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オデッサがしばしば「南パルミラ」と呼ばれるのも不思議ではありません(ロシアのサンクトペテルブルクの「北パルミラ」との類推による)!オデッサの中心部を注意深く歩いてみると、多くの類似点に気付くでしょう-中心部の路面電車、ペトラ市のアーチと路地のある古い高層ビル、そして多くの素晴らしい公園と木々、そして街は海辺に立っています港しかし、ある場合には、オデッサはサンクトペテルブルク-その主要な中央通り-デリバソフスカヤ-歩行者に対して間違いなく優位性を取りました!サンクトペテルブルクのネフスキープロスペクトとは異なり、車は各方向に4列で24時間運転しています。デリバソフスカヤにはそのような騒音はありません。ここでは、誰もがゆっくりと歩き、暖かい黒海のそばの美しい南部の街を楽しんでいます。
しかし...オデッサには欠けているものもあります。オデッサには、サンクトペテルブルクのネヴァ川とその運河のような川と運河はありません。しかし、これは取るに足らない欠陥です。
オデッサには他の都市で自慢できるものがあります。アトラクションはたくさんあります。
劇場は、彼らが言うように、ハンガーとオデッサで始まります-デリバソフスカヤ通りから。オデッサオペラハウスは、リヴィウ劇場、ポチョムキンの階段、有名なオデッサバザール-プリヴォス、ヴォロンツォフ宮殿、港と海の駅、モルダヴァンカの古代オデッサ地方、7キロの卸売市場、有名なオデッサに劣らない美しい建物です。アルカディアとランゲロンのビーチ(市内には数十のビーチがあります)、シーサイドとフランスの大通り。
オデッサは1794年9月2日に、ロシアの主権者であるスペインの貴族ホセデリバスによって設立されました。オデッサが現在位置しているまさにその場所は何世紀も前に住んでいた。
ソビエト時代には、この都市は映画スタジオでも有名でした。
オデッサの代わりに、古代ギリシャのイストリオンの植民地がありました。
オスマン帝国の治世中、ハジビー市がここに現れました。
オデッサは、クリミア戦争中にイギリス海軍の海上封鎖と砲撃を体験する機会がありました。
第一次世界大戦中、オデッサはカイザードイツのオーストリア人とドイツの部隊に占領されました。ドイツのカイザー降伏後、英語とフランスの船がオデッサの港に入りました。
都市がホワイトガード将軍デニキンの軍隊によって捕えられた期間がありました。
1920年、グリゴリー・コトフスキーの騎兵旅団が街を占領した後、オデッサにソビエトの力が確立されました。
第二次世界大戦中、オデッサはルーマニアとドイツの占領を生き延びました。占領の前に、都市は英雄的に73日間続きました。 1941年10月16日、ドイツとルーマニアの部隊が市内に侵入しました。
2年半の占領により、市内のほぼすべてのユダヤ人が絶滅しました。
1944年4月10日、市は第3ウクライナ戦線の部隊によってルーマニア人とドイツ人から解放されました。
オデッサ([ɐˈdʲesːə]、ウクライナ語:オデッサ[ɔˈdɛsɑ])は、ウクライナ南部の都市です。オデッサ地方の行政の中心地であり、ウクライナ海軍の主要な海軍基地。ヒーローシティ
人口は100万人です。人口の面でキエフとハリコフに次ぐウクライナで3番目に大きい都市。黒海のオデッサ湾の海岸に位置しています。
ウクライナ最大の港。貿易、金属加工、石油精製、エンジニアリング、医薬品および食品の生産を開発しました。療養所リゾートでのトリートメントとビーチでの休暇、クルーズ観光。
オデッサの歴史的中心部はユネスコの世界遺産に登録されています。
紀元前5世紀からe。 -古代集落のグループ。黒海の海軍港としての近代都市は、1794年にロシア帝国によってハジビーのタタールトルコ人居留地(15世紀から知られており、1791年にロシアに出発しました)で設立されました。 1795年にオデッサ(おそらくオデッソスの古代都市)に改名しました。 19世紀の終わりまでに、オデッサは人口の面で4番目の都市になり、ロシア帝国の貨物回転率の面で2番目の港になりました。
公式には、都市としてのオデッサの歴史は1794年5月27日(1794年5月27日)に皇帝キャサリン2世がハジビーのサイトでの都市と港の設立に関するスクリプトを発行したときから、そして1794年8月22日(建物の祈りと奉献の後)からカウントされます街のふもとの最初の山は詰まっていた。以前、オシップ・デ・リバスは、ロシアの軍隊フランツ・デ・ウォランの大佐エンジニアによって作成された計画とともに、ハジビーのサイトに都市と港を建設する要求とともに、エカテリノスラフとタウリデ知事のズボフ総督に報告書を提出しました。デ・リバスはついにキャサリンを説得することができたため、彼の港と都市の設立プロジェクトは承認されました。
