昨日は、「自宅警備」に没頭しました。-Focus on how we enjoy. | どや顔社長 後藤 専(たかし)のブログ ・ Takashi Goto" the smug face"

どや顔社長 後藤 専(たかし)のブログ ・ Takashi Goto" the smug face"

貸しビル・接骨院経営を頑張る東京の社長のブログ。世界のみんなをどや顔にします~!
Making many "smug face" from Tokyo.
Sending various message from one President in Tokyo.



日々、いろいろ起こってることに、「楽しさ」を見出す。

これって、大事なんだなって。

昨日は、東京はめっちゃ寒かったんで、午後はずっと自宅警備してました(笑)。

これ、言ってるとなんか面白くなる。

なにが言いたいかって、楽しむのって、なんとかなるってこと。

言い方、捉え方だけ。

暗いニュースを嘆くのって、簡単。

そこに楽しさを盛り込むってのが、付加価値だよね。

なんとか、茶化して見せる。

そこから道が開けるように思います。


ほっといても、世の中を恐怖でいっぱいにしようとする人がいる。

地球温暖化で大騒ぎしたり。

少子高齢化でやばいとか(笑)。


そんなの、もういいじゃん。

投げやりになってるんじゃなくて、本気でボクは、こんなの信じてないし(笑)。


とにかく、ボクは、昨日、自宅警備をやり遂げた。

安全を保持したよ。

夕方、家族が帰ってきたから、任務完了。

必死でした(笑)。

ハイ。ふざけてます。

I am trying to find fun from usual life.

I was focus on " home security" yesterday because it was cold in Tokyo.

Actually I was just staying home.


Just changing words connects fun.

It is very easy to have complain the bad news.

Then you can add fun to the bad news.

This is your value.

Many people are bringing bad news everyday.

"Global heating"

"low birth rate in Japan"

To be honest,I don`t believe such kind of bad news.


Anyway, I have done "home security" yesterday.

When my family was coming back,I have finished my job completely.

Yes.

I am enjoying myself.