【SOUND HOLIC 709sec.】Night Bird 歌詞 | 東方自伝録@東方ヴォーカルアレンジ歌詞倉庫

【SOUND HOLIC 709sec.】Night Bird 歌詞

曲名:Night Bird
Original:夜雀の歌声~Night Bird、もう歌しか聞こえない
Circle:SOUND HOLIC
Album:永 -TOKOSHIE-
Vocal:709sec.

歌詞↓

I can't stop listening to Night Bird
(夜雀よ、歌声を止めないで)
sing a song with a curse if I stop my ears
(もし私が耳をふさいでも、私は夜雀が歌う呪いの歌を聞くことをやめれない)
Crazy night,
(狂おしい夜に)
I just want to listen to a tender curse?
(優しい歌にただ耳を傾けていたい)
Through the night,
(一晩中)
I just want the voice
(ただその声だけを聞かせてほしい)

She's just my Night Bird!
(彼女は、そう私だけの夜雀)


I just want a tender song with a bad poison
(彼女の優しい歌は、私を毒のように蝕んでいく)
I just want her singing voice to be my only
(ただ、私のためだけに歌ってほしい)
I'm gonna be crazy to see her sing only
(ずっと君の歌に溺れていたい)
Nothing to get but a curse I know but can't stop my own
(呪われるだけだと分かっていても、耳を塞ぐことなんて出来ないよ)


'Cause she makes my eyes be blind tonight,
(今夜は彼女が私の目を閉ざすから)
her voice's the only I can find in the night darkness
(彼女の歌声だけが、闇の中でただひとつ見つけることができた)
Blinded eyes
(この見えない目は)
must be blind and blind by a tender curse
(彼女の優しい呪いに違いない)
Through the night,
(それならば夜通し)
I'm blind through the night
(私は何も見えなくたって構わない)

She's just my Night Bird!
(ああ、私の愛しい夜雀よ)


I just want a tender song with a bad poison
(私は麻酔狂のように優しい歌を求めている)
I just want her singing voice to be my only
(私のためだけに君の歌声を聴かせてほしい)
I'm gonna be crazy to see her sing only
(もう君の歌しか聞こえない)
Nothing to get but a curse I know but can't stop my own
(深みに嵌っていくとしても耳を塞ぐことなんて出来ないよ)

Why can't I see insanity tonight?
(今宵私は気が触れてしまったのだろうか)
Why can't I find my own way tonight?
(もうここが何処なのか分からない)
It's cause of Night Bird who's singing a tender curse
(それは狂おしい夜雀の歌声のせい)
I lost my way to let me go back
(帰るべき道を見失ってしまった)
Why can't I see insanity tonight?
(気が狂ったと思われるのだろうか)
Why can't I find my own way tonight?
(私は元の道に戻れるのだろうか)
It's cause of Night Bird who's singing a tender curse
(今宵、愛しい彼女の呪いのせいで)
I lost my way way behind
(帰る道などとうに忘れてしまった)


I just want a tender song with a bad poison
(毒薬混じりの優しい歌声)
I just want her singing voice to be my only
(私のために歌う貴女の歌声が聞きたい)
I'm gonna be crazy to see her sing only
(もう貴女の歌声しか聞こえない)
Nothing to get but a curse I know but can't stop my own
(身も心も彼女に捧げよう。だからその歌声をやめないで)

I just want a tender song with a bad poison
(もう貴女の優しい歌しか聞こえない。その歌は私を毒のように蝕んでいく)
I just want her singing voice to be my only
(夜雀よ、私のためだけに歌声を)
I'm gonna be crazy to see her sing only
(ずっと君の歌に溺れていたい)
Nothing to get but a curse I know but can't stop my own
(呪われるだけだと分かっていても、耳を塞ぐことなんて出来ないよ)