1880年、馬が引く鉄道がここで開通しました。リシュリュー市長の下で、オデッサは黒海のロシア帝国の主要港になりました。
1917年12月の初期には、市内でレッドガードとUPRの中央ラダの支持者(独立)の間で戦闘が行われました。この対立の結果、市の権力は中央評議会の管理下に移りました。 1917年12月21日、オデッサは、憲法制定議会の召集まで「自由都市」と宣言されました。 1918年1月中旬、ボルシェビキは反乱を起こし、市を中央評議会と暫定政府の支持者から奪還した。ソビエトの権力は、オデッサソビエト共和国の名の下に歴史的に衰退しました。 1918年3月14日(以降、新しいスタイル)、中央評議会と中央大国の合意の結果、オーストリア軍はオデッサに入りました。ソビエトの力は打ち倒されました。市の権力は、正式にウクライナ政府のヘトマンスコロパドスキーに属していました。第一次世界大戦での敗北と1918年11月のドイツとオーストリア-ハンガリーの革命の結果、オーストリア軍はオデッサを去りました。 1918年12月2日、エンタンテ諸国の様々な部隊がオデッサに到着し始めました-セルビア語、フランス語、ギリシャ語。エンタンテ部隊のカバーの下で、1918年12月中旬のボランティア軍の部隊は、オデッサからペトリウリストの部隊を追い出した。オデッサでは、フランス軍政のルールが確立されました。一般的なボルシェビキの攻撃の結果、エンタンテとボランティア軍は1919年4月6日にオデッサを去った。アタマングリゴリエフのソビエト軍の部隊が市内に入り、1919年8月23日までソ連軍が設立され、ボランティア軍の部隊が都市に戻った。しかし、1920年2月7日、ソビエトの権力がついにオデッサに設立されました。
第二次世界大戦中、オデッサ防衛地域は1941年8月5日から10月16日までの73日間、優れた敵軍と戦った。8月8日、都市で包囲の状態が宣言された。 8月13日から、オデッサは土地から完全にブロックされました。土地の封鎖と数値的優位性にもかかわらず、敵は防御側の抵抗を打破することができませんでした-ソビエト軍は、クリミアで防衛する51番目の独立した軍隊を強化するために、避難および展開する予定でした。
1941-1944にオデッサはルーマニア軍に占領され、沿ドニエストルの一部でした。G。プンタは市の総督に任命されました。 1944年初頭、赤軍の攻撃により、ドイツ軍はオデッサに連れて行かれ、ルーマニア政権は清算されました。オデッサの占領の間、都市住民は侵略者に積極的に抵抗しました。占領の年の間に、オデッサの何万人もの民間人、主にユダヤ人が処刑されました。
1944年4月10日の激しい戦闘の結果、黒海艦隊の支援を受けて第3ウクライナ戦線の部隊がオデッサを解放しました。
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No wonder Odessa is often called the “Southern Palmyra” (by analogy with the “Northern Palmyra”, Russian St. Petersburg)! If you carefully and for a long walk take a walk around the center of Odessa, you will notice a lot of similarities - trams in the center, old tall buildings with arches and alleys in the city of Petra, and many wonderful parks and trees, and the city stands on the seafront and has port. But in one case, Odessa took undoubted superiority over St. Petersburg - its main central street - Deribasovskaya - pedestrian! Unlike Nevsky Prospekt in St. Petersburg, on which cars drive around the clock in four rows in each direction. There is no such noise on Deribasovskaya. Here, everyone walks leisurely and enjoys the beautiful southern city by the warm Black Sea.
