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それほど興味深い休暇スポットはSergeevka - Zatokaから遠くない場所にある都市タイプの決済です。 Sergeyevka自体はBudak河口の海岸に位置しています。旅客船は定期的に海に行きます。セルゲフカ海岸から黒海沿岸までの距離は2kmです。海に行くと、河口と海岸の半分をつなぐ橋を歩くことができます。
Sergeevka(Ukr Sergiyivka)は、ウクライナのオデッサ地区のベルゴロド=ディニストロフスキー地区における都市型の集落です。人口は5200人です。
Sergeevkaの領土には大きな気候の保養地があります。
内臓病の複雑な治療では、ミネラルウォーターがリゾートで使用されます。井戸#2水は塩素 - 炭化水素ナトリウム水を指し、有名なミネラルウォーター "Kuyalnik" 4,5、または "Hot Key"ソース番号58、井戸#2リゾートSakiに似ています。井戸5Mの水は小さな鉱化作用を持ち、ミルゴロド型の既知のミネラルウォーターと類似しています。
Sergeevkaのリゾートのための非常に重要なのは、高品質の(混合物なし)治療用のシルトの泥の大きな埋蔵量です。シルト泥Budakskogo河口 - 硫黄硫化水素とアンモニアの粘着性のある黒い、時には濃い灰色の塊で、大きな熱容量と低い熱伝導率を持っています。泥の有機「骨格」に加えて、それは、鉄、アルミニウム、腐植質などの最小粒子からなる、いわゆるコロイド複合体を含む。これらの物質のコロイド状態は、泥の高い可塑性を引き起こす。 Shabolat河口の泥の比重は1.3〜1.6 g / cm3です。泥はアルカリ性でpHは8.2です。
15の中庭を含むShabolat-Sergeevkaの最初の言及は1889年にさかのぼります。 Shabolat-Sergeevka地方は、現在のリゾート地域の南東部、子農場とボイラールームに位置し、 "Medik-1"保健キャンプの領域にまで拡張されました。そこには40家族が住み、109人の人が住んでいました。 Shabolatsky Estuary(Budaka Lake)の海岸にある最初の泥浴は、1895年にBudaki(現在Primorskoye)に建設されました。
1959年に、ミネラルウォーターウォーターが発見されました(Kuyalnik No.4タイプの第2号)。実験的研究の後、FP Ambrosom(Chisinau Medical Institute)は、胃の炎症性疾患の治療に推奨された。
その物理的および化学的特性によれば、シャボラ川の河口の泥は、多くの点で他のリゾートの治療用泥を認めているだけでなく、治療上の泥を上回っています。
https://en.wikipedia.org/wiki/Sergeevka_(Odessa_Plast)
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No less interesting vacation spot is Sergeevka - a city-type settlement, which is located not far from Zatoka. Sergeyevka itself is located on the coast of the Budak estuary. The passenger boat goes regularly to the sea. Distance from the coast of Sergeevka to the Black Sea coast is 2 km. To the sea you can go and walk on the bridge, which connects the estuary and the sea half of the coast.
Sergeevka (Ukr Sergiyivka) is a city-type settlement in the Belgorod-Dnistrovsky district of the Odessa region of Ukraine. The population is 5,2 thousand people.
On the territory of Sergeevka there is a large climatic health resort.
In the complex treatment of internal diseases, mineral water is used at the resort. Well # 2 water refers to chloride-hydrocarbonate sodium waters and resembles the famous mineral waters "Kuyalnik" 4 and 5 or "Hot Key" source No. 58, well # 2 resort Saki. The water of the well 5M has a small mineralization and is an analog of the known mineral waters of the Mirgorod type.
Of great importance for the resort of Sergeevka are large reserves of high-quality (without admixture) therapeutic silt mud. Silt mud Budakskogo estuary - a black, sometimes dark gray mass with the smell of hydrogen sulfide and ammonia, sticky, plastic, which has a large heat capacity and low thermal conductivity. In addition to the organic "skeleton" of mud, it includes a so-called colloidal complex, consisting of the smallest particles of iron, aluminum, humus, etc. The colloidal state of these substances causes high plasticity of the mud. The specific gravity of the mud of the Shabolat estuary is from 1.3 to 1.6 g / cm3. The mud is alkaline, its pH is 8.2.
The first mention of Shabolat-Sergeevka, which included 15 courtyards, dates back to 1889. The Shabolat-Sergeevka tract was located in the southeastern part of the present resort territory, in the subsidiary farming area and the boiler room, and extended to the territory of the "Medik-1" health camp. There lived 40 families in it, and a man of 109 people. The first mud baths on the shore of Shabolatsky Estuary (Budaka Lake) was built in Budaki (now Primorskoye) in 1895.
In 1959, mineral drinking water was discovered (well No. 2 of the Kuyalnik No. 4 type). After experimental studies FP Ambrosom (Chisinau Medical Institute) was recommended for the treatment of inflammatory diseases of the stomach.
According to its physical and chemical properties, the mud of the Shabolat estuary not only does not concede, but surpasses the therapeutic mud of other resorts in many respects.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sergeevka_ (Odessa region)
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そして今、純粋でユニークなカレリアンの森から、山に行く!
 我々は南に2000キロを移動している!コーカサス山脈で!私たちの惑星上の素晴らしい場所です。そして、我々はコーカサスとヨーロッパ全体で最も高い山 - エルブラスを訪れるでしょう!
 Elbrusピークの1つの高さは5463メートルです。 2番目のピークの高さは42メートル低く、5621メートルです。私はElbrusを思い出させる - - 高高度高原の間で分割された2つの隣接するピークから構成され、山を、知らない人のために。伝統的に、すべての上昇はより高いピークに作られますが、専門家は別のピークに向かって上昇します。
Elbrusは、Kabardino-BalkariaにあるTerskolの高層村の近くにあります。 Elbrusの索道の高いピークに3800メートルの高さにTerskolを持つ2つの中間ステーションとつながります。道はTerskolの隣にあるPolyana Azauで始まります。
 3800メートルの高度で、ケーブルカーは終了する。夏に特別な機器がなければ、標高4000メートルまで行くことができます。トップへさらに登るには、特別な装備とクライミングトレーニングが必要です。
 温度は、ケーブルカーがなくなる3800メートルの高度で、30度まで温め暑い日にTerskol夏には、温度は約8度である場合。 4000メートルの高度 - 特別な装置なしで達成できる限界 - 約6度の熱。 Elbrusの上に - 霜の10度!
 4000メートルの高度では、素晴らしいコーカサス山脈の美しい景色が広がります。そしてジョージアの素晴らしい景色! Elbrusのピークは、ジョージアの国境から30kmに位置しています。とにも4000キロの高さからグルジアの領土に位置コーカサス山脈のピークを、見ることができます。
 4000メートルの高度では、ライターは点灯しません!一致するもののみ。たばこライターからたばこを照らす試みは、まばらな空気にまかせました。試合は可能でした!
美しい場所!カレルリアのように、エルブスはその訪問地が人生で記憶される場所のひとつです!
Elbrus(kabard.-Cherkio Iuaschhemahue、karach.-バルクミンギ・トー。) - コーカサスでの成層火山(海抜5642メートル) - (メイン白人範囲と南にヨーロッパとアジアの境界線の間に)ロシアとヨーロッパで最も高い山惑星 "七峰"の最高峰のリストに含まれています。クバン、マルカとBaksan:その斜面から流れ落ちる氷河の雪解け水は、北コーカサスの大河川の1を供給します。輸送と関連インフラElbrusをよく発達とその周辺地域は、レクリエーション、スポーツ、観光、登山面で非常に人気があります。 Elbrusのサドル(5416メートル)で、その(5621メートル)東と西(5642メートル)のピークを分離し、それはヨーロッパで最も高い山の避難所です。
Elbrus 10キロ北境界Kabardino-BolkariyaとCherkessiaメイン白人リッジの横方向リッジグランド白人であり、15キロベース直径及び顕著東(5621メートル)及びウェスタン頂点を有する火山由来の山地を表します(5642m)、広い平らなサドル(Sedlovina Elbrusパス、5416m)で隔てられています。ピーク間の距離は1500メートルです。ソールの絶対高さは3200〜3800メートルです。斜面の平均急峻度は35°です。 Elbrusの高さはアカデミーV. K. Vishnevskimにより1813年に定義された初めて、彼の推定では、5421メートルでした。
主な地球物理観測所の創設者 - エルブルス山のピークの1つの最初の成功した上昇が提案に関する、そして著名な科学者、19世紀の教授アドルフ・クッパーが出席した一般Georgiya Arsenevicha Emmanuelyaの白人陣地線、のチーフの一般的な監督の下で、ロシア科学アカデミーが主催する、科学的遠征の一環としてコミットされましたサンクトペテルブルクの物理学者エミリイー・レンツ、動物学者エドワードMinetrie - ロシア昆虫学会の創設者、植物学者カール・マイヤー(後の別名になりましたemikomとロシア科学アカデミー植物園のディレクター)、アーティスト、建築家ジョセフ(エルブルス山の最初の絵を作ったジュゼッペ・マルコ)Bernardazzi()、ハンガリー旅行・ヤーノシュベッセ。
リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Elbrus
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Now from the pure and unique Karelian forest, let's go ... to the mountains!
 We are moving 2000 km to the south! On the Caucasus Mountains! It's also a wonderful place on our planet. And we will visit the highest mountain in the Caucasus and in the whole Europe - Elbrus!
 The height of one of the Elbrus peaks is 5463 meters. The second peak has a height of 42 meters lower - 5621 meters. For those who do not know - I recall: Elbrus is a mountain that consists of two nearby standing peaks, separated by a high-altitude plateau. Traditionally, all ascents are made to a higher peak, although professionals do ascents to another, lower peak.
Elbrus is located near the high-altitude village of Terskol, which is located in Kabardino-Balkaria. From Terskol to a height of 3800 meters to the higher peak of Elbrus, there is a cable car with two intermediate stations. The road starts on Polyana Azau, next to Terskol.
 At an altitude of 3800 meters, the cable car ends. Without special equipment in the summer, you can go up to an altitude of 4000 meters. Further climb to the top already requires special equipment and good climbing training.
 If in Terskol in the summer on a hot day the temperature warms to 30 degrees, then at an altitude of 3800 meters, where the cableway ends, the temperature is only about 8 degrees. At an altitude of 4000 meters - the limit, which can be achieved without special equipment - about 6 degrees of heat. And on the top of Elbrus - 10 degrees below zero!
 At an altitude of 4000 meters, a beautiful view of the Great Caucasus Range opens up. And a wonderful view of Georgia! Elbrus peaks are located 30 km from the Georgian border. And even from an altitude of 4000 km, you can see the peaks of the Caucasus Mountains, located on the territory of Georgia.
 At an altitude of 4000 meters, the lighter does not light up! Only matches. All attempts to light a cigarette from a cigarette lighter led to nothing - sparse air. A match - it was possible!
Beautiful place! Like Karelia, Elbrus is one of those places, whose visit will be remembered for life!
Elbrus (Kabard-Cherkassy Iuashchyemahue, Karachi-Mingi Tau) - stratovolcano in the Caucasus (5,642 meters above sea level) is the highest mountain peak in Russia and Europe (with the border of Europe and Asia running along the Main Caucasian Range or to the south) , included in the list of the highest peaks of the planet "Seven Peaks". Meltwater of glaciers, flowing from its slopes, feeds one of the largest rivers of the North Caucasus: Kuban, Malku and Baksan. Due to the well-developed transport and related infrastructure, Elbrus and adjacent areas are very popular in recreational, sports, tourist and climbing areas. On the saddle of Elbrus (5416 m), which separates it from the East (5621 m) and the Western (5642 m) peaks, the highest mountain shelter in Europe is located.
Elbrus is located in the Lateral Ridge of the Greater Caucasus 10 kilometers to the north of the Main Caucasian Range on the border of the Republics of Kabardino-Balkaria and Karachaevo-Circassia and is a mountain massif of volcanic origin with a base diameter of 15 kilometers and brightly expressed East (5621 m) and Western peaks (5642 m), separated by an extensive flat saddle (Sedlovina Elbrus pass, 5416 m). The distance between the peaks is 1500 meters. The absolute height of the socle is 3200-3800 meters. The average steepness of the slopes is 35 °. For the first time the height of Elbrus was determined in 1813 by Academician VK Vishnevsky and, according to his estimate, was 5421 m.
The first successful ascent to one of the peaks of Elbrus was accomplished within the framework of a scientific expedition organized by the Russian Academy of Sciences on the proposal and under the overall supervision of the chief of the Caucasus fortified line, General Georgiy Arsen'evich Emmanuel, in which prominent scientists of the nineteenth century, Professor Adolph Kupfer, the founder of the Main Geophysical Observatory Petersburg, the physicist Aemilius Lents, the zoologist Eduard Minetriye - the founder of the Russian entomological society, the botanist Karl Meyer (later became aka emikom and director of the Botanical Garden of the Russian Academy of Sciences), the artist-architect Joseph (Giuseppe Marco) Bernardazzi (who made the first picture of Mount Elbrus), the Hungarian traveler Janos Besse.
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Elbrus
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地球上では良い統治しかないと想像してください。どこへ行くにしても、私たちはすべてうまくいきます。
 カレリアは惑星のちょうどそのような場所です。夏と冬の両方で休息を取ることも同様に良いことです。ここの自然は元気です!そして非常に美しい!
 カレリアの南に位置していますHiitola駅、フィンランドとの国境からわずか20キロ - 4年前、私はサンクトペテルブルクを訪れたとき、私は私が電車を取り、北に僻遠の隅に別の200キロをダッシュ​​を作った、躊躇しませんでした。駅の境界線のコントロールをどこにでも持ち込むことは非常に困難でした。しかし、すべてが完璧になった - 私はカレリアンの自然との日付が許可された!
私たちは、ユニークなカレリア森、岩と次の駅Hiitolaに位置し、バック出る前に、村と駅を歩いている明確な水、とLinnavuori Rayvattalanlampiカレリア湖のビデオ旅行を作ります!一生に一度そこにいた人は、いつもそれを覚えています!それは何千年も前の自然の自然の本質に全く触れられていません。
 非常に新鮮な松の空気と透明な水でHiytolaで!そしてたくさんのキノコ、ベリー、そして...魚!
 Hiitolaは - 北の玄関口です。その後、400キロの後 - 北極圏。すでに北の呼吸が感じられます。
 ここで白夜はサンクトペテルブルクよりも軽いです。なぜなら、この駅はNevaの街の北に位置しているからです。真夜中にいくつかの写真が撮影されました。昼とほとんど違いはありません。
Hiitola(旧ラス - .. Gitola、フィンHiitola。) - カレリアのLahdenpohja地域共和国、行政の中心Hiytolskogo農村集落の村。
村は北部のLadoga地区にあり、Kokkolanjoki川とRaivattalanlampi湖畔に位置しています。それはTounan、Kuyansuo、イルム、RintalaでオフA129ペトロザヴォーツクルートや道路枝に村を通過します。
- ヨエンスーとサンクトペテルブルク - Hiitolaヴィボルグ:ここでは、町の名を冠した駅で、2つの鉄道を結びます。
初めてGitola村は、ポーランドの王カシミールIVに属する土地のリストには1471年に記載されています。
平和条約Stolbovskiの領土の結論を保留することは墓地Tiurulskomu Korelianの半分Vodskayaの五分のに所属し、1617年からスウェーデンへ移動しました。ここには正教会と正教会が近くにあります。地球はスウェーデン王グスタフIIアドルフのサービスに渡さTiurula正教会ボヤーロディオン・ルーキャノービック Lobanov、だったので、これが発生しました。
Nystadt Peace Treatyによれば、1721年の北部戦争の結果によると、スウェーデンはロシア帝国の領土を返還した。
1917年までは、ヴィボルグ州の一部として、その後、1920年にタルトゥ平和条約の結果として和解は1940決済Hiitola(フィン。Hiitola)ロシアからと3月12日のモスクワ平和条約、に来たフィンランドの一部でした。
1940年以来、ソ連、そしてロシア連邦の和解。
非常にきれいな水でLinnavuoriロック、処女タイガの森と湖のRayvattalanlampi - 周辺地域の主要な自然の魅力Hiitola。

リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/ Khiytola

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Imagine that on earth only good reigns. And wherever we go, we are all well.
 Karelia is just such a place on the planet. It is equally good to have a rest both in summer and in winter. And the nature here is pristine! And very beautiful!
 When I visited St. Petersburg 4 years ago, without thinking, I took a train and toss north again for another 200 km to the forgotten corner of God - Hiytola Station, which is located in the south of Karelia, only 20 km from the border with Finland. It was very difficult to get to the station - border control everywhere. But everything turned out perfectly - I was allowed a date with Karelian nature!
Let's make a video journey through the unique Karelian forest, the Linnauvuori rock and the Karelian lake of Ravattalanlampi with the purest water that are located near the station of Hiytola and walk around the village and the station itself before leaving back! Those who have been there once in a lifetime will always remember that! It is untouched by a natural natural nature of nature, exactly the one that was many thousands of years ago.
 In Hiytola very fresh pine air and clear water! And a lot of mushrooms, berries, and ... fish!
 Hiytola is the gate to the north. Then, after 400 km - the Arctic Circle. There is already felt the breath of the north.
 Here the white nights are even lighter than in St. Petersburg, because the station is located far north of the city on the Neva. Several photographs were taken at midnight. And almost no difference with the daytime.
Hiytola (old Russian - Gitola, finnish Hiitola) is a settlement in the Lahdenpohsky district of the Republic of Karelia, the administrative center of the Hiitol rural settlement.
The village is located in the northern Ladoga area on the banks of the Kokkolanjoki River and Lake Raivattalanlampi. Across the village is the A129 highway to Petrozavodsk and the road to Tonan, Kuyansuo, Ilm and Rintala branches off.
Here, at the railway station of the same name, two railways connect: Vyborg - Joensuu and St. Petersburg - Hiytola.
For the first time the village of Gitola is mentioned in 1471 in the list of lands belonging to the Polish king Casimir IV.
Prior to the conclusion of the Stolbovsk Peace Treaty, the territory belonged to the Tiurul Pogost of the Karelian half of the Vodskaya Pyatina, and from 1617 it withdrew to Sweden. And here there was an Orthodox parish and an Orthodox church nearby - in Tiurula. This was because in Tiurula were the lands of the Orthodox boyar Rodion Lukyanovich Lobanov, who joined the Swedish king Gustav II Adolf.
According to the results of the Northern War in 1721, according to the Nystadt Peace Treaty, Sweden returned this territory of the Russian Empire.
Until 1917, as part of the Vyborg Gubernia, then, following the results of the Tartu Peace Treaty of 1920, the settlement left Russia and, prior to the Moscow Peace Treaty of March 12, 1940, the Hiitola settlement (Finnish Hiitola) was part of Finland.
Since 1940, a settlement in the USSR, then the Russian Federation.
The main natural attractions of the surroundings of Hiytola are the Linnauvuori cliff, the virgin taiga forest and Lake Raivattalanlampi with very clean water.

