Recently, I am in busy so that I have not taken care of this blog very much, sorry. Today, I would like to introduce my best friend whose name is Amit. I introduced him before that he was my roommate and class mate.

 

 

最近は忙しいと言い訳をしながら、結構ブログを過去の引用ですませてしまっていました。すいません。今日は私のベストフレンド(親友)のアミットを紹介します。以前にも紹介しましたが、彼は私のオーストラリア時代のルームメイトでもありクラスメイトでもありました。

 

 

He, his girlfriend and me lived in the same house. Of course, he and his girlfriend are in the same room and I lived in my own room. However, the house is not big which composed of two rooms and living and dining.

 

 

彼と彼女は同じ部屋に住み、私は一人で自分の部屋に住んでいたのですが、その家自体がそんなに大きいという訳でもありません。私の部屋が6畳くらいで彼らの部屋が8畳くらい。それに10畳くらいのリビングダイニングといった感じです。

 

 

We drink wine with talking almost everyday before we eat dinner. This time was precious time for me. He was the best student in my university so that he often taught me English.

 

 

日本ならそこまで小さくはないかもしれませんが、あちらでは小さい方です。私たちは食事前に殆ど毎日のようにワインを飲んで談笑をしていました。この時間は私にとっては本当に大切な時間でした。ちなみに、彼は私の通っていた大学院で最も優秀な生徒で、彼は私の英語の先生でもありました。

 

 

. I, and he and her changed to cook every other day He and his girlfriend were very good chef compare to me. I would like to introduce some videos of their food. They can cook many kind of foods such as Indian food, Chinese food and French food.

 

 

私と彼らカップルは一日おきに食事を順番に作っていたのですが、彼らはまた美味しい料理を作ってくれました。それらのビデオは下で紹介します。彼らはインド料理、中国料理にフランス料理など様々な料理を作ります。

 

 

They were not only English teacher but also my cooking teacher. Thank to them, I could got some good recipes from them.

 

 

彼らは私の英語の先生というだけでなく料理の先生でもあったんですね。そんな彼らのお陰で私のレシピも増えました。今でも彼らに教えてもらった料理はよく作りますし、こちらに帰ってから本場のレストランに食べに行った事もあります。

恋人へのクリスマスプレゼントにハンドメイド雑貨をどうぞ http://asianshop.info/

最後に一つだけ言い訳をさせていただきますと、この時は完全にプライベートですので親族意外に見せるという感じで作っていません。その辺りの可笑しさを感じていただければ嬉しいです。