IS声明(和訳)Abe, you killed Haruna  #IamNotABE | ☆Dancing the Dream ☆

☆Dancing the Dream ☆

Let us celebrate
The Joy of life ♡
with ☆Michael Jackson☆


悲しい。
大悲を。



菅義偉官房長官もまた、SNS上で友人であったとされる。



[Voice attributed to Kenji Goto Jogo]
I am Kenji Goto Jogo. You have seen the photo of my cellmate Haruna slaughtered in the land of the Islamic Caliphate. You were warned. You were given a deadline and so my captives acted upon their words.

[後藤健二・ジョーゴによるとされている声明]
私は、後藤健二・ジョーゴだ。お前は、私の同房者、イスラムカリフの地で虐殺された遥菜の写真が見ただろう。お前は警告された。お前は期限を与えられた。そして、私の同房者は彼らの言葉に従ったのだ。

[Prime Minister Shinzo]
Abe, you killed Haruna. You did not take the threats of my captors seriously and you did not act within the 72 hours.

[安倍総理大臣]
安倍、お前は遥菜を殺した。私の捕獲者たちの脅威を真剣に受け取らなかった。そして、お前は、72時間以内に行動しなかった。

Rinko, my beloved wife, I love you, and I miss my two daughters. Please don't let Abe do the same for my case. Don't give up. You along with our family, friends, and my colleagues in the independent press must continue to pressure our government.
Their demand is easier. They are being fair. They no longer want money. So you don't need to worry about funding terrorists.
They are just demanding the release of their imprisoned sister Sajida al-Rishawi. It is simple. You give them Sajida and I will be released. At the moment, it actually looks possible and our government are indeed a stone throw away.
How? Our government representatives are ironically in Jordan, where their sister Sajida is held prisoner by the Jordanian regime.

愛する我妻リンコ。君を愛している。そして、二人の娘が恋しい。どうか、安倍に同じことを私にさせないでくれ。諦めないでくれ。君は、我々の家族、友人、独立系の報道機関の仲間と共に、我々の政府に圧力をかけ続けなければならない。彼らの要求はより容易い。彼らは公正だ。彼らはもはや金を欲していない。だから、君は資金調達するテロリストらの心配をする必要はない。
彼らは、ただ投獄されている彼らの姉妹Sajida al-Rishawiの解放を要求している。簡単なことだ。 彼らにSajidaを渡せば、私は解放される。現時点では、それは実際に可能であるし、我々の政府には全く簡単なことだ(石を投げて届く直ぐ近距離だ)。
私たちの政府の代表者が、彼らの姉妹Sajidaが捕虜にされているヨルダン政府の地、ヨルダンでいかにも批判的なのはどうしてだろう?

Again, I would like to stress how easy it is to save my life. You bring them their sister from the Jordanian regime and I will be released immediately.
Me for her. Rinko, these could be my last hours in this world and I may be a dead man speaking. Don't let these be my last words you ever hear. Don't let Abe also kill me.

繰り返すが、私の命を救うことがいかに簡単であるかを強調したい。君がヨルダン政権から彼らの姉妹を彼らに渡せば、私は直ちに解放されるだろう。
私を君に委ねる、リンコ、これがこの世界で私の最後の時となるかもしれない。そして、私は語る死者かもしれない。これを君が聞く私の最後の言葉にさせないでくれ。安倍に私まで殺させないでくれ。


*Sajida al-Rishawi(サージダ・バラク·アトラスアル・リシャウィ)は、
2005年、ヨルダンの首都アンマンの
ラディソン・ホテルでの爆破事件に関与したとされている。
彼女は、イラク・アルカイダ指導者の故・ al-Qaida in Iraqの側近の姉妹である。
夫が計画し、夫婦で実行した自爆テロで、
結婚披露宴の間で38人が死亡した。
彼女の爆発物ベルトが爆発しなかったため、
ヨルダン政府によって拘束され、
絞首刑による死刑を宣告されている。