Link: https://en.wikipedia.org/wiki/ Khiytola

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私はリゾートZatokaのビデオツアーを作るために皆を招待する!黒海で最も人気のある休暇のひとつです。
Zatoka(Ukr。Zatoka)は、ウクライナのオデッサ地区のベルゴロド=ドネストロフスキー地区における都市型の集落です。ドゥニエスタ川河口と黒海の間のブジャク港に位置するブガズ港。 J.-D.オデッサ - イズマイルの駅(Bugaz)。人口は1.6千人です。
和解Zatokaは、Tsaregrad守備隊に航行標識(灯台)を設置したことにより、1827年に設立されました。 1850年、黒海灯台の局長は、1851年9月21日からパイロットと6人の船員による乗組員の灯台の状態を「Dniester-Tsaregradsky」標識に適合させることに決めました。
1877年に灯台が再建されました。木造の構造の代わりに、高さ16メートルの塔が建設された。ランプルームには、ガス発射装置を備えたフレネルレンズが設置されていた。
1945年、Plavneva StreetのNo.3で新しい学校が開校しました。
1953年、ザトクカヤ小学校は、橋の建設業者の後に残っていた兵舎にあった。
1955年12月5日、鉄道橋が建設されました。
幅50〜150m、長さ17.5kmの石英砂浜の存在は、ウクライナ、モルドバ共和国、ベラルーシの住民にとって人気の高い休暇先の1つをZatokaにしました。
また、Zatokaであなたは水の設備と水上の観光スポットを借りるサービスを使用することができます。 2015年以来、ZatokaはZゲームのスポーツと音楽祭を開催しています。 2017年、Zatoka AquaparkはZatokaリゾートのLiman地区にオープンしました。リゾートZatokaの普及のためにインターネットリソースが働いていますmoreleto.com.ua moreleto.byモバイル事業者のネットワークのカバー範囲MTS、Kyivstar、Intertelecomはリゾートの村で提供されています。いくつかの場所では、モルドバのセルラー通信事業者OrangeとMoldcellのラジオカバレッジがあります。
リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Zatoka
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I invite everyone to make a video tour of the resort Zatoka! One of the most popular holiday destinations on the Black Sea.
Zatoka (Ukr. Zatoka) is a city-type settlement in the Belgorod-Dnestrovsky district of the Odessa region of Ukraine. Located on the Budak spit, between the Dniester estuary and the Black Sea, the Bugaz port. J.-D. station (Bugaz) on the line Odessa - Izmail. The population is 1.6 thousand people.
Settlement Zatoka was founded in 1827, due to the establishment of a navigation sign (lighthouse) on the Tsaregrad garrison. In 1850, the directorate of the Black Sea lighthouses decided to appropriate the "Dniester-Tsaregradsky" sign from September 21, 1851, the status of a lighthouse led by a pilot and a crew of 6 sailors.
In 1877 the lighthouse was reconstructed. Instead of a wooden structure, a tower 16 meters high was built, with a lamp room, in which a Fresnel lens with a gas-fired unit was installed.
In 1945, a new school was opened at No. 3 in Plavneva Street.
In 1953, the Zatokskaya Elementary School was located in the barracks that remained after the bridge builders.
On December 5, 1955, a railway bridge was built.
The presence of a quartz sandy beach with a width of 50 to 150 meters and a length of 17.5 km made Zatoka one of the popular holiday destinations for residents of Ukraine, the Republic of Moldova and Belarus.
Also in Zatoka you can use the services of renting water equipment and attractions on the water. Since 2015, Zatoka hosts the Z-Games sports and music festival. In 2017, the Zatoka Aquapark was opened in the Liman district of the Zatoka resort. For the popularization of the resort Zatoka Internet resources are working moreleto.com.ua moreleto.by A network of mobile operators MTS, Kyivstar, Intertelecom is provided throughout the resort village. In some places there is a radio coverage of Moldovan cellular operators Orange and Moldcell.
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Zatoka
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私のコテージとその周辺は9月です。
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My cottage and surroundings in September.