But ... there is also something that Odessa lacks. In Odessa there is no river and canals, like the Neva in St. Petersburg and its canals. But this is an insignificant flaw.
Odessa has something to brag about in other cities. Attractions are many.
The theater begins with a hanger, as they say, and Odessa - from Deribasovskaya street. And many other attractions the Odessa Opera House is a beautiful building that is not inferior in beauty to the Lviv Theater, the Potemkin Stairs, the famous Odessa bazaar - Privoz, Vorontsov Palace, the seaport and sea station, the ancient Odessa region of Moldavanka, the 7th kilometer wholesale market, the famous Odessa the beaches of Arcadia and Langeron (there are several dozen beaches in the city), Seaside and French boulevards.
Odessa was founded on September 2, 1794 by a Spanish nobleman in the Russian sovereign service, Jose de Ribas, on whose behalf the name of the main street of the city - Deribasovskaya - took place. The very place where Odessa is now located was inhabited many centuries ago.
In Soviet times, the city was also famous for its film studio.
In place of Odessa was the ancient Greek colony of Istrion.
During the reign of the Ottoman Empire, the city of Hadzhibey appeared here.
Odessa had a chance to experience the sea blockade and artillery shelling of the Anglo-French squadron during the Crimean War.
During the First World War, Odessa was occupied by the Austrians and German units of Kaiser Germany. After the surrender of Kaiser Germany, English and French ships entered the port of Odessa.
There was a period when the city was captured by the troops of the White Guard General Denikin.
In 1920, after the capture of the city by the cavalry brigade of Grigory Kotovsky, Soviet power was established in Odessa.
During the Second World War, Odessa survived the Romanian and German occupations. Before the occupation, the city heroically lasted 73 days. On October 16, 1941, German and Romanian units entered the city.
For two and a half years of occupation, almost the entire Jewish population of the city was exterminated.
On April 10, 1944, the city was liberated from Romanians and Germans by troops of the 3rd Ukrainian Front.
Odessa ([ɐˈdʲesːə], Ukrainian: Odessa [ɔˈdɛsɑ]) is a city in the south of Ukraine. The administrative center of Odessa region and the main naval base of the Naval forces of Ukraine. Hero City
The population is 1 million people. The third largest city in Ukraine after Kiev and Kharkov in terms of population. Located on the shore of the Odessa Gulf of the Black Sea.
The largest seaport of Ukraine. Developed trade, metalworking, oil refining, engineering, the production of drugs and food. Sanatorium-resort treatment and beach vacations, cruise tourism.
The historical center of Odessa is a UNESCO World Heritage Site.
From the 5th century BC e. - a group of ancient settlements. The modern city as a naval port on the Black Sea was founded by the Russian Empire in 1794 on the site of the Tatar-Turkish settlement of Hadzhibey (known from the 15th century and departed to Russia in 1791); renamed Odessa (presumably from the ancient city of Odessos) in 1795. By the end of the 19th century, Odessa turned into the fourth city in terms of population and the second port in the cargo turnover of the Russian Empire.
Officially, the history of Odessa as a city is counted from the year 1794, when on May 27 (June 7) 1794, Empress Catherine II issued a script about the founding of the city and the harbor on the site of Hadzhibey, and on August 22 (September 2), 1794, after a prayer and consecration of building The first piles at the base of the city were jammed. Earlier, Osip de Ribas submitted a report to Yekaterinoslav and Tauride Governor-General Prince Zubov, together with a request for the construction of a city and port on the site of Hadzhibey, as well as plans drawn up by colonel engineer of the Russian army Franz de Wollan. De Ribas finally managed to convince Catherine, and thus his project for founding a port and a city was approved.
In 1880, a horse-drawn railway was opened here. Under the mayor of Richelieu, Odessa turned into the main port of the Russian Empire on the Black Sea.
