Yesterday I was at the AKB48 Showcase in Paris!
It was fantastic, like in a dream again!
昨日、パリのAKB48のショーに行きました。

それは、ファンタスティックでした。夢がもう一度かなったようでした。



My autograph


heika  AKB48のファン ブログ
heika  AKB48のファン ブログ-for me 2

I was in the front of the stage 3 hours before the show, to be really in the front of the stage!! The distance between me and the members during the show was...I think...1 meter.

私は、最前列を確保するために、3時間前にステージの前に行きました。

ショーでのメンバーと私との距離は、1メートルくらいでした。

The show was with only 3 members:
ショーには、次の3人のメンバーのみ出演でした。


-北原里英 (Kitahara Rie)
-仁藤萌乃 (Nito Moeno)
-指原莉乃 (Sashihara Rino)


the showcase was composed of 3 songs

ショーでは次の3曲を歌いました。


Tsundere! click  ツンデレ
- Heart Gata Virus click  ハート型ウイルス
- Kuroi Tenshi click  黒い天使


And an autograph session for the 60 first peoples who have bought an album.
サイン会がありました。アルバムを購入した、最初の60人が参加できました。


A lot of Staff have taken photos of me with my T-shirt (I think 6 times^^°)There is also a part of the show where the cameraman was in the front of me. I hope that I will be able to see this photos somewhere.
いろんな方が、私のTシャツの写真を撮りました。(数えただけで、6回は撮られました。

ショーでは、私の前に、カメラマンがいて写真を撮っていました。

この写真、どこかで見たいです。


At the beginning of the show the members in the MC, spoke about me, because they was happy to see a french fan like me with an AKB48 T-shirt.

メンバーがMCで、私のことを話していました。フランス人で、AKB48のTシャツを着ているファンを見て、喜んだからだと、思います。


Moeno give to me 2 kawaii smile ラブラブ!

Rie-chan, Moena and Rino was fantastic, a lot of energy during the songs, like in other AKB48 performances that I have seen before!

りえちゃん、もえの、りの はファタスティックでした。

歌っている時にエネルギーを感じ取りました。これまでに見たAKB48のパフォーマンスで感じたのと同じエネルギーを。

After the 3 songs, it was the autograph session..
3曲歌い終わってから、サイン会がありました。

I have bought the CD of10年桜 (10nen Sakura) to have the access to the autograph session. I was in the line of 60 peoples in the front of the autograph table.

10年桜のCDを買っていたので、サイン会に参加できました。サイン会のテーブルの前の60人の列に並びました。


And.....It was my turn! my heart beat so quickly..my CD was in my left hand and my Fan letter was in my right hand..

とうとう、私の順番がきました。

心臓がドキドキします。

CDを左手にもち、右手には、ファンレターを。



In the front of the members I give my CD and my fan letter and I said: "これは私のファンLetterです。" They was surprised! I also said : "Liveはかこいいでした。"

 

メンバーの前で、私のCDを渡し、ファンレターを渡しました。

「これは私のファンレターです。」と、日本語で言いました。

メンバーは驚いていました。

私は、「ライブは、かこいいでした。」とも言いました。


Moeno said to me "Je t'aime" (I love you) and I reply "大好き". ドキドキ
もえのは、私に、「ジュテーム」といいました。私は、「大好き」と答えました。

Finally I was with Rie-chan and I have shake her hands, it was like if the time was stoped, if I was only with Rie-chan! It was a beautiful moment. She is very cute and sweet!!ラブラブ

3人の最後は、りえちゃんと握手をしました。

時間が止まったような感じ、りえちゃんと二人きりで。

美しい瞬間でした。

彼女は、かわいくて、愛らしい。


I can't realise, I can't imagine that it was real..It was a moment full of hapiness for me!
これが本当なのか、私の想像を超えています。

幸福でいっぱいの瞬間でした。


Here are my photos and videos:
写真とビデオを撮ったので、添付します。

I have put my image and videos on youtube because the size is to big for ameba (Sorry the quality is bad)

アメーバには添付できなかったので、youtubeを添付します。画質音質はいまいちですが、許してね



Photos:


Photo N°1
Photo N°2
Photo N°3
Photo N°4

Videos:

Video N°1
Video N°2
Video N°3 ( Bingo! extra song, the best quality videoグッド!)


Here are some videos from other peoples.

AKB48 MC: click  

Heart Gata Virus and Tsundere: click

I will put more pictures and videos of the AKB48 event in France after the Japan Expo.

ベンジャミン