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そして、比較のため、私たちは白夜の街に戻ります!そして、私たちはサンクトペテルブルク港のまわりでこのようなツアーをするでしょう!そして、人口が密集住宅地の近くの街に位置しているバルト海のフィンランド湾、上町のビーチを訪れます。ネヴァ上の街のエリアにバルト海(フィンランド湾)は黒として入札としてではなく、その中に水があまりクーラーです。
 それにもかかわらず、サンクトペテルブルクの街のビーチは美しい場所にあります。市内の海の水は夏には20度まで暖まるので、泳ぐこともできますし、そこにいても!
 私はビーチに行ったときにそうしました。私はバルト海で買った。素晴らしいビーチの黄金の砂の上で贅沢に過ごしました。バルト海の水はほとんど塩辛いです - 実際には数キロに非常に近い距離ラドガ湖の淡水から流れネヴァ川の河口です。
 サンクトペテルブルクの港は、サンクトペテルブルグの大港とサンクトペテルブルクの旅客港で構成されています。バルト海のロシア最大の港のひとつです。 Avtovoの鉄道駅と10月鉄道の新港のサービスを受けています。
サンクトペテルブルクの港は、長さ27マイルの海の運河によって海につながっており、一年中船に通じています。 Vasilievsky島の西端には、乗客の海の駅があります。
「サンクトペテルブルクの大港」は、ロシアの北西部で最大の港湾です。港湾水域の面積は164.6km2であり、接岸線の長さは31kmである[2]。 2011年に国営企業の連邦国家機関「サンクトペテルブルクビッグ港の港の管理は、」ロシア連邦の責任の指定地域でのサンクトペテルブルクと外側の海の港で商用ナビゲーションの組織を提供します。
サンクトペテルブルクの港はフィンランド湾東部のネヴァベイで、ネヴァ川のデルタの島に位置しています。サンクトペテルブルクのビッグ港は海の取引、林業、漁業や川のポート、石油ターミナル、造船所、船の修理や他の植物、海洋旅客駅、乗客の河川港やピアーズ・クロンシュタット、ロモノーソフ、ポート項目Horska、稚児の係留を含んでいます。彼らはチャネルとフェアウェイの分枝システムをリードしています。商業海のポートは、最大11.9メートルの深さは約200バースを持っている。地理的に商業海ポートは4つの地区に分かれています。コンテナターミナルにはバース番号82-87があり、両方のコンテナキャリアとRo-Ro船が取り扱い可能です。
東、バロック、旅客レイド森桟橋、コールハーバー、Vasileostrovskiy貨物ポート、マリーナや桟橋クロンシュタットでロモノーソフ中:サンクトペテルブルクのビッグ港は道路が含まれています。
セントピーターズバーグのポートは、石油製品、金属、木材、コンテナ、石炭、鉱石、化学貨物、スクラップ金属を積み替え。
海軍基地 - サンクトペテルブルクでの停泊施設は、具体的には、クルーズ、フェリー客船の受信および処理のために1982年にオープンしました。駅は1.コンプレックスが5バース、国境や税関検査のための場所、レストラン、ホテル、会議コンプレックスを含み、栄光の海の面積で、Vasilyevsky島の西端に位置しています。
その技術力の複雑な「海のポート」によると、海でお越しの100万人の乗客を収容することができます。しかし、理由はポートにつながる後半19世紀の海のチャンネルに建てられた機能を、より200メートルの長さの船舶は海上駅のドックに来ないかもしれません。クルーズフェリー船は新しい港の埠頭で撮影されています。
リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Morskoy_port_Saint-Petersburg
                   https://en.wikipedia.org/Bolshoy_port_Saint-Petersburg
                   https://ru.wikipedia.org/wiki/Морской_вокзал_(Санкт-Петербург)
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And, for comparison, we return back to the city of white nights! And we will do exactly such a tour around the port of St. Petersburg! And we will visit the city beach on the shore of the Gulf of Finland in the Baltic Sea, which is located in the city near a densely populated sleeping area. The Baltic Sea (the Gulf of Finland) near the city on the Neva is not as affectionate as the Black Sea, and the water in it is much cooler.
 Nevertheless, the city beach of St. Petersburg is located in a picturesque place. Water in the sea around the city warms up to 20 degrees in summer, so you can swim and even there!
 I did so when I visited the beach. I bought it in the Baltic Sea. And luxuriated on the golden sand of a wonderful beach. The waters of the Baltic Sea are almost not salty - after all, just a few kilometers away is the mouth of the Neva, which flows from the freshwater Lake Ladoga.
 The seaport of St. Petersburg consists of the Grand Port of St. Petersburg and the Passenger Port of St. Petersburg. It is one of the largest ports of Russia on the Baltic Sea. Serviced by the railway stations of Avtovo and the New Port of the October Railway.
The port of St. Petersburg is connected to the sea by the Sea Canal, 27 miles long, and is open to ships all year round. On the western tip of Vasilievsky Island there is a passenger sea station.
The "Big Port of St. Petersburg" is the largest seaport in the North-West of Russia. The area of ​​the port water area is 164.6 km2, the length of the berthing line is 31 km [2]. For 2011, the state enterprise The Federal State Institution "The Administration of the Seaport Big Port of St. Petersburg" ensures the organization of merchant shipping in the seaport of St. Petersburg and beyond in the designated areas of responsibility of the Russian Federation.
The port of St. Petersburg is located on the islands of the Neva delta, in the Neva Bay in the eastern part of the Gulf of Finland of the Baltic Sea. The large port of St. Petersburg includes berths of the sea trade, forestry, fishing and river ports, the oil terminal, shipbuilding, ship repair and other plants, the sea passenger station, the river passenger port, as well as the piers of Kronstadt, Lomonosov, the port stations Gorskaya, Bronka. To them leads a branched system of channels and fairways. The sea trading port includes about 200 berths with depths up to 11.9 m. The territorial sea port is divided into four regions. The container terminal includes berths No. 82-87, both container carriers and Ro-Ro vessels are accepted for handling.
The large port of St. Petersburg includes raids: the East, the Baroque, the Passenger, the Forest Mole raid, the Coal Harbor, the Vasileostrovsky cargo port, the quays in Kronstadt and the berths in Lomonosov.
The port of St. Petersburg reloads oil products, metals, timber cargo, containers, coal, ore, chemical cargo, scrap metal.
Sea terminal is a berth complex in St. Petersburg, opened in 1982 specifically for receiving and handling cruise and ferry cargo and passenger vessels. The station is located on the western tip of Vasilievsky Island, at the address: Marine Glory Square, Building 1. The complex includes five berths, a place for border and customs screening, a restaurant, a hotel and a conference complex.
By its technical capabilities, the Morskoy Vokzal complex is able to receive up to 1 million passengers arriving by sea. But due to the features of the sea canal that was built at the end of the XIX century, leading to the port, ships with a length of more than 200 m can not approach the berths of the Maritime Station. Cruise and ferry boats are accepted at the berths of the new Marine Passenger Port.
Links: https://en.wikipedia.org/wiki/Morskoy_port_Saint-Petersburg
                   https://en.wikipedia.org/Bolshoy_port_Saint-Petersburg
                   https://en.wikipedia.org/wiki/Morskoy_vokazal_(Saint-Petersburg)
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我々は南へ1500キロに戻ります!そしてオデッサ港を歩き、穏やかな黒海でボートに乗って、もちろん、オデッサ - ランジェロンの中央のビーチを訪ねてみましょう!
 オデッサ・シー・ポートは、オデッサ湾の南西に位置する黒海の北西沿岸に位置する、国際的に重要な大型商業港です。それはヨーロッパで最大の旅客ターミナルの一つを持っています。それはウクライナの基本的なクルーズポートとして認識されています。黒海沿岸の貨物輸送量の3位。貨物の売上高でウクライナの最大の港。
港の建設は1794年に始まりました。 1905年までに、港はほとんどが現代のアウトラインを獲得しました。ロシア帝国では、サンクトペテルブルクの後の貨物回転率の点で第2位だった。独立したウクライナの最大の貨物代は2002年に1320万トンの乾燥貨物と20.4の液体貨物であった。それはCabotage、Quarantine、Practical(それはスイカです)、Coal(軍隊です)、New、Oil、その他の港を含みます。
1793年の夏、オデッサの創設者、ヨセフ・デ・リバスは、要塞ハジベイの建設の頭とその近くの新しい港に任命されました。ロシア政府は、港が築かれた黒海を通って、海でNovorossiaとウクライナの製品を海外に輸出することを非常に重視した。
オデッサは1801年以来徐々にセント・ピーターズバーグの後の北部黒海沿岸とロシアの主要港の貿易の中心となっています。ポートの常連客は、フランス、イタリア、ギリシャ、トルコ、オーストリアの地中海全土からの商船でした。同じ年に、最初の銀行取引庁がオデッサにオープンしました。
新知事ミハイル・ボロンツォフは、港の建設に特別な刺激を与えました。港内のFander-Flissaのエンジニア・油圧工学の見積もりに基づく建設作業のための1828年のオデッサ建設の一般計画によれば、正確に「1,685,960ルーブル」であった。と69と半分のkopecks。ヴォロンツォフ伯爵は1845年にオデッサを去った。
1841年、ニコラエフスキー大通りは、巨大階段(現在はポテムキン階段)の港に80万ルーブル相当の200の花崗岩の階段でつながっています。
クリミア戦争時の衝撃時には、4月10日は、若い少尉アレクサンドラSchogolevaの指揮下4つの銃の1854沿岸バッテリーは、臨時勇気を示し、彼女は全英仏艦隊の攻撃を撃退するために管理しました。
1895年から1902年には、ジャイアント・ステイカス沿いのニコラエフスキー通りから、港内にケーブルカーが設計され、建設されました。
第二次世界大戦中、囲まれたオデッサの防衛は73日間続いた。港湾は、市の防衛隊員への補給の提供、弾薬の供給、軍事装備および燃料の供給を促進した。港を通って、人々は避難して、負傷した、装備工場でした。それは包囲でそのような長く成功した防衛を可能にした海の供給でした。
命令の決定によって、オデッサは放棄された組織された。すべての陸軍部隊がセヴァストポリに移送された。移転は海で行われ、損失なしに渡されました。すべての軍隊は夜間にオデッサ港の船に沈んだ。
港ルーマニアとドイツの職業はかなりの被害を受けながら。
すぐに街中で戦うの終了後、作品はドイツ人はすべて43バース、すべての桟橋や防波堤、だけでなく、他の施設を採掘していたここで地雷ポート、に始まりました。
0~6ヶ月後に、初期の1944年10月には、オデッサポートの市民の無私の仕事のおかげで既に受信して第一審をアンロードしています。 1945年に港湾は1940年以前の回転率の半分に達し、1946年にはそれを上回った。
リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Odessky_port
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We return back to 1500 km to the south! And we will take a walk along the Odessa port, take a boat on the gentle Black Sea and, of course, visit the central beach of Odessa - Langeron!
 Odessa Sea Port is a large commercial port of international importance, located on the north-west coast of the Black Sea, in the south-western part of the Odessa Gulf. It has one of the largest passenger terminals in Europe. It is recognized as the basic cruise port of Ukraine. The third in terms of cargo turnover on the Black Sea. The largest port of Ukraine in terms of cargo turnover.