In the early days of December 1917, battles took place in the city between the Red Guards and supporters of the Central Rada of the UPR (autocrats).As a result of this confrontation, power in the city passed under the control of the Central Council. On December 21, 1917, Odessa was proclaimed a “free city” until the convocation of the Constituent Assembly. In mid-January 1918, the Bolsheviks revolted, recaptured the city from supporters of the Central Council and the Provisional Government. Soviet power was established in the city, which went down in history under the name of the Odessa Soviet Republic. On March 14, 1918 (hereinafter in a new style), as a result of the agreements of the Central Council with the Central Powers, Austrian troops entered Odessa. Soviet power was overthrown. Power in the city formally belonged to the Ukrainian government of Hetman Skoropadsky. As a result of the defeat in the First World War and the revolutions in Germany and Austria-Hungary in November 1918, the Austrian troops left Odessa. On December 2, 1918, various troops of the Entente countries began to arrive in Odessa - Serbian, French, Greek. Under the cover of Entente troops, the troops of the Volunteer Army in mid-December 1918 drove out the troops of the Petliurists from Odessa. In Odessa, the rule of the French military administration was established. As a result of the general Bolshevik offensive, the Entente and the Volunteer Army left Odessa on April 6, 1919. Units of the Soviet troops of the ataman Grigoriev entered the city and Soviet power was established until August 23, 1919, when the troops of the Volunteer Army returned to the city. But on February 7, 1920, Soviet power was finally established in Odessa.
During World War II, the Odessa defensive area fought with superior enemy forces for 73 days, from August 5 to October 16, 1941. On August 8, a state of siege was declared in the city. From August 13, Odessa was completely blocked from land. Despite the land blockade and numerical superiority, the enemy failed to break the resistance of the defenders - the Soviet troops were planned to be evacuated and deployed to strengthen the 51st separate army defending in the Crimea.
In 1941-1944 Odessa was occupied by Romanian troops and was part of Transnistria, G. Punta was appointed governor of the city. In early 1944, due to the offensive of the Red Army, German troops were brought into Odessa, and the Romanian administration was liquidated. During the occupation of Odessa, the city population actively resisted the invaders. During the years of occupation, tens of thousands of civilians in Odessa, mostly Jews, were executed.
As a result of fierce fighting on April 10, 1944, troops of the 3rd Ukrainian Front, with the assistance of the forces of the Black Sea Fleet, liberated Odessa.
Link: https://ru.wikipedia.org/wiki/Одесса
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ニコラエフの街である造船所の街を歩いてみてください!ウクライナでここに船が建造されています!
   ニコラエフのレイアウトはヘルソンに非常に似ていますが、この都市はヘルソンの2倍の大きさです!
  ここには旧市街もあります!
  最も近い隣人と区別するこの都市のハイライトは、トラムがあることです!
  さらに、私たちの母なる川南バグが黒海へのアクセスを開始するのはニコラエフであることを忘れてはなりません!しかし、ここではサザンバグはヴィニツァと私たちのフメリニツキーよりもはるかに広いです!
     ニコラエフ(ウクライナミコラエフ)は、ニコラエフ地域の行政の中心地であるウクライナ南部の都市です。ウクライナ南部の最大の経済の中心地の1つ。
    街の外観は造船所の建設に関連しています。 19世紀には、黒海の造船の中心になり、黒海艦隊の管理センターにもなりました。 20世紀後半には、ソビエト造船業の最も重要な地域の1つでした。
   グリゴリー・ポチョムキン王子の命令により、1788年、ミハイル・ファレエフ大佐の指揮の下、イングル川の河口に造船所が設立されました。
    1790年、最初の船である46隻のフリゲート艦セントニコラスが造船所から打ち上げられました。彼はニコラエフの大型帆船の建設の基礎を築き、都市の主要産業である造船を決定しました。
    ニコラエフは、イヴァン・スタロフによって作成された計画に従って建設されました-まっすぐな通りと正しい形のブロックがあります。
     黒海艦隊の本部は長い間ニコラエフに配備されていました。クリミア戦争中、彼は主要な後部基地になりました。市内で作成された企業のほとんどは軍事産業複合体に属し、この点で、ニコラエフは何十年も外国人に対して閉鎖されていました[6]。
