The Ronettes - Born To Be Together | Bingoのブロ具

Bingoのブロ具

Bingo is monkey's name-o!!


風呂上がり金麦タイムなう…かんぱ~い!! Bingo d:-)
10/18 1:21

#music 眠い。。。眠い。。。
ロネッツを聴きながらコーヒーで目覚まし。。。Bingo d:-)
The Ronettes - The Best Of
10/18 14:13

あと30分で生放送~!Bingo d:-)
10/18 19:30

うひひ…Bingo d:-)
10/18 19:35




The Ronettes - Born To Be Together

The Ronettes - The Best Of



昨日は作詞家のシンシア・ウェイルの誕生日にちなんで
ロネッツの「ボーン・トゥ・ビー・トゥゲザー」を聴きながら
コーヒー・タイムにしました。

夫のバリー・マンと組んで多くのヒット曲を生み出しました。
この名前を知らなくても曲を聞けば「あ~、コレね~」という曲は
多いと思います。


この辺りの曲を聴いてみる?

ライチャス・ブラザーズ「ふられた気持」
The Righteous Brothers - You've Lost That Lovin' Feelin'

ザ・ロネッツ「恋の雨音」
The Ronettes - Walking In The Rain

ザ・クリスタルズ「ヒーズ・シュア・ザ・ボーイ・アイ・ラブ」
The Crystals (Darlene Love) - He's Sure The Boy I Love

アーロン・ネヴィル&リンダ・ロンシュタット「ドント・ノウ・マッチ」
Aaron Neville & Linda Ronstadt - Don't Know Much

ザ・ドリフターズ「オン・ブロードウェイ」
The Drifters - On Broadway

キャス・エリオット「メイク・ヨア・オウン・カインド・オブ・ミュージック」
Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music






The Ronettes - Born To Be Together 歌詞


Writers: Barry Mann, Phil Spector, Cynthia Weil
意訳: Bingo


The moment I saw you my heart knew it was forever
You touched me and I swear I knew then
And there that I'd never
No I never
Want somebody else to hold me
Let another's arms enfold me
Never never want nobody but you

   その一瞬であなたが永遠の人だって悟ったの
   あなたが私に触れ、そして私はそのとき確信したの、絶対に無いって
   私は決して・・・誰か他の人に抱いて欲しくなんかないわ
   でも一人にだけ包んで欲しい
   あなた以外は絶対に、絶対にいや

And then you kissed me
And whispered tenderly
Darling I love you, I love you, I love you
And I knew we were born to be together
We were born to be together
Baby, we were born to be together

   あなたは私にキスして
   やさしくささやいてくれた
   ダーリン、愛してるよって
   私たちは一緒になるために生まれてきたって思ったの
   私たちは一緒になるために生まれたのよ
   ベイビー、二人は一緒になるために生まれたのよ

I never said a word but I know you heard me sighing
You held me to your heart and I almost started crying
Almost crying
Baby I'm so glad you found me
Put your loving arms around me
Say you want me just the way I want you

   私は決して言葉にはしなかったけど
   私にため息をついたわよね
   あなたの心に捕らえられ、私はもう泣きそう、泣きそうよ
   あなたが私を見つけてくれたことにとても感謝しているわ
   あなたの愛で私を包んでくれたこと
   私が必要だと言って、ただお前が欲しいって・・・

And then please kiss me
And softly answer me
Darling I love you, I love you, I love you
I'll know we were born to be together
We were born to be togeter
Baby we were born to be together

   お願いキスして、優しく答えて
   ダーリン、愛してる、愛してる、愛してるよって
   私は一緒になるために生まれてきたことを知るの
   私たちは一緒になるために生まれてきたの
   ベイビー、二人は一緒になるために生まれたのよ



The Ronettes - The Best Of

The Ronettes - The Best Of



1. Be My Baby
2. Why Don't They Let Us Fall In Love
3. I Wonder
4. Baby, I Love You
5. (The Best Part Of) Breakin' Up
6. So Young
7. When I Saw You
8. Do I love You?
9. You, Baby
10. How Does It Feel?
11. Walking In The Rain
12. Born To Be Together
13. Is This What I Get For Loving You?
14. Paradise
15. Here I Sit
16. I Wish I Never Saw The Sunshine
17. Everything Under The Sun
18. You Came, You Saw, You Conquered



[関連記事]
2011.06.22
The Righteous Brothers - You've Lost That Lovin' Feelin'
2011.01.18
Bus Songs バス・ソング
  (The Drifters - On Broadway)

2010.06.22
Weather Songs お天気ソング Pt5
  (The Ronettes - Walking In The Rain)

2010.02.09
Aldon Music アルドン・ミュージック
  (The Drifters - On Broadway 和訳)

2009.12.15
Christmas Songs クリスマス・ソング Pt1
  (The Ronettes - Frosty The Snow Man)

2009.02.24
The Crystals クリスタルズ
2008.09.30
Frankyie Lymon フランキー・ライモン
2007.06.26
Darlene Love ダーレン・ラブ


The Ronettes - The Best Of