The construction of the port began in 1794. By 1905, the port mostly acquired its modern outlines. In the Russian Empire was the second in terms of cargo turnover after St. Petersburg. The largest cargo turnover in independent Ukraine was in 2002 - 13.2 million tons of dry cargo and 20.4 liquid cargo. It includes Cabotage, Quarantine, Practical (it's Watermelon), Coal (it's Military), New, Oil and other harbors.
In the summer of 1793 the founder of Odessa, Joseph De Ribas, was appointed head of the construction of the fortress Hadzhibey and a new port next to it. The Russian government attached great importance to the export of Novorossia and Ukraine's products abroad by sea through the Black Sea, for which the port was laid.
Since 1801, Odessa has gradually become the center of trade of the Northern Black Sea Coast and the main port of Russia after St. Petersburg. Constant guests of the port were merchant ships from all over the Mediterranean - French, Italian, Greek, Turkish, Austrian. In the same year, the first Banking Trade House opened in Odessa.
The new governor Mikhail Vorontsov has given special impetus to the construction of the port. According to the general plan for the construction of Odessa in 1828 for the construction work on the estimate of the engineer-hydraulic engineering of Fander-Flissa in the port, there was exactly "1,685,960 rubles. and 69 and a half kopecks. " Count Vorontsov left Odessa in 1845.
In 1841 Nikolayevsky boulevard connects with the port the Giant Staircase (now Potemkin Stairs) in two hundred granite steps worth 800 thousand rubles.
During the bombing in the Crimean War on April 10, 1854, a coast battery of four guns under the command of the young ensign Alexander Schegolev, having shown extraordinary courage, managed to repel an attack by an entire Anglo-French squadron.
In 1895-1902, from the Nikolaevsky boulevard along the Giant Staircase, a funicular was designed and built in the port.
During the Second World War, the defense of the encircled Odessa lasted 73 days. The port facilitated the delivery of replenishment to the defenders of the city, their supply of ammunition, military equipment and fuel. Through the port people were evacuated, wounded, equipment factories. It was the supply of the sea that made possible such a long and successful defense in the encirclement.
By decision of the command, Odessa was organized abandoned. All land military units were transferred to Sevastopol. The transfer was made by sea, and passed without loss. All military units sank on ships in the Odessa port, at night.
The port suffered considerable destruction during the Romanian and German occupation.
Immediately after the end of hostilities in the city, work began on the demining of the port, in which the Germans mined all 43 berths, all moles and breakwaters, as well as other facilities.
Less than six months later, at the beginning of October 1944, thanks to the dedicated work of the Odessa citizens, the port had already received and unloaded the first ships. In 1945 the port reached half the turnover of the pre-war 1940, in 1946 it surpassed it.
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そして今...北へ早送り1500キロと「北パルミラ」をご覧 - サンクトペテルブルクの街を!
サンクトペテルブルク...ピーターズバーグ。ペトラの街。ピーターレニングラード。ペトログラッド。別の年に、この都市は異なる名前を持っていました。そして、現在の政治情勢がどんなものであろうと、諸国の関係が何であれ、歴史は記憶されるべきである。この都市はまさしく都市博物館と見なされます。サンクトペテルブルクの非公式名称数 - 「北パルミラ」、「白夜の街」、「北朝鮮のヴェネツィア」(ヴェネツィアのネヴァチャンネルと運河の多くの類似性について、「北の首都」(ピーターの法令の下で大サンクトペテルブルクの地位を獲得することを思い出します1712年のロシア帝国の首都とV. I. Lenina月ソビエトロシアの首都の法令によりモスクワへ移動したときに、唯一1918年に彼と別れました)。
 サンクトペテルブルグは「聖ペトロの町」と解釈します。
 1703年にネヴァ川の口に新都市を設立したのはピーター・ザ・グレートでした。今日のペテルブルグの敷地には、侵入不可能な湿原や森林がありました。ピーターズバーグ全体は、実際には湿地に建てられています。この都市は、帝国全土の労働者によって建設されました。
 ピーターズバーグは、スヴェーンからネヴァの口を守るための要塞と要塞として設立されました。 Peter and Paul Fortressは、サンクトペテルブルクが始まった場所です。すぐに街の設立後に建てられ、船の将来の港、および造船所。サンクトペテルブルクでは、船舶は様々な海外の物資でヨーロッパ全土から錨泊し始めました。急速に新しい都市が成長し始め、新しい人々がここに集まり、貿易、生産が発展していました。ネヴァ川の河口にうさぎ島の小さな砦から2世紀ペテル後100万人以上の人口を持つ都市となりました。ピーターズバーグでのロシアのテサリズムの崩壊前、100万人が住んでいた!
 サンクトペテルブルクではロマノフ王朝の2世紀のための豪華な宮殿や公園、家具堤防ました。
 1914年、都市はペトログラードに改名され、VIの死後に改称されました。レーニン - レニングラードへ
サンクトペテルブルク - 500万人以上の人口を誇る世界で唯一の都市で、北緯60度に平行しています。ノルウェーの首都、オスロの都市、フィンランドの首都、ヘルシンキの都市は、市との競争を形作ることができます。これらの都市の両方がサンクトペテルブルク(ほぼ同じ緯度にオスロ、ヘルシンキ、北へ20キロ)と同じ緯度上ではほとんどですが、オスロ、ヘルシンキの人口は、サンクトペテルブルクよりもかなり少ないです)
 サンクトペテルブルクはネヴァ川沿いにあります。 Neva自体はバルト海のフィンランド湾に流れ込む。また、西部はフィンランド湾沿岸に位置しています。ピーターズバーグはまた、巨大な海港と大きな海上旅客ターミナルです。
 5月下旬から7月中旬にかけて、あなたは一晩中新聞を読むことができます。「白夜」が来ます。空はちょうど暗くならない。この期間中、この都市は観光客で特に忙しいです。
 サンクトペテルブルク、数千の観光スポット、多くの美術館、教会、レストラン、エンターテインメント
 ネヴァ川沿い市内の主要観光名所 - 宮殿広場、アドミラルティ、ピョートル大帝、シャン・ド・マルス公園、ペテルゴフ宮殿、ネフスキー大通り、珍品、聖イサク大聖堂、ペトロパヴロフスク要塞、カザン聖堂、Gostinyドヴォールの夏の宮殿の内部エルミタージュ美術館と冬の宮殿。 Vasilievsky IslandとPetrograd側は、近代的なサンクトペテルブルクの歴史的地区です。白夜の間、ネヴァ運河の数々の堤防、特にFontanka沿いを歩く - それはおとぎ話です!
 サンクトペテルブルグは、世界で数少ない都市であり、戦時中は別の年に占領されていませんでした。
 第一次世界大戦ではドイツのカイザー軍を進めることができなかったとホワイトガード一般Yudenichはつかむとペトログラードを占めます。
 サンクトペテルブルクは1917年の10月革命が始まった都市です。
 1941年の秋、ヒトラーの将軍たちは、レニングラードを捕らえられなかったことが明らかになった後、レニングラードを封鎖した。レニングラードは900日以上も封鎖されていた。何年もの間、人口のほぼ半分が飢餓、寒さ、病死で死亡しました。
 戦争の後、レニングラードは修復されました。そして、1991年、ソ連の崩壊の直前に、その都市はその歴史的な名称であるサンクトペテルブルクに戻った。
 この都市はそこに一週間を過ごすに値する!たぶんもっと!これは私たちの旅行中に会った最大の都市です。
 サンクトペテルブルク(18 [31] 1924年1月26日に1914年8月 - サンクトペテルブルク、1924年1月26日以来の1991年9月6日まで - レニングラード) - ロシア第二の都市。連邦の意義の街。北西連邦区とレニングラード地域の行政センター。それは1703年5月16日にピーター・Iによって1712-1917年に設立されました。ロシア帝国の首都です。
 この都市は、創業時の王の天国の守護聖人である聖ペテロの名にちなんで名づけられましたが、結局ピーター1世の名前と関連しています。
 ロシア連邦の北西、フィンランド湾沿岸、ネヴァ河口に位置しています。
 この都市は1905年から1907年までの3回の革命、1917年の2月と10月の革命の中心地でした。 1941年から1945年の大戦国時代に872日の都市が封鎖され、その結果2 000人以上が死亡した。 1945年5月1日、最高司令官の命令により、レニングラードはヒーローシティと宣言されました。
 人口は528万人です。
サンクトペテルブルク - 主要な交通の中心地であるロシアの経済、科学、文化の中心地です。サンクトペテルブルクの歴史的中心部とその関連モニュメントは、ユネスコの世界遺産に登録されています。これは、国内で最も重要な観光地の一つです。エルミタージュ、クンストカメラ、マリインスキー劇場、ロシア国立図書館、国立ロシア美術館、ペトロパヴロフスク要塞、聖イサク大聖堂、ネフスキー大通り - 最も重要な文化や観光のサイトの中で。
 1700-1721ネヴァ川渓谷の北方戦争の結果として、それはスウェーデンでreconqueredとロシア帝国(1721年8月30日(9月10日)にニスタット条約)の一部となりました。 1703年5月16日(27)に、サンクトペテルブルク市がニーア近郊のネヴァの口に置かれました。この日は、ピーター・アンド・ポール・フォートレスのピーター・グレアム・ハーレ・アイランドの敷地内に建てられました。砲撃を受けた新しい要塞は、川デルタの2つの最大枝であるネヴァとボルシャヤネフカのフェアウェイをカバーすることでした。
 都市の存在の最初の10年間、主要な部分はシティアイランド(現代のペトログラード島)、ゴスティニー・ドヴォール、トリニティ教会、多くのオフィスビル、手工芸品集落、軍隊がありました。街の最初の工業企業は、アドミラルティ造船所となったピーターIの冬の宮殿、Galernayaの造船所が将来的に建設された海軍側(ネヴァ川の左岸)、上1705年にオープンした、とピーターIの夏の宮殿夏の庭園ました。 1712年以来、この都市はロシアの首都と宣言され、1713年以来、王立裁判所に奉仕するすべての人がサンクトペテルブルクに定着しなければならなかった。 1712年1月16日のPeter the Greatの法令により、サンクトペテルブルクに工学および砲兵学校が創設されました。 1712年、ピーター1世はサンクトペテルブルクの一般計画の作成に関する法令を発布した。その時以来、積極的に市の中心部、およびヴィボルグ側になることだったVasilevsky島を構築するために始めた、Oranienbaum、ペテルゴフ、Yekaterinhofの郊外の宮殿の建設をオンにします。 1725によってモスクワミントから転送され、1724年には、Smolnyヤード、ファウンドリーヤード、水の製材所、レンガ、ワックス、粉末、銃、ヘッジ、革や他の植物、食品会社を建てました。
 重要なイベントは、1836年にサンクトペテルブルクとツァルスコエセローの間に最初の鉄道を建設することです。 1851年8月18日、サンクトペテルブルクからモスクワまで、最初の列車を出発し、間もなく両都市の間の通信は定期的になりました。 1837年にツァルスコエーセロ駅が建設され、1850年代にはニコラエフスキー、ヴァシュサフスキー、バルティスキー駅、1870年にはフィンランド鉄道駅が建設されました。
 第一次世界大戦はサンクトペテルブルクの運命に大きな影響を与えた。 1914年8月、反ドイツ感情の波に乗って、都市はペトログラードに改名されました。 1917年までに、供給問題があり、待ち行列が一般的な出来事になった。 1917年2月23-27日の市街地崩壊や2月の革命のその他の出来事は、ニコラス2世の勾留と暫定政権の成立に至った。武装蜂起の間、1917年10月25日(11月7日)、市の権力はボルシェヴィキの手に渡され、ペトログラードの首都を持つロシアのソ連共和国が創設されている。南北戦争中に起因する抗ボルシェビキ軍V. I. Lenina月の政府の近接にペトログラードはモスクワに行く首都(1918年3月5日)、の状態を奪われ、モスクワに移動しました。 1924年1月26日、レニンの死後、ペトログラフはCPSUの中央委員会(b)からレニングラードに改名された。
 レニングラードの勇敢さと忍耐力は、大国愛国戦争の際に明らかにされました。 1941年9月8日の敵はラドガ湖に行き、シュリッセリブルクはネヴァのソース、および土地からレニングラードの包囲の制御を取って、捕獲しました。この日は、南からのヒツセリテドイツの軍隊と北からのフィンランドの軍による街の封鎖の始まりと考えられている。ほぼ900日と夜の街の完全な封鎖の条件では、住民だけでなく、街を保持しても前線に莫大な助けをもたらした。さまざまな情報源によると、数千年にわたる封鎖によって、65万人から200万人の民間人が死亡した。レニングラードとヴォルホフ前線1月18日のカウンター攻撃の結果として、1943封鎖環が壊れていたが、都市の唯一の1944年1月27日遮断は完全に除去されています。封鎖の解除後、レニングラードに残ったのはわずか55万人でした。
 国民投票の結果によると、1991年にレニングラードの人々の54%がサンクトペテルブルク市の歴史的名声の復活を支持した。 1991年9月6日、RSFSRの最高ソビエト連邦大統領令で返還された。
 
リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Saint-Petersburg

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And now ... we will transfer to one and a half thousand kilometers to the north and visit the "Northern Palmyra" - the city of St. Petersburg!
St. Petersburg ... Petersburg. The city of Petra. Peter. Leningrad. Petrograd. In different years this city had different names. And whatever would be the current political situation and whatever the relations between the countries, history should be remembered. This city is rightly considered a city-museum. The unofficial names of St. Petersburg are a few: "Northern Palmyra", "White Nights City", "Northern Venice" (for the similarity of the numerous canals of the Neva and canals in Venice, the "Northern Capital" (I recall that St. Peter the Great acquired status the capital of the Russian Empire in 1712 and parted with it only in 1918, when by the decree of Lenin, the capital of Soviet Russia was transferred to Moscow).
 St. Petersburg translates as "the city of St. Peter".
 It was Peter the Great who founded the new city in the mouth of the Neva River in 1703. At the site of today's Petersburg were impenetrable swamps and forests. The whole of Petersburg is actually built on a swamp. The city was built by workers from all corners of the empire.
 Petersburg Peter founded as a fortress and a fort to protect the mouth of the Neva from the Swedes. The Peter and Paul Fortress is the place where St. Petersburg began. Immediately after the foundation of the city, a ship harbor was built, and in the future a shipyard. In St. Petersburg, ships began to anchor from all over Europe with various overseas goods. Quite quickly, the new city began to grow, new people came to settle here, trade and production developed. In 2 centuries, St. Petersburg from a small fort on the Hare Island in the mouth of the Neva turned into a city in which more than a million people lived. Before the fall of Russian tsardom in Petersburg lived 1 million 300 thousand people!
 In St. Petersburg for two centuries of the Romanov dynasty, there were chic palaces and parks, equipped with embankments.
 In 1914, the city was renamed Petrograd, and after the death of V.I. Lenin - to Leningrad
St. Petersburg - the only city in the world with a population of more than 5 million people, which is located at a parallel 60 degrees north latitude. The capital of Norway, the city of Oslo and the capital of Finland, the city of Helsinki, can form a certain competition to the city. Both these cities are almost on the same latitude as St. Petersburg (Oslo practically at one latitude and Helsinki is 20 km to the north), but the population in Oslo and Helsinki is much smaller than in St. Petersburg)
 St. Petersburg is located on the Neva River. The Neva itself flows into the Gulf of Finland of the Baltic Sea. The western part of the city is also located on the coast of the Gulf of Finland. Petersburg is also a huge sea port and a large marine passenger terminal.
 From the end of May to the middle of July in the street, you can read the newspaper all night long - "white nights" come. The sky just does not get dark. During this period, the city is particularly busy with tourists.
 In St. Petersburg, thousands of attractions, many museums, churches, restaurants and entertainment.
 The main attractions of the city on the Neva are the Winter Palace with the Hermitage Museum inside, Palace Square, the Admiralty, the Summer Palace of Peter the Great, the Field of Mars, Peterhof Palace, Nevsky Prospekt, Kunstkamera, Isakievsky Cathedral, Peter and Paul Fortress, Kazan Cathedral, Gostiny Dvor. Separate attention deserves the Vasilievsky Island and the Petrograd side - the historical districts of modern St. Petersburg. A walk along the numerous embankments of the Neva canals, especially the Fontanka during the white nights - it's a fairy tale!
 St. Petersburg is one of the few cities in the world that was not occupied during the hostilities in different years.
 During the First World War, the advancing German Kaiser troops and the troops of the White Guard General Yudenich were not able to seize and occupy Petrograd.
 St. Petersburg is the city from which the October Revolution of 1917 began.
Hitler's generals in the autumn of 1941 took Leningrad into a blockade, after it became clear that he would not be able to seize it from the start. More than 900 days Leningrad was in blockade. Over the years of the blockade almost half of the population died of hunger, cold and disease.
 After the war, Leningrad was restored. And in 1991, shortly before the collapse of the USSR, the city was returned to its historical name - St. Petersburg.
 This city deserves to spend a week there! Maybe more! This is the largest city that met us during our trip.
 St. Petersburg (from 18 [31] August 1914 until January 26, 1924 - Petrograd, from January 26, 1924 to September 6, 1991 - Leningrad) - the second largest city in Russia. The city of federal significance. Administrative center of the North-West Federal District and the Leningrad Region. It was founded on 16 (27) May 1703 by Peter I. In 1712-1917 - the capital of the Russian Empire.
 The city is named after St. Peter - the heavenly patron of the founding king, but eventually became more and more associated with the name of Peter I.
 Located in the north-west of the Russian Federation, on the coast of the Gulf of Finland and at the mouth of the Neva River.
 The city was the center of three revolutions: 1905-1907, February and October revolutions of 1917. During the Great Patriotic War of 1941-1945 the city of 872 days was in blockade, as a result of which more than 2 million people were killed. On May 1, 1945, by order of the Supreme Commander-in-Chief, Leningrad was declared the Hero City.
 The population is 5,280,000 people.
St. Petersburg - the most important economic, scientific and cultural center of Russia, a major transport hub. The historical center of St. Petersburg and its associated monuments are included in the UNESCO World Heritage List; this is one of the most important tourism centers in the country. Among the most significant cultural and tourist sites are the Hermitage, the Kunstkamera, the Mariinsky Theater, the Russian National Library, the Russian Museum, the Peter and Paul Fortress, St. Isaac's Cathedral, Nevsky Prospekt.
 As a result of the Northern War of 1700-1721 the valley of the Neva River was conquered from Sweden and became part of the Russian Empire (according to the Nystadt Peace Treaty of August 30 (September 10), 1721). On May 16 (27), 1703, the city of St. Petersburg was laid in the mouth of the Neva near Nien. This day is dated the laying by Peter the Great of Peter and Paul Fortress - the first building of the city - on the Hare Island. The new fortress with guns fire had to cover the fairways of the two largest branches of the river delta - the Neva and the Bolshaya Nevka.
 In the first ten years of the city's existence, the main part was the City Island (modern Petrograd Island), there were the Gostiny Dvor, the Trinity Church, many office buildings, handicraft settlements and military units. The first industrial enterprise of the city was the Admiralty Shipyard, opened in 1705 on the Admiralty side (left bank of the Neva), where later the Galernaya shipyard, Peter the Great's Winter Palace and the Summer Palace of Peter I with the Summer Garden were built. Since 1712 the city was proclaimed the capital of Russia, and since 1713 all persons serving the royal court had to settle in St. Petersburg, the government Senate moved here. By decree of Peter the Great on January 16, 1712, engineering and artillery schools were created in St. Petersburg. In 1712, Peter I issued a decree on the creation of the General Plan of St. Petersburg. It was from this time that the Vasilyevsky Island began actively to be built up, which was to become the center of the city, and the Vyborg side, the construction of the suburban palaces of Peterhof, Ekateringhof, Oranienbaum is unfolding. By 1725 the Smolny court, Foundry yard, water saw mills, brick, wax, gunpowder, weapon, trellis, tanneries and other factories, food enterprises were built, in 1724 it was transferred from Moscow to the Mint.
An important event is the construction of the first railway in 1836 between St. Petersburg and Tsarskoe Selo. August 18, 1851 from St. Petersburg to Moscow left the first train, soon the communication between the two cities became regular. In 1837 the Tsarskoye Selo station was built, in the 1850s - the Nikolaevsky, Varshavsky, Baltiyskiy railway stations, and in 1870 - the Finland railway station.
 The First World War greatly influenced the fate of St. Petersburg. In August 1914, on the wave of anti-German sentiments, the city was renamed Petrograd. By 1917, there were supply problems, queues became a common occurrence. The disturbances of February 23-27, 1917 in the city and other events of the February revolution culminated in the abdication of Emperor Nicholas II and the formation of the Provisional Government. October 25 (November 7), 1917 during the armed uprising, power in the city passes into the hands of the Bolsheviks, and the Russian Soviet Republic with its capital in Petrograd is being created. During the Civil War, because of the proximity of the anti-Bolshevik armies, Lenin's government moves to Moscow, Petrograd is deprived of the capital status (March 5, 1918), which passes to Moscow. On January 26, 1924, after the death of Lenin, Petrograd was renamed the Central Committee of the CPSU (b) into Leningrad.
 Heroism and perseverance of the Leningraders were manifested during the Great Patriotic War. September 8, 1941 the enemy came to Ladoga Lake, captured Shlisselburg, taking control of the source of the Neva, and blocked Leningrad from the land. This day is considered to be the beginning of the blockade of the city by the troops of Hitlerite Germany from the south and Finland from the north. Almost 900 days and nights in the conditions of a complete blockade of the city, residents not only retained the city, but also rendered immense help to the front. Over the years of the blockade, according to various sources, from 650 thousand to 2 million people of the civilian population perished. As a result of the counteroffensive of the Leningrad and Volkhov fronts on January 18, 1943, the blockade ring was breached, but only on January 27, 1944, the blockade of the city was completely removed. After the lifting of the blockade, only 560 thousand people remained in Leningrad.
 In 1991, according to the results of the referendum, 54% of the Leningraders supported the return of the historical name of the city of St. Petersburg. September 6, 1991 by decree of the Presidium of the Supreme Soviet of the RSFSR it was returned.
 
Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Saint-Petersburg

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オデッサはしばしば「南パルミラ」と呼ばれるものではありません(ロシアのサンクトペテルブルクの北部パルミラとの類推によって)!慎重に、市の中心部に散歩を歩くのに長い時間のためならば、あなたは多くの類似点に気づくでしょう - と路面電車の中心であり、ペトラ市のアーチとゲートウェイと古い高層ビル、そして素晴らしい公園や木々の多くを、そして街は海岸に立っていると持っていますポート。しかし、1つのケースでは、オデッサは歩行者であるデリバソフスカヤの中心街であるサンクトペテルブルクよりも優れた優位性を持っていました。サンクトペテルブルクのネフスキー・プロスペクト(Nevsky Prospekt)とは対照的に、時計回りには四方に4つの列があります。 Deribasovskayaにはこのような騒音はありません。ここでは誰もがゆっくりと歩き、暖かい黒海で美しい南部の街を楽しんでいます。
しかし...オデッサには欠けているものがあります。オデッサには、サンクトペテルブルクとその運河のネヴァのような川と運河はありません。しかし、これは重要な欠点です。
 オデッサは他都市よりも前に自慢することがあります。多くの観光スポットがあります。
演劇は、彼らが言うようにハンガー、そしてデリバソフスカヤ通りからオデッサで始まります。そして、他の多くの観光スポットオデッサオペラハウス - リヴィウ劇場、ポチョムキンの階段、vnamenityオデッサの市場に匹敵する美しされた美しい建物、 - Privoz、ボロンツォフ宮殿、港、マリーナ、古いオデッサ地域Moldavanka、卸売市場7番目キロ、有名なオデッサビーチArcadiaとLanzheron(市内に数十のビーチがあります)、Primorskyとフランスの大通り。
Deribasovskaya - オデッサは代わってメインストリートの名前だった、ロシアの状態サービスホセ・デ・リバスのスペイン貴族1794年9月2日に設立されました。現在オデッサであるこの場所は、何世紀も前に生息していました。
ソビエト時代には、この映画スタジオでも有名でした。
オデッサのサイトでは、ギリシャのギリシャ植民地イストリオンがあった。
オスマン帝国時代、ハジベイ市が現れました。
 オデッサは、クリミア戦争の間、英領フランス戦隊の海軍の封鎖と砲撃を経験しなければならなかった。
 第一次世界大戦中、オデッサはオーストリアとドイツのカイザーに占領されました。ドイツのカイザーに降伏した後、イギリス船とフランス船がオデッサ港に入りました。
 ホワイトガード・ゼネラル・デニキンの軍隊に市が奪われた時代があった。
1920年、オデッサソ連のパワーで町Grigoriya Kotovskogo騎兵旅団のキャプチャ後に設立されました。
第二次世界大戦中、オデッサはルーマニアとドイツの占領で生き残った。職業の前に、都市は勇敢に73日間開催された。 1941年10月16日にはドイツとルーマニアの部分が含まれていました。
2年半以上の職業で、ほとんどすべてのユダヤ人の人口が絶滅した。
1944年4月10日、第3回ウクライナ戦線の軍隊によってルーマニアとドイツから解放された。
オデッサ(ウクライナオデサ[ɔdɛsɑ])は、ウクライナの南にある都市です。オデッサ地方の行政センターとウクライナ海軍の主要海軍基地。都市は英雄です。
人口は100万人です。キエフとハリコフの後、ウクライナで3番目に大きな都市です。それは黒海のオデッサ湾の海岸に位置しています。
ウクライナの最大の港。貿易、金属加工、石油精製、機械工学、医薬品および食品の製造が開発されている。サナトリウムの治療とビーチの休日、クルーズの観光。
オデッサの歴史的中心部はユネスコの世界遺産に登録されています。
BC世紀の紀元前から。 e。 - 古代の集落のグループ。黒海の軍港などの近代的な町はタタール - トルコ決済Hadzhibey(15世紀から知られており、1791年にロシアに出発した)の敷地内に1794年にロシア帝国によって設立されました。 1795年にオデッサと改名された(おそらく、オデッサの古代都市から)。 XIX世紀の終わりまでに、オデッサはロシア帝国の貨物回転率で2番目に大きな港となった。
オデッサの公式歴史町は1794年から数えて作ったとして、5月27日(6月7日)は、1794年女帝エカテリーナ2世は、建物の祈りと奉献の後に1794年にHadjibeyanと8月22日(9月2日)の敷地内に、町や港の創立勅語を発行した年最初の杭は都市の敷地内に建てられました。以前OSIPデ・リバスは一緒にエンジニア大佐FrantsemデVollanomロシア軍が策定Hadjibeyanや計画のサイト上で都市と港の建設のためのアプリケーションと、Yekaterinoslavとタウリド総督王子Zubov報告書を発表しました。 De Ribasは最終的にCatherineを説得することができたので、港と都市を設立するプロジェクトで承認されました。
1880年にここに馬鉄道が開通しました。 Richelieu市長のもと、オデッサは黒海沿岸のロシア帝国の主要港になりました。
初期の1917年12月には市内の紅衛兵とUNRの中央評議会の支持者間の戦い(独立支持者)となっています。この対立の結果として
初期の1917年12月には市内の紅衛兵とUNRの中央評議会の支持者間の戦い(独立支持者)となっています。この対立の結果、街中の権力は中央ラダの支配下を通過した。 1917年12月21日、オデッサは構成派組合が出席するまで「自由都市」と宣言された。ボルシェビキは1918年1月中旬に暴動を起こし、中央ラダーと暫定政府の支持者から街を撃退した。この都市はソビエト権力が確立され、オデッサソビエト連邦共和国の名で歴史に残った。 1918年3月14日(こことさらに新しいスタイル)、Central RadaとCentral Powersの合意の結果、オーストリア軍はOdessaに入隊した。ソ連の権力は打倒された。都市の権力は正式にはウクライナのHetman Skoropadsky政府に属していた。第一次世界大戦の敗北と1918年11月のドイツとオーストリア - ハンガリーの革命の結果、オーストリア軍はオデッサを去った。 1918年12月2日、オデッサでは、セルビア人、フランス人、ギリシア人の各国の様々な軍隊が到着し始めました。エンテンテ軍の表紙の下で、1918年12月中旬にボランティア隊の軍隊がオデッサからペトゥラの軍隊を追放した。オデッサでは、フランス軍政のルールが確立されました。ボルシェヴィキの一般的な攻撃の結果、エンテンテントとボランティア陸軍は1919年4月6日にオデッサを出発した。この都市には、ソ連兵の部隊が含まれていました。アガマン・グリゴリエフとソ連の権力は、1919年8月23日に、ボランティア陸軍の軍隊が町に戻ったときまで確立されました。しかし、1920年2月7日にソ連の権力がオデッサに確立されました。
大祖国戦争中、オデッサの防衛エリアは、1941年8月5日から10月16日まで73日間、優れた敵軍と戦った。8月8日、この都市は包囲の状態と宣言された。 8月13日以来、オデッサは完全に土地をブロックしています。土地の封鎖と数値的優位にもかかわらず、敵は防御側の抵抗を打ち破ることができなかった - ソ連軍は避難し、クリミアで防衛する第51軍を強化する計画だった。
1941-1944年。オデッサはルーマニア軍に占領され、Transnistriaの一部であった、G. Pyntyaは市の総督に任命された。赤軍の攻撃のために、1944年初めにドイツ軍がオデッサに導入され、ルーマニア政権が清算された。オデッサの占領中、市の人口は積極的に侵略者に抵抗した。長年の職業の間に、何百ものオデッサ市民、主にユダヤ人が処刑された。
1944年4月10日の激しい戦闘の結果、第3次ウクライナ戦線の部隊は黒海艦隊の支援を受けてオデッサを解放した。

リンク:https://en.wikipedia.org/wiki/Odessa

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It's not for nothing that Odessa is often called the "Southern Palmyra" (by analogy with "Northern Palmira", Russian St. Petersburg)! If you take a walk for a long time and walk around the center of Odessa, you can notice a lot of similar - and trams in the center, and old high buildings with arches and gateways in the city of Petra, and many wonderful parks and trees, and the city stands on the seashore and has port. But in one case, Odessa took an undisputed superiority over St. Petersburg - its main central street - Deribasovskaya - pedestrian! In contrast to Nevsky Prospekt in St. Petersburg, which round the clock drive cars in four rows in each direction. There is no such noise on Deribasovskaya. Here, everyone walks leisurely and enjoys the beautiful southern city by the warm Black Sea.
But ... there is something Odessa lacks. In Odessa there is no river and canals, like the Neva in St. Petersburg and its canals. But this is an insignificant drawback.
 Odessa has something to brag about before other cities. There are many sights.
The theater begins with a hanger, as they say, and Odessa - from the street Deribasovskaya. And a lot of other attractions Odessa Opera House - the most beautiful building, in beauty not inferior to the Lviv theater, Potemkin staircase, the famous Odessky bazaar - Privoz, Vorontsov Palace, seaport and sea terminal, ancient Odessa region Moldavanka, wholesale market 7 km, the famous Odessa beaches Arcadia and Lanzheron (there are a few dozen beaches in the city), Primorsky and French boulevards.
Odessa was founded on September 2, 1794 by a Spanish nobleman on the Russian sovereign service, Jose de Ribas, on behalf of which the name of the central street of the city Deribasovskaya took place. The very place, which now is Odessa, was inhabited many centuries ago.
In Soviet times, the city was also famous for its film studio.
On the site of Odessa was the Greek Greek colony Istrion.
During the reign of the Ottoman Empire, the city of Hajibey appeared here.
 Odessa had to experience the naval blockade and artillery shelling of the Anglo-French squadron during the Crimean War.
 During the First World War, Odessa was occupied by the Austrians and the German parts of Kaiser Germany. After the capitulation of the Kaiser Germany, British and French ships entered the Odessa port.
 There was a period when the city was captured by the troops of the White Guard General Denikin.
In 1920, after the capture of the city by the cavalry brigade of Grigory Kotovsky, Soviet power was established in Odessa.
During the Second World War, Odessa survived the Romanian and German occupation. Before the occupation the city heroically held 73 days. October 16, 1941 the city included the German and Romanian parts.
Over two and a half years of occupation, almost all the Jewish population of the city was exterminated.
On April 10, 1944, the city was liberated from the Romanians and Germans by the troops of the 3rd Ukrainian Front.
Odessa ([ɐdʲesːə], ukra Odesa [ɔdɛsɑ]) is a city in the south of Ukraine. The administrative center of the Odessa region and the main naval base of the Ukrainian Navy. The city is a hero.
The population is 1 million people. The third largest city in Ukraine after Kiev and Kharkov by population. It is located on the shore of the Odessa Gulf of the Black Sea.
The largest seaport of Ukraine. Trade, metal processing, oil refining, mechanical engineering, production of medicines and food products are developed. Sanatorium treatment and beach holidays, cruise tourism.
The historical center of Odessa is listed as a UNESCO World Heritage Site.
Since V century BC. e. - a group of ancient settlements. The modern city as a naval port on the Black Sea was founded by the Russian Empire in 1794 on the site of the Tatar-Turkish settlement of Hadzhibey (known from the XV century and retired to Russia in 1791); was renamed Odessa (presumably, from the ancient city of Odessos) in 1795. By the end of the XIX century, Odessa became the fourth most populated city and the second largest port in the cargo turnover of the Russian Empire.
Officially, the history of Odessa as a city is counted from 1794, when on May 27 (June 7), 1794, Empress Catherine II issued a rescript about the founding of the city and harbor in the place of Khadzhibey, and on August 22 (September 2), 1794 after the prayer and consecration of construction The first piles were built in the grounds of the city. Earlier, Osip de Ribas presented the report to Yekaterinoslav and Tauride Governor-General Prince Zubov, along with a request to build a city and a port on the site of Hadzhibey, as well as plans drawn up by the Colonel-Engineer of the Russian Army Franz de Vallan. De Ribas eventually managed to convince Catherine, and thus was approved by his project to establish the port and the city.
In 1880 a horse-railway was opened here. Under the mayor of Richelieu, Odessa became the main port of the Russian Empire on the Black Sea.
In the first days of December 1917 in the city there were fights between the Red Guards and the supporters of the Central Rada of the UPR (self-estates). As a result of this confrontation, power in the city passed under the control of the Central Rada. On December 21, 1917, Odessa was proclaimed "free city" until the convocation of the Constituent Assembly. In mid-January 1918, the Bolsheviks raised an uprising, repulsed the city from supporters of the Central Rada and the Provisional Government. The city was established Soviet power, which went down in history under the name of the Odessa Soviet Republic. March 14, 1918 (here and further on the new style), as a result of the agreements of the Central Rada with the Central Powers, Austrian troops entered Odessa. Soviet power was overthrown. The power in the city formally belonged to the Ukrainian government of Hetman Skoropadsky. As a result of the defeat in the First World War and the revolutions in Germany and Austria-Hungary in November 1918, Austrian troops left Odessa. December 2, 1918 in Odessa began to arrive a variety of troops of the Entente countries - Serbian, French, Greek. Under the cover of the Entente troops, the troops of the Volunteer Army in mid-December 1918 dislodged the troops of Petlyura from Odessa. The rule of the French military administration was established in Odessa. As a result of the general offensive of the Bolsheviks, the Entente and the Volunteer Army left Odessa on April 6, 1919. The city included units of Soviet troops ataman Grigoriev and Soviet power was established until August 23, 1919, when the troops of the Volunteer Army returned to the city. But on February 7, 1920, Soviet power was established in Odessa definitively.
During the Great Patriotic War, the Odessa defensive area fought with superior enemy forces for 73 days, from August 5 to October 16, 1941. August 8, the city was declared a state of siege. Since August 13, Odessa has been completely blocked from land. Despite the land blockade and numerical superiority, the enemy failed to break the resistance of the defenders, - the Soviet troops were planned to be evacuated and transferred to reinforce the 51st separate army defending in the Crimea.
In 1941-1944 years. Odessa was occupied by Romanian troops and was part of Transnistria, G. Pyntya was appointed as the city's governor. In early 1944, due to the offensive of the Red Army, German troops were introduced to Odessa, and the Romanian administration was liquidated. During the occupation of Odessa, the city's population actively resisted the invaders. During the years of occupation, tens of thousands of Odessa civilians, mostly Jews, were executed.
As a result of fierce fighting on April 10, 1944, troops of the 3rd Ukrainian Front, with the assistance of the forces of the Black Sea Fleet, liberated Odessa.