     1816年3月、アレクセイ・グレイグ提督が市知事に任命されました。 1833年までこのポストにいた彼は、ニコラエフの編曲のために多くのことをしました。港湾施設が市内に建設され、信用組合が設立され、海上貿易が強化され、シーブルバードが登場し、都市の照明、歩道の敷設、男女の学校の開設、シェルターの建設が始まりました。 1820年、グレイグはニコラエフに海洋天文台を設立しました。 1826年、ロシア艦隊史上初めて、彼はニコラエフに本部を設置しました。その任務は、平時における艦隊の戦闘訓練を組織し、戦争中の作戦計画を策定することでした。
      1860年から1871年まで、ニコラエフの軍事総督はボグダンフォングラゼナップでした。彼の要求で、1862年に市の最高司令部は外国船を呼ぶための商業港を開き、外国人の到着と生活のために市を開きました。この点で、外国領事館が市内に設立されました。これはすべて、ニコラエフが大きな貿易港に変身するきっかけとなりました。
       すでに19世紀の終わりに、ニコラエフの港は、サンクトペテルブルクとオデッサに次ぐ外国との貿易の面で3位を占めました。ニコラエフ自身は、ロシア帝国の南の大きな産業の中心地になりました。
     1918-19年、ニコラエフは外国軍による占領を最初に生き延びました。 1920年、ソビエトの権力がここに設立されました。
      ウクライナSSRのヘルソン(1920年1月-12月)およびニコラエフ(1920-1922)州の中心。ウクライナSSRのオデッサ県の郡(1922-1923)、地区および地区(1923-1925)、オデッサ地域(1932-1937)の地区センターであるウクライナSSRの地区(1925年から1930年)および地区(1925年以降)。 1937年以来、ニコラエフ地域の中心。
      第二次世界大戦の勃発により、ニコラエフは1941年8月16日に占領されました。ニコラエフでの占領中、地下破壊工作グループ「ニコラエフセンター」が運営されました。 1944年3月28日、特にオデッサ作戦中にオルシャンスキー上陸のおかげで、第3ウクライナ戦線のソビエト軍と黒海艦隊の軍隊によってナチス軍から解放されました。戦後、ニコラエフはソ連の造船の中心地の1つになりました。船は、黒海造船所、61共同体工場、海洋工場の3つの造船所で製造されました。
リンク:ウィキペディア
https://ru.wikipedia.org/wiki/Николаев
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I invite everyone to walk around the city of shipbuilders - the city of Nikolaev! It is here in Ukraine that ships are being built!
   Nikolaev in its layout is very similar to Kherson, but this city is twice as large as Kherson!
  There are also old quarters here!
  The highlight of this city, which distinguishes it from its closest neighbor, is that there is a tram!
  In addition, we should not forget that it is in Nikolaev that our native river Southern Bug begins access to the Black Sea! But here the Southern Bug is much wider than in Vinnitsa and our Khmelnitsky!
     Nikolaev (Ukrainian Mikolaev) is a city in the southern part of Ukraine, the administrative center of the Nikolaev region. One of the largest economic centers of the south of Ukraine.
    The appearance of the city is associated with the construction of a shipyard. In the XIX century it became the center of shipbuilding on the Black Sea, as well as the control center of the Black Sea Fleet. In the second half of the XX century it was one of the most important regions of Soviet shipbuilding.
   According to the decree of Prince Grigory Potemkin, in 1788 a shipyard was founded at the mouth of the Ingul River under the leadership of Colonel Mikhail Faleev, around which the city began to be built.
    In 1790, the first ship, the 46-gun frigate Saint Nicholas, was launched from the shipyard. He laid the foundation for the construction in Nikolaev of large sailing warships and determined the main industry of the city - shipbuilding.
    Nikolaev was built according to a plan drawn up by Ivan Starov - with straight streets and blocks of the correct form.
     For a long time the headquarters of the Black Sea Fleet was deployed in Nikolaev. During the Crimean War, he became the main rear base. Most of the enterprises that were created in the city belonged to the military-industrial complex, and in this regard, Nikolaev was closed for many decades to foreigners [6].
     In March 1816, Admiral Aleksey Greig was appointed to the post of governor of the city. Being in this post until 1833, he did a lot for the arrangement of Nikolaev. Port facilities were erected in the city, a credit society was created, maritime trade intensified, Sea Boulevard appeared, work began on lighting the city, laying sidewalks, male and female schools were opened, and a shelter was built. In 1820, Greig founded the marine astronomical observatory in Nikolaev. In 1826, for the first time in the history of the Russian fleet, he created a headquarters in Nikolaev, whose task was to organize the combat training of the fleet in peacetime and to develop plans of operations during the war.
