暑い! -It's so hot! | とりのアメブロ

とりのアメブロ

日々のたわいもないことを書き綴っているブログです!
よっぽどのことがない限りペンギン写真を最後に載せています。ぜひご覧ください~。

こんばんは、とりです。今日はマルベリーチェンバークワイアのメンバーとして横浜でステージに立ってきました! 楽しく歌えたことは歌えたのですが課題もあったので、次回のステージに向け、改めて練習が必要だと感じて帰ってきました。


ところで、帰りの電車。なんと、冷房が切ってありました! いつも冷房に苦しめられている私にとってはありがたい・・・はずだったのですが、今日は湿度が高かったので、やがて暑く感じるように(^^;)。周りの人も暑そうにしています。


私は節電のために冷房を抑止するのは賛成なので、ここは送風はいかがでしょう、と思いながら帰ってきました(^_^)。地球保全のために、小さくてもできることをしたいです~。


Good evening, this is Tori's writing. Today I was on the stage and sang in Yokohama city as a member of Mulberry Chamber Choir! I could enjoy singing, but we found some problems, so I feel that we have to practice hard before the next stage.

By the way, on my way home, the train's air-conditioning was off! At first I was happy because I am not good at air-conditioning, but as time went by, I felt a little hot because the atmosphere was high today. :| Persons around me seem to feel hot.

I agree to stop air-conditioning to save energy, so how about sending air? :-) It might be a little thing, but I want to do anything to protect the Earth.


2015年2月23日の旭山のキングさん
【2015年2月23日(月)に旭山動物園で撮ったキングペンギンです。一緒に泳ぎたい~!】

< A King Penguin at Asahiyama Zoo on February 23. I want to swim with her! >