マイケルの『Days In Gloucestershire』の背景 | ☆Dancing the Dream ☆

☆Dancing the Dream ☆

Let us celebrate
The Joy of life ♡
with ☆Michael Jackson☆


美しいイングランド南西部の村 Gloucestershire  

『Days In Gloucestershire(グロスターシャーの日々)』は、

2003年のあの悪夢のような児童性的虐待の事件が、
正に始まろうとしていた頃、
落ち込みがちな精神を持ちこたえ、
気持ちを明るく変えようと、
マイケルとバクサーによって作られた曲なんですね。

今夜は、
バクサーが、『Days In Gloucestershire』を
録音した背景について語っている記事を
和訳してみましたラブラブ



Berlin 1992, MTV Dangerous Diary.
Keyboardist, producer, arranger and touring musical director Brad Buxer discusses his involvement in Michael Jackson's song "Who Is It" off Dangerous (1993).
(『Days In Gloucestershire』作曲のちょうど10年前のバクサーのインタ)

ブラッド・バクサーは、アメリカのキーボード奏者、作曲家、レコーディングアーティスト。多くのアーティストとのコラボレーションで知られ、特に、マイケル·ジャクソンとのレコーディングに加えて、彼の長年のツアーの音楽監督だった。スティービー·ワンダーやスモーキー·ロビンソンのセッションミュージシャンでもあった。
バクサーはマイケルと、セガが1994年に発売したアクションゲーム『ソニック・ザ・ヘッジホッグ3』では、ゲーム音楽を提供したこともあった。しかし、ゲーム機の音質に不満があったマイケルが、名前を入れるのを拒んだ。開発者側からは、マイケルが関わっていることを公表しておらず、マイケルもこの製品と関連するとされることを望んでいなかったのだとか。
クレジットで流れるテーマ曲と、マイケル・ジャクソン氏のヒット曲“ストレンジャー・イン・モスクワ(Stranger In Moscow)”との類似は偶然ではない。ソニック3の曲が、あのヒット曲のベースになったと言う。




In a nutshell, Jackson and Buxer were staying in adjoi ning hotel rooms while working on music together in early 2003. Buxer, who was going through abreakup at the time, was awake late one night, pacing around his room repeating, “I’m a loser! I’m just a loser!”

要するに、ジャクソンとバクサーは隣合ったのホテルの部屋に泊まって2003年初頭に一緒に音楽を作ったのだ。バクサーは、当時、親密な関係の崩壊を経験して耐えていた。夜遅く起き、部屋を歩き回り、繰り返し「僕は負け犬だ!僕は負け犬だ!」と。

Before long Jackson, who could hear Buxer through the wall, knocked on his door, came in and asked, “What’s the problem?”

程なく、壁を通して聞こえたバクサーにジャクソンは、彼の部屋のドアをノックし、やって来て尋ねた。「何か問題でもあるのかい?」と。

“Oh I’m a loser… I’m just a loser!” answered Buxer, before explaining his situation.

「ああ、僕は負け犬だ・・僕は負け犬だ!」バクサーは、状況を説明する前に答えた。

“Let’s write a song about it,” suggested Jackson. And they did!

「この歌を書こう」とジャクソンは提案した。そして彼らはその歌を書いた!

Fast forward to 2004; Jackson and Buxer were at it again – this time working together with Michael Prince at Neverland Ranch.

2004年に早送り:ジャクソンとバクサーは再び作曲に当たった。―この時の仕事は、ネバーランドでプリンスも一緒だった。

Although there was a state-of-the-art studio at Neverland, “Days In Gloucestershire” was recorded in one of the ranch’s bungalows.

ネバーランドのスタジオは最先端のものではあったが、『グロスターシャーの日々』は、その牧場のバンガローのひとつでレコーディングされた。

Buxer had a little studio set up in a bungalow, Prince had one set up in a bungalow, and Jackson was staying in one of the bungalows with his three children.

バクサーは小さなスタジオをセットしたバンガローに、プリンスもバンガローにセットし、ジャクソンはバンガローの一つに三人の子供たちと滞在していた。

Jackson began staying in the ranch’s bungalows with his children after his home, including his bedroom and private office, were raided by police on November 20, 2003 in relation to allegations of child molestation. Jackson was arrested, charged, and was awaiting trial at the time (at which he would later be found not guilty on all counts).

ジャクソンは、児童性的虐待疑惑に関連し、2003年20日に、ベッドルーム、プライベート事務所を含めて彼の家が警察によって家宅捜索された後、子供たちと一緒に牧場のバンガローに滞在し始めたのだ。ジャクソンは、逮捕され、告発され、この時裁判が待ち構えていた。(後に彼はすべての件で無罪であることが判明した。)

After writing a song about being a ‘loser’ Jackson and Buxer began talking about things that made them happy and lifted their spirits when feeling down.