      From 1860 to 1871, the military governor of Nikolaev was Bogdan von Glazenap. At his request, the highest command in the city in 1862 opened a commercial port for calling foreign ships, and the city for the arrival and life of foreigners. In this regard, foreign consulates were established in the city. All this served as an impetus for the transformation of Nikolaev into a large trading port.
       Already at the end of the XIX century, the Nikolaev port took third place after St. Petersburg and Odessa in terms of trade with foreign countries, and in the export of grain, the suppliers of which were the steppe provinces - the first place in the country. Nikolaev himself became a large industrial center in the south of the Russian Empire.
     In 1918-19, Nikolaev first survived the occupation by foreign troops. In 1920, Soviet power was established here.
      The center of Kherson (January - December 1920) and Nikolaev (1920-1922) provinces of the Ukrainian SSR. The county (1922-1923), district and district (1923-1925) center of the Odessa province of the Ukrainian SSR, the district (1925-1930) and the district (since 1925) center of the Ukrainian SSR, the district center of the Odessa region (1932-1937). Since 1937 the center of the Nikolaev area.
      With the outbreak of World War II, Nikolaev was occupied on August 16, 1941. During occupation in Nikolaev the underground sabotage group "Nikolaev Center" operated. March 28, 1944 the city was liberated from Nazi forces by the Soviet troops of the 3rd Ukrainian Front and the forces of the Black Sea Fleet during the Odessa operation, in particular, and also thanks to the Olshansky landing. In the postwar period, Nikolaev became one of the centers of shipbuilding in the USSR. The ships were manufactured by three shipbuilding plants - the Black Sea Shipbuilding Plant, the 61 Communard Plant and the Ocean Plant.
Link: Wikipedia
https://ru.wikipedia.org/wiki/Николаев
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実際、ヘルソンは、そのとんでもない名前にもかかわらず、美しく美しい都市です!
 そして、旧市街は街のメインストリートであるウシャコフ通りではなく、少し右にあります!
スボーロフの歩行者通りはヘルソンアルバートです!とてもきれいです!
    ヘルソンでは、ヨーロッパ最大の川の1つであるドニエプル川が海への旅を終えます!
   ヘルソンには、黒海から船が来る川の港があります。
    誰がヘルソンの中心を訪れるか、彼は決して後悔しないだろう!
   ヘルソンはロシア皇后キャサリン2世によって設立されました。
ヘルソン(ウクライナヘルソン)は、ウクライナ南部の都市であり、ヘルソン地方の行政、産業、文化の中心地であり、クリミア自治共和国のウクライナ大統領の代表事務所の一時的な場所です。ドニエプル川の右岸、黒海のドニエプル川河口との合流点近くに位置しています。ドニエプル川の海と最大の河川港。
     2015年3月1日現在の都市の人口は292,559人の永住者です
     1737年、日露戦争(1735-1739)の間、ロシア軍アレクサンダーシャンツの要塞はドニエプル川の右岸に建設されました。
     日露戦争(1768-1774)での勝利の後、本格的な海軍の建設のために黒海の造船所が必要になりました。 Azov Flotillaの司令官であるA.N. Senyavin副提督が率いる遠征隊が場所を決定するために組織されました。アレクサンダー・シャンツの要塞の覆いの下に船の船体を建設し、その後、それらを深い港の領域の河口に下げて、銃、マスト、および索具を装備することを提案したのは彼でした。 Senyavinの計画は、1775年12月に最高位の脚本によって承認されました。
     1778年6月18日、キャサリン2世は要塞と造船所の基礎に関する法令に署名し[5]、1778年10月19日にタウリック・ケルソネソスに敬意を表してヘルソンと呼ばれる要塞、造船所、都市が建設されました。
       ヘルソンは、この地域の経済および政治の中心地である黒海艦隊の発祥地であり、最初の基地となる運命にありました。市の創設者、そしてその後の総督は、有名な政治家で軍事指導者のG. A.ポチョムキンである皇后キャサリン2世のお気に入りでした。要塞と都市の建設は、ツァイメスターのI. A.ハンニバル将軍に委ねられました。
   1787-1791年、市の要塞の建設はA.V.スヴォーロフが主導し、後に総督はI.M.デリバス(ヘルソン空borne部隊の指揮官に任命された)のプロジェクトに従って要塞の建設の継続を承認しました。
   1917年3月初旬、ロシア帝国の独裁制の打倒に関するニュースがヘルソンに届きました。市には暫定作業委員会が設置され、その訴えで「プロレタリアートの政治的および経済的要求を守ることが任務である」と書かれていました。
