葛氷見子に対する海外ファンの感想とか」というのはだいぶ前に紹介しましたが、本日はシーナです。と書いた時点でネタバレ感バリバリですね。
今更ですが、逆転検事の重要なネタバレを含んでいるのでご注意。

■Shih-na Fanclub(spoilers) : Prosecutor's Lobby
http://forums.court-records.net/prosecutor-lobby/shih-fanclub-spoilers-t18444.html

Yes! Me me me me me! She reminds me of Lady Gaga, lol.
いいよ! いいよ! レディー・ガガを思い起こさせるよねw

I thought I was the only person who thought that, up until a few weeks ago, when I saw someone mention it on a sprite topic. XD
他のスレで話が出る2、3週間前まで、レディー・ガガを連想してたのは私くらいだと思ってたよ。

She struck me as Gaga right from the first time I saw her. And I love Gaga, so I love Shih-na.
最初にシーナを見た時からガガっぽいと思っていました。ガガが好きなので、シーナも好き。

(訳注:レディー・ガガ - Wikipedia/YouTube - Lady Gaga

The way she syncs her actions with Lang is great, and the whole quiet hypercompetence thing is always nice, in a game-world where characters who are good at anything tend to be loud and full of themselves.
Never expected Shih-na = Calisto Yew. When she broke down and laughed....
Also, Shih-na has one of the best damage reactions - head flinging backwards.

シーナが狼のモーションと同期して動くのはすごい、そして、何でもできるキャラは自惚れタイプという、ゲームの世界ではありがちなパターンを、物静かな雰囲気のキャラにしたのはいいことです。
シーナ=葛だなんて思ってもいませんでした。彼女がぶっこわれて笑いだすまで‥‥。
それと、シーナののけぞって髪の毛が逆立つモーションは最高。


I never expected to find a Shih-na fanclub anywhere, so I find this threads existence pretty amazing! I fell in love with her character design before playing the game. And now, after seeing her in action, I love her even more. Mmmm... She actually reminds me of a member from Japanese music duo name capsule, but Lady GaGa fits, too. :
シーナのファンスレッドがあるとは思ってなかったよ。ゲームのプレイ前から彼女には惚れ込んでた。プレイした今はなおのこと好きになりました。実のところ、彼女は日本の2人組ミュージシャンを思い起こさせるのですが、ガガでも合うね。

Shih-na's "blowback" animation is cool just because she takes the "hit" but then comes back with a vacant expression.
When you nailed Jacques he'd come back with a "HUH-WHAA?!!" expression on his face. Shih-na just snaps back and looks at you plainly.

シーナの「ブローバック」のモーション、ダメージを受けた後に無表情で返ってくる様子はとてもイカしてる。
優木は同じ動きで「うわあああ!」みたいな表情で戻ってきたけど、シーナは無表情で。


Her breakdown sprite is probably the creepiest since Dahlia.
彼女のブレイクモーションは、ちなみ以上に気持ちが悪いと言える。

Shih-na is probably the sexiest character in the whole series beside Franziska. I loved her cool style. She didn't turned out as I thought she would. I wanted her to be a character with troubled background that made her all cold so you could feel sorry for.
Seriously I didn't want her to be Yew. When I got to knew that fact it felt like my heart was broken. Calisto is cool but Shih-na would have been her own character ;_;

シーナはおそらく、全シリーズ中で冥並にセクシーなキャラクターと言えるでしょう。私は彼女のクールさが好きでした。このようなクールなキャラクターになってしまった背景がある人物であってほしかったのです。
正直に言って、シーナが葛であって欲しくはありませんでした。真実を知った時、私のハートは壊れたかのような気がしました。葛もクールだけど、シーナが彼女自身であってほしかった ;_;


I'm so confused about her character now... In fact that Yew really pissed me off in the 4th case that I wanted to punch her in the face, and Shih-na was one of my favorite characters in the game, I liked her calm and cold "dark horse" personality so much, and when it turned out that those two were actually the same person I was all like "HOLY CRAP! I can't believe!! T__T" Now I really don't know what to think about her. x)
彼女の性格について、今とっても混乱してる‥‥4話にて、葛は私を本当にいらいらさせました。そして、シーナは作中で好きなキャラクターのひとりでした。彼女の落ち着いてクールな、優秀なキャラクターが好きでした。そして、このふたりが実は同一人物であることがわかったとき、私は「なんで! 信じられない!! T__T」と叫んでしまいました。彼女についてどう考えたら良いのか、さっぱりわかりません。x)

I already loved her because she's basically an albino and she was with Lang. When she did practically nothing in case 3 I knew that she would become important later on in the story, but the way it turned out was really epic.
I did kind of feel like I'd been cheated of one awesome new character though - Yew and Shih-Na were two really cool new characters and then I realized they were the same. Also her part of this case - the Yatagarasu and everything - was so much cooler than the smuggling. When she left the case suddenly became so much less interesting.

彼女が色白で、狼と一緒にいるので好きでした。彼女が3話であまり活躍しなかったので、きっと後で重要になるに違いないと思っていました。しかし、それが判明した時は本当にびっくりしました。
私はふたりの素晴らしい新キャラに騙されてしまいました――葛とシーナの両方とも、本当にクールで、同一人物であると認識できました。また5話の彼女関連の部分――ヤタガラスなど諸々――は密輸の話なんかよりずっとかっこよかった。彼女が退場してからの話はさほど面白くなかった。


Shih-na is the sexiest character in the whole series *shot*
シーナはシリーズ中で一番セクシー!

I thought that was intentional seeing as Shih-na isn't her real name so I guessed that she chose Shih-na to match Lang. Im probably wrong. What is her name anyway?
シーナは狼に合わせるために、シーナという偽名を選んだのではないかと推測しました。本当の名前は何なんだろう?
(訳注:狼に合わせてアジア系の偽名を使ったのではないか? というお話。日本人から見ると漢字を使った狼と、カタカナのシーナは似通った雰囲気ないじゃん? という気もしますが、北米版だとShi-Long LangとShih-naだから、両方ともなんとなくアジアな感じ?)

I didn't particularly care much for Calisto Yew, or at least during the flashback case, but I understood her better during the final case. It was apparent that killing Faraday was something that she didn't want to do, and this gives us insight on how tragic a life a person like her leads. I'm glad she has Lang, at least; he was her salvation. I think deep inside she pines for someone who'd really care for her. :(
私は4話では葛氷見子が好きじゃなかったんですが、5話では彼女がわかってきました。彼女は一条検事を殺害したくなかったし、5話は彼女のような人がどんな悲惨な人生を歩んできたのかを洞察する材料です。それでも少なくとも、彼女には狼がいることが私には嬉しいことです。彼は彼女にとって救いでした。彼女はきっと、本当は彼女のそばにいてくれる人を望んでいると思います。
(訳注:こう解釈してくれるファンがいるってことだけで、きっと彼女は救われると思うんだな。‥‥なーんて言ってみるテスト)