Frustrating! | Marty Brown is Loving Japan!                           日本大好き!マーティー・ブラウン

Frustrating!

Yesterday's game was very frustrating. If I can secondguess like everybody, it would be easy to replace Tomura at the 6th inning. But he had low pitches, had a shutout going with 3 hits. If I replaced him, Tomura would think I had no confidence on him. Also, if he is replaced in the 6th inning and things went wrong, everybody would have asked me why I took out Tomura. That was the best for Tomura and the team to pitch through 6 innings.


Finally, don't question about my passion everyday. And I never break my pitchers. Trust me. Also, Kansaikara-san, thank you for your insight. Some comments are hard reading when you and I both know some of their motivation. Its a shame. I love this country and this team. I will do my best.


昨日の試合は、本当に悔しいものでした。

私にも結果論で自分の判断を批判できるのであれば、

6回で戸村を変えることも簡単だったでしょう。

しかし、戸村はあの時点で球数もまだまだでしたし、

それまで3安打無失点と抑えていました。

あの時点で交代させていたら、彼の自信を失わせることになると思います。

そして、戸村を交代させていて、試合が思うようにいかなかったとき、

私はまた、なぜあそこで戸村を変えたのか。と聞かれることになるのでしょう。

戸村に6回を投げさせるという判断は、

彼にとってもチームにとっても最善の策だったと思います。


それから、私の勝ちへの執念について疑問視しないでください。

それと、私は絶対にピッチャーを潰しません。信じてください。

「関西から」さん、ご意見ありがとうございます。

中にはあなたが指摘したようなことだけを理由にした

読むに耐えないコメントもあります。残念なことです。

しかし、私はこの国が大好きですし、チームも大好きです。

ベストを尽くします。