Glenn Gould plays K331 1st movement

Glenn Gould's piano playing of this beginning theme seems like piano beginner.

 

(グレングールドの冒頭のテーマの弾き方は、あたかもピアノ初心者のようです。)

 

      Glenn Gould

But that is just Gould's skillful purpose in order to attract audience's ears.

 

(でもそれこそが、聴衆の耳を惹きつけるためのグールド特有の巧妙な狙いに他ならないのです。)

 

As one evidence, gradually hearing several variations we would notice that we have deeply enchanted by Glenn Gould's black magic.

 

(一つの証拠として、いくつかの変奏に耳を傾けていくにつれ、我々が、グレングールドの黒魔術にまんまと魅了されていることに気付くのです。)

 

I must declare that his K-331 would become one of the representative performances in 21 century. Extraordinarily thrilling!!

 

(私は、彼の弾くケッヘル331が、21世紀を代表する演奏の一つとなると宣言したい。 まことに刺激的な演奏です!)

 

 Vladimir Horowitz plays K-331 1st movement

Horowitz's theme and variations in K-331 seem orthodox.

 

(ホロヴィッツのK-331の主題と変奏の演奏は、オーソドックスのように感じます。)

 

And it is extremely different from Glenn Gould's same performances.

 

(そしてそれは、グレングールドの演奏とは全く違っています。)

  Horowitz

I can recognize that there exist various piano sounds of various colors at Horowitz piano performance.

 

(私は、ホロヴィッツのピアノ演奏の中に、微妙なピアノの音色の変化を認めることができます。)

 

They were able to comfort sufficiently my mind.

 

(それらは十分に私の心を和ませてくれるのです。)