ブルームバーグのニュースに実名コメントを掲載いただきました。 | とあるマーケ・コンサルの日記 

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マーケティング分野のコンサルティング会社のブランド・コア社を経営している福留憲治が、とあるコンサルタントとして、日々思う事の中を、日記形式で書いています。
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ブルームバーグの今日のニュースで、実名コメントを掲載いただきました。
http://www.bloomberg.com/news/2012-09-20/audi-says-it-regrets-anti-japan-photo-at-china-dealership.html
中段の"Isolated Incident"の欄の以下の部分に載せてもらえています。
ブルームバーグの場合は世界72か国で配信されるので、海外の友人との話のネタにもなってうれしいものです。

(以下、記事引用)

‘Isolated Incident’

“As a company, we should not take positions in political issues,” the Volkswagen AG (VOW) unit said in a Sept. 18 statement on the Japan website. “We sincerely regret such kind of behavior happened, and feel indignant toward this behavior.”

No apology was visible on the German automaker’s China website as of today.

“We have asked dealers to be rational and show restraint,” said Lu, based in the northeastern Chinese city of Changchun, and in charge of Audi media relations for the joint venture. “It’s an isolated incident.”

Isolated or not, Kenji Fukudome, chief executive officer of Tokyo-based Brand Core, which advises Japanese companies on entering China, said he’s outraged even though the incident appeared to him to have only been a marketing stunt.

“From the Chinese marketing point of view, the banner is meant to relay that ‘Audi is on your side. If you have a Japanese car, change it to Audi,’” Fukudome said. “When Japanese people hear about cases like this, it discourages businesses from entering China.”