突然の“御別れ” | heart in heart ~今、伝えたい事~

heart in heart ~今、伝えたい事~

結構前になりますが、りょうた@名義でブログを綴っていました。
最近は専らシンプロの方に投稿していましたが、彼方の不具合もあった事もあり、再び此方へ帰って来る形と相成りました(^_^ゞ
緩く更新しますんで、マターリとお付き合いして頂けると幸いです♪(’-’*)

元大リーガーでその後、役者に転身したブラッドリー・レスリーさんが54歳で亡くなったと、TMZが報じました。

Former Major League Baseball player-turned-actor Brad Lesley has died at the age of 54, reports TMZ.

Lesley's ex-wife, Chiho Svimonoff, told the website that the former athlete had been living in a nursing home, where he was receiving dialysis for kidney problems, for the past seven months.
According to Svimonoff, the "Little Big League" star was rushed to hospital on Saturday night, and later died there from kidney failure.

Lesley made his Major League debut on July 31, 1982, pitching for the Cincinnati Reds, and was traded to the Milwaukee Brewers in 1984 and let go from the team in 1985.

The former 6-foot-6-inch athlete went on to showbusiness, appearing on the Japanese game show "Takeshi's Castle" in 1986,
and furthered his credits in a number of movies in the 1990s, including "Mr. Baseball," "A Boy Called Hate," "Big Monster on Campus" and the 1994 film "Little Big League," in which he played an angry pitcher.



という事で、阪急ブレーブスの晩年を代表する外国人助っ人だった、アニマル・レスリー。


朝、ネットを立ち上げて驚いちゃいました。


突然の急逝に言葉を失いましたし、その年齢を見て更にやるせ無さも感じました。


54歳という、まだまだ先がある年齢での急逝。


という訳で、思い出したのが阪急ブレーブスというチーム。


若い人だと、阪急ブレーブスという名前自体知らないかも知れませんねf(^_^)


阪急ブレーブス。


名前の通り、阪急電鉄が所有していたプロ野球球団で、パ・リーグを代表する常勝球団でもありました。


特に、西本幸雄・上田利治という名将が居た時代が一番輝いていたかも知れません。


福本豊
山田久志
加藤秀司
長池徳治
今井雄太郎
足立光宏
大橋譲

佐藤義則
山沖之彦
星野伸之
石嶺和彦
松永浩美
福良純一
藤田浩雅
熊野重光
ブーマー・ウェルズ


こういった選手達が躍動していたのが、阪急ブレーブスというチームでした。


急逝したアニマル・レスリーは、佐藤義則や松永浩美が活躍していた頃の抑えの切り札だったんです。


そんな事も思い出した、アニマル・レスリーの急逝。

あの雄叫びは忘れないよ!!