‘loser’という曲を書いた後、ジャクソンとバクサーは、気分が落ち込んだ時、幸せにしてくれ、精神を引き揚げてくれるものについて語り始めた。

Michael recalled that when he was in The Jackson Five he visited a beautiful place in England called Gloucestershire. Jackson, however, took creative license (as he often did) on the pronunciation of the South West county – pronouncing it as it reads, not as it really should be.

マイケルは、その時、ジャクソン5の頃、グロスターシャーと呼ばれるイギリスの美しい所を訪ねたことを思い出した。ジャクソンは、しかしながら、"クリエーティブ・ライセンス"という特殊な方法、言葉の置き換えを(彼はしばしばそうするように)南西部地方の発音、解釈としての発音を用いた。

   *creative license・・・ Words or action that replace a normal set. Slang started with this.
     普通の状態を取り換える言語や行動。スラングはこの方法から生まれた。
   *South West county – pronouncing it as it reads・・・アメリカ南西部の方言。
     南部地方は歴史的にアフリカ系アメリカ人とのつながりが強い。



According to Jackson, the time he spent in Gloucestershire as a teenager three decades earlier while on tour with his brothers was still one of his fondest memories. And so, just like they did with “Loser”, Jackson and Buxer turned life into art.

ジャクソンによると、30年前ティーンエイジャーの頃、兄弟とツアーの間にグロスターシャーで過ごした時のことが、今でもいい思い出のひとつだった。だから、彼らは“Loser”で行ったように、ジャクソンとバクシーは、人生を芸術に注ぎ込んだのだ。

Buxer did the music and Jackson wrote the lyrics, then Brad left to go home for a few days. Prince stayed at the ranch with Jackson and went on to record all the King of Pop’s vocals in a makeshift studio right there in the bungalow’s bathroom – not an uncommon thing for Jackson.

バクサーは作曲しジャクソンは詞を書いた。そして、ブラッドは数日、家に帰りそこを離れた。プリンスがジャクソンと牧場に滞在し、ジャクソンには珍しくないことだが、まさにバンガローのバスルームの間に合わせのスタジオで、すべてのキングオブポップのボーカルを録音するようになった。

However unfortunately, as with the vast majority of material he was working on during the final years of his life, Jackson never got to bring the track to completion.

しかしながら不運にも、彼の人生の晩年の間に働いた素材の圧倒的多数は同様に、ジャクソンはそのトラックを完了させなかった。

As it stands in its final version, the song has just one verse and a chorus which Jackson sings over and over again.

その最終版の現状は、その歌は、ワンバースとジャクソンが何度も何度も繰り返し歌ったコーラスがあるだけになった。

“He would do is go in and do the first verse, and the chorus, and he would not do a second verse,” says Teddy Riley of Jackson’s habits when writing or recording demos. “It’s just to get the idea down.”

「彼は、最初のバースに入ってやり始め、それからコーラスをやるよね。そして、彼は第二ばーすににはいかないんだ」と作曲レコーディングデモの時のジャクソンの癖をティディ・ライリーは語る。
「正にアイデアを得るために座り込むんだ。」

This is the way Jackson worked in order to decipher which tracks he felt good about, and which he didn’t.

これは、良いと感じた曲を判断するために順番にジャクソンが働くやり方だ。

“What I do when I write is that I’ll do a raggedy, rough version just to hear the chorus, just to see how much I like the chorus,” explained Jackson. “If it works for me that way when it’s raggedy, then I’ll know it will just work … I do that same process with every song. It’s the melody. It’s the melody that’s most important. If the melody can sell me then I’ll go to the next step.”

僕が書くときすることは、モシャモシャとするってこと。ただ僕がどれくらいそのコーラスを好きかを見るためにコーラスをただ聞くラフなバージョンさ。」ジャクソンは説明した。「モシャモシャとすることは僕には功を奏すのさ。そのとき、僕にはそれが働くことが解るんだ・・僕はどんな曲も全部この同じプロセスで行う。それはメロディだ。メロディはもっとも重要だ。メロディが僕に訴えかけてこうることができたら、その時は次のステップに行くよ。」

“Days In Gloucestershire” is by no means complete, but judging by the positive reaction from Jackson’s loyal fans since it first appeared online, and to those who are simply looking at it as a piece of art, that lack of completion doesn’t seem to matter one bit.


“Days In Gloucestershire(グロスターシャーの日々)”は、完全なものではない。しかし、それがオンラインで初めて登場したときから、ジャクソンの忠実なファンからは肯定的な反応をもって判断され、アートの欠片を単純に見つめ、それが完成されていないことは少しも問題ではないようだ。