一人きり..... | jazzsweetroseのブログ

jazzsweetroseのブログ

ブログの説明を入力します。

雨の日に聴くことが多い
この曲 「Left Alone」

レフト・アローン/Left Alone

(ビリー・ホリデイ作詞 マル・ウォルドロン作曲)

Billie Holiday / Mal Waldron

Where's the love that's made to fill my heart?
Where's the one from whom I'll never part?
First they hurt me, then desert me
I'm left alone, all alone

There's no house that I can call my home
There's no place from which I'll never roam
Town or city, it's a pity
I'm left alone, all alone

Seek and find they always say
But up to now it's not that way
Maybe fate has let him pass me by
Or perhaps we'll meet before I die
Hearts will open, but until then

I'm left alone, all alone
 
1960年にマルウォルドロンが
ビリーホリディーを偲んで
レコーディングされました。
 
 
ピアノ
サックスの音色が
心に響きます


心が泣いてしまう
 一人で
ずっと聴いてたい.........
  
心を満たしてくれる愛は
どこにあるの?
去らなくてもいい人は
どこにいるの?
私を傷つけ
そして見捨てる彼ら 
私は取り残され一人きり

家と呼べる家はないの
さまよう必要のない場所もない
街でも都会でも  
私は取り残され一人きり

求めれば見つかると人は言うの
でもそんなに
うまくいくものじゃないわ

たぶん運命が彼を通り過ぎるようにしているの
たぶん 死ぬ前に会えるはず
心はひらいているの
でもその時まで 
私は取り残され一人きり.....