Virgin mojito/ヴァージンモヒート🍸 最近夜ごはんの後に子供達を連れてジムに行っています。 お友達と待ち合わせして、母さん達はランニング、子供達はドッジボール。 その後学校の校庭を走らせて、エクササイズです。 汗だくで帰ってきた後、クーッと一杯飲みたい…って、私お酒は弱いので、ソーダとかですけど(笑) スペアミントが伸び伸びなので収穫して、ライムとトニックウォーターを合わせてモヒート風にしてみました。 ライム果汁をたっぷり絞って、ビタミンC補給も兼ねて…なんて、微々たるものですけどね。 子供達にもミント少な目で作って飲ませました。 ラム🥃とか入れたら、それはそれで美味しいんですけどね(笑) I'm going to the gym with kids after dinner here lately. Kids are on summer break, so they don't get exercise much like they are on school. I go on treadmill and kids play dodgeball with friends. After the gym, we go to school field and let kids run a mile. We get so sweaty and need refreshing drink🍹 My mint leaves are growing good so made virgin mojito for kids and myself. Lime, mint and tonic water. Easy but so refreshing. Kids liked it.

A post shared by EwaYuri Kitchen(エバユリ食堂) (@ewayuri) on