TABLO - 눈코입(目鼻口) | キム王子のブログ

キム王子のブログ

韓国の情報や面白いネタがたくさん

こんにちは!

今回紹介したいK-POPは

TABLO - 눈코입(目鼻口)

TABLEはEpikhighと言うグループの一人。

たぶんBIGBANGが好きな人はしってると思いますが

Taeyangの目華口をリメイクした曲。

Taeyangの歌とは他の解釈

二人は同じ会社で後輩と後輩関係だよね。

スタンフォード大学と大学院を卒業!!

でも今は韓国人じゃない。。残念

じゃーみんな聞いてみてくださいね

http://youtu.be/qhc_UpS6U3Y

下は歌詞

You left me paralyzed
君は僕に痺れを残していった
No cure, no rehab for me
治療法もないし回復も出来ない
Funny that you got the nerve
笑えるね よくも言えるな
To keep askin’ me how I’ve been
俺に何度も どうしてるかなんて
You’re the victor in this pageantry
君はこのショーの勝利者

But the only trophy you deserve…
だけど君に相応しいトロフィーは…
Catastrophe
破滅(カタストロフィー)だけだ

I’d rather we be dead to each other
いっそのことお互い死んだと思って生きられたら
No eulogies said for each other
互いへの賛辞もなく

No ‘rest in peace’s’
弔いの言葉もなく

The memory’s got my chest in pieces
想い出が欠片となって僕の心を占める

I’m prayin’ that your eyes are the first to go
俺は祈る まず君の瞳から逃れられるように
The way they looked when you smiled
笑った時のその様子
The way they opened and closed
瞼が開いて閉じるところ

Then your nose
そして、君の鼻
Every single breath against my neck
僕の首にかかる息づかいのすべて

And then your lips
それから君の唇
Every empty promise made and said
語られた虚しい約束の数々


Please fade
頼む、消えてくれ
Fade to black
黒い闇へと
Please fade
お願いだ 消えてくれ
Fade to black
黒い闇へと

But the nightmares come back
それでも悪夢はまたやって来る

Because your eyes, nose, lips
なぜって、君の眼、鼻、唇
Every look and every breath, every kiss
眼差しや息づかい、キスの一つ一つが
Still got me dyin’
今でも俺を殺すんだ
You still got me cryin’
今でも君を思っては泣く

Forget a promenade
散策のことは忘れよう
Let’s juggernaut( *1) down memory lane
記憶の小径で殉死しよう
Leave no thought alive
想いは全部殺して
To the slaughterhouse I’m takin’ my pain..
俺の痛みを屠殺場へ連れてゆく
It’s time to sever my brain from my heart and soul
今こそこの心臓と魂を脳から切り離そう
My knees are burnin’ hot, but God is cold
俺の膝は焼けつきそうなのに、神様は冷たいね

I’ve been told, one day you’ll know
俺はずっと教えられてきた いつかは知ることになると
Too much of heaven’s a sin
天国を味わい過ぎるのも罪だと
After the show, it’s only hell that it brings
ショーが終れば、残されたのは地獄だけだ
So take it slow and let time heal everything
だからゆっくりと受け入れよう 時がすべてを癒してくれるように
They say that time flies
人は言う 歳月は飛ぶように過ぎると
But you keep breaking its wings
だが君が、いつも時の翼を折っていくんだ

You’ll never fade
君は消えない
Fade to black
黒い闇へと
Please fade
頼む、消えてくれ
Fade to black
黒い闇に

But the nightmares come back
それでも悪夢はまたやって来る

Because your eyes, nose, lips
なぜって、君の眼、鼻、唇
Every look and every breath, every kiss
眼差しや息づかい、キスの一つ一つが
Still got me dyin’
今でも俺を殺すんだ
You still got me cryin’
今でも君を思っては泣く

You wish me well
君は僕に元気でいてくれと
You wish me well
僕に元気でいてくれるよう願う
I wish you hell
僕は君に地獄をと、願う
I never wanna look into your eyes again
もう君の瞳を覗きたくないよ
No, I never wanna hear you breathe again
ああ、もう君の息づかいを聞きたくないんだ

Let me go
離してくれよ
Let me go
自由にしてくれ
Baby, tell me this is the end
これで終わりなんだと、言っておくれ

Because your eyes, nose, lips
なぜって、君の眼、鼻、唇
Every look and every breath, every kiss
眼差しや息づかい、キスの一つ一つが
Still got me dyin’
今でも俺を殺すんだ
You still got me cryin’
今でも君を思っては泣く

fade out

1)juggernaut : ヒンズー教のクリシュナ像。この像を載せた車にひかれて死ぬと極楽往生ができると信じられていた