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そして今、私たちはウクライナで最大の保存された要塞のツアーを行います!黒海への川の合流点にドニエストル川の河口近くに位置するこの要塞Akkermanさん、。砦自体はオデッサの領域の地域の中心であるベルゴロド - ドニエストル、市に位置しています。
 ベルゴロド - ドニエストルの要塞(部屋Cetatea ALBA。)(1944年まで - Akkermanさん要塞) - 都市計画及びXIII-XV世紀の歴史の記念碑。それはウクライナの領土で最も保存されているの一つです。そのサイズはその国のすべての要塞を超えています。要塞の総面積は9ヘクタールです。要塞はドニエストル川の河口の磯の上に位置し、不規則な多角形の形状を有しています。以前は、それは特定の目的を持つ4つの中庭、それぞれからなり、独立の防衛を行っ可能性(現在、3つだけは城の中庭を生き残りました)。すべての要塞は堅固な壁に囲まれており、その長さは2.5kmに達しています。 40-45メートルのカーテンの後、要塞塔と要塞が建設されました。彼らの初期数は34に達し、そのうち12個は中空の戦闘塔であった。残りは要塞と半砦です。彼らは後に捕らえられ、砲兵銃の設置のための場所になった。多くのタワーの拠点は、自分の名前(オウィディウスタワー(乙女)、望楼、プーシキンタワーのように。D.)は、地元の物語や伝説の反射となっていています。
要塞はXIII世紀に築かれました。ジョチ・ウルスカーンベルケとAK-または名前付きました[1] 14世紀にジェノヴァは、(ジェノアは名前Mavrokastro、Moncastroを使用)要塞取引センターとして要塞を使用するための権利(ラベル)を受けました。 14世紀の真ん中にジョチ・ウルスの喪失後、ドニエストル川の河口の領土は、城はモルダヴィア王子のコントロールに渡されます。ジェノバはまた、要塞を使用する権利を失った。
ジェノヴァとモルドバの支配下に建てられた中世の要塞は、繰り返し攻撃されました。 15世紀では、守備隊は、この牙城をつかむためにオスマン帝国の3つの試みを撃退しました。これは、都市や要塞にスルタンバヤズィト2世シンボリックキーを提示し、町の長老の人々に専念1484年だけでした。 3世紀の間、Akkermanはスルタントルコの一部でした。また、ここでの軍事作戦にDashkevich E.、I. Pokot、G・ロボダ、Sobko R.、I. Sirko、S・パリーの首領率いるコサック部隊を作りました
ロシアとトルコの3つの戦争は、この都市の歴史に関連しています。軍事作戦は、著名なロシアの将軍と海軍の指揮官が出席した。フォーダーFodorovich Ushakov、ミハイルIllarionovichクトゥーゾフ(数ヶ月の第二のロシア・トルコ戦争の時代に要塞の司令官だった)、ドン・コサックマベイ・プラトフのアタマン - フランス語、1812年から1813年との戦争の将来の英雄。そして他の人が。ブカレスト平和条約(1812年)下部ホーティンの要塞と沿ドニエストル、Tighina、アッカーマン、Kiliaの状態では、イスマイルはロシア帝国を動かしました。
1832年、Akkerman要塞は軍事施設として廃止されました。 1963年、国家保護の下にある建造物のリストにAkkermanskaya fortressが追加されました。ベルゴロド - ドニエストルの要塞 - 中世の守備の建築のユニークな記念碑や東ヨーロッパで最大の要塞。
1975年、映画「キャプテン・ネモ」がここで撮影されました。おかげでの有能な一流の人ブラディスラフ・ドバーゼッツキーを演奏し、このフィルムは、視聴者の何百万人もの多くの世代のためのお気に入りとなっています。

リンク:https://ru.wikipedia.org/wiki/Белгород-Днестровская_крепость

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And now we will make a tour of the largest preserved fortress in Ukraine! This is the fortress of Akkerman, which is located near the mouth of the Dniester River at the confluence of this river into the Black Sea. The citadel itself is located in the city of Belgorod-Dnestrovsky, which is a regional center in the Odessa region.
 Belgorod-Dnestrovskaya fortress (room Cetatea Albă) (until 1944 - Akkermanskaya fortress) - a monument of history and town planning of the XIII-XV centuries. It is one of the best preserved on the territory of Ukraine. Its size exceeds all such fortifications of the country. The total area of ​​the fortress is 9 hectares. The fortress lies on the rocky shore of the Dniester estuary and has the appearance of an irregular polygon. Previously, it consisted of four courtyards, each of which had a specific purpose and could independently conduct defense (Currently, only three serfs have survived). All fortifications are surrounded by solid walls, the length of which reaches 2.5 km. After 40-45 meters of curtains, fortress towers and bastions were built. Their initial number reached 34, 12 of them were hollow battle towers. The rest are bastions and half-bastions. They were later trapped and turned into sites for the installation of artillery guns. Many towers of the stronghold have their own names (tower of Ovid (Maiden), Watchtower, Pushkin Tower, etc.), which have become a reflection of local legends and legends.
The fortress was laid in the XIII century. the Golden Horde khan Berke and was named Ak-Libo. [1] In the XIV century, the Genoese received the right (label) to use the fortress as a fortified trade center (the Genoese used the names of Mavrokastro, Monkastro). After losing the Golden Horde in the middle of the XIV century territories of the Dniester Estuary, the fortress was transferred to the management of the Moldovan princes. Genoese also lost the right to use the fortress.
The medieval fortress, which was built during the periods of the Genoese and Moldovan rule, was repeatedly attacked. In the XV century, the garrison three times repelled the attempts of the Ottoman Empire to seize this stronghold. And only in 1484 the city's elders who presented the people presented Sultan Bayazid II with symbolic keys from the city and the fortress. For three centuries Akkerman was a part of Sultan Turkey. In addition, Cossack detachments led by the atamans E. Dashkevich, I. Pokotila, G. Loboda, R. Sobko, I. Sirko, S. Palia
Three Russian-Turkish wars are associated with the city's history. In military campaigns, prominent Russian commanders and naval commanders participated: Fedor Fedorovich Ushakov, Mikhail Illarionovich Kutuzov (during the second Russian-Turkish war for several months was the commandant of the fortress), the ataman of the Don Cossacks Matvey Platov - future heroes of the war with the French 1812-1813. and others. According to the Bucharest Peace Treaty (1812), the lands of the Lower Transdniestria with the fortresses of Khotyn, Tighina, Akkerman, Kiliya, Izmail were taken over by the Russian Empire.
In 1832, the Akkerman fortress was abolished as a military facility. In 1963, Akkermanskaya fortress was added to the list of architectural monuments that are under state protection. Belgorod-Dnistrovsky fortress is a unique monument of defense architecture of the Middle Ages and the largest fortress in the territory of Eastern Europe.
In 1975, the film Captain Nemo was shot here. Thanks to the talented play of the leading role of Vladislav Dvorzhetsky, this film has become a favorite for millions of viewers of many generations.

Link: https://ru.wikipedia.org/wiki/Belgorod- Dnistrovsky_repost

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