   1917年3月から1920年4月までの期間、都市の権力は数回変化しました-暫定政府の代表の権力の後、1918年1月17日(30)にソビエトの権力が都市に設立され、1918年3月に都市はオーストリア-ドイツ軍に占領されました[6]、さらに、市は1919年8月-ウクライナのパベルスコロパドスキー、UPRディレクトリ、エンタンテ軍のヘットマン、A.I。デニキンの軍隊の支配下にあり、1920年2月4日にソビエトの力が確立されました。
   1941年7月中旬に第二次世界大戦が勃発した後、ヘルソン地域で第2層部隊の配備が開始されました。1941年8月の初めに、本部はドニエプル川に沿って、そしてヘルソンを介して黒海沿岸への後方防衛線の準備を命じました。
   都市の防衛は、1941年8月15日から8月18日まで続いた。ヘルソンは、第51歩兵師団の一部とドナウ軍艦隊の船員を擁護しました。 1941年8月19日、ナチの侵略者がヘルソンを占領しました。
   1944年3月13日、ベレズネゴヴァト・スニギリョロフ作戦中(1944年3月6-18日)、ヘルソンは赤軍によってナチスの侵略者から解放されました。第3ウクライナ戦線の第28軍のA.P.ドロフェエフ大佐の指揮下。
  戦後、ヘルソンはウクライナSSRの南にある大きな産業、農業、文化の中心地になりました。市の産業全体の支店形成は、1950年代に終了しました。
   2006年、ヘルソン空港は国際的な地位を得て、ヘルソン国際空港になりました。
    アリョーシカの町の近くには、ヨーロッパで最大の砂山塊の1つであるアレシュコフスキーサンズがあります。

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In fact, Kherson, despite its ridiculous name, is a beautiful and beautiful city!
 And the old quarters are not on the main street of the city - Ushakov Avenue, but a little to the right!
The pedestrian street of Suvorov is Kherson Arbat! It is very beautiful there!
    In Kherson one of the largest rivers of Europe, the Dnieper, ends its journey to the sea!
   In Kherson there is a river port where ships call from the Black Sea.
    Who will visit the center of Kherson, he will never regret it!
   Kherson was founded by the Russian Empress Catherine II.
Kherson (Ukrainian Kherson) is a city in the south of Ukraine, the administrative, industrial and cultural center of the Kherson region, the temporary location of the representative office of the President of Ukraine in the Autonomous Republic of Crimea. Located on the high right bank of the Dnieper River, near its confluence with the Dnieper estuary of the Black Sea. Sea and the largest river port on the Dnieper.
     The population of the city as of March 1, 2015 is 292,559 permanent residents
     In 1737, during the Russo-Turkish War (1735-1739), the fortification of the Russian army Alexander-shants was built on the right bank of the Dnieper.
     After the victory in the Russo-Turkish War (1768-1774), there was a need for a shipyard on the Black Sea for the construction of a full-fledged navy. An expedition was organized to determine the place, led by Vice Admiral A.N. Senyavin, commander of the Azov Flotilla. It was he who proposed building the hulls of the ships under the cover of the fortification of Alexandrovsky-trench, and after that, lowering them into the estuary, in the area of ​​the Deep Harbor, to equip with guns, masts and rigging. Senyavin's plan was approved by the highest rescript in December 1775.
     On June 18, 1778, Catherine II signed a decree on the foundation of a fortress and a shipyard [5] and already on October 19, 1778 a fortress, a shipyard and a city named Kherson in honor of Tauric Chersonesos were laid.
       Kherson was destined to become the cradle and first base of the Black Sea Fleet, the economic and political center of the region. The founder of the city, and later its governor-general, was the favorite of Empress Catherine II, the famous statesman and military leader G. A. Potemkin. The construction of the fortress and the city was entrusted to the Zeichmester General I. A. Hannibal.
   In 1787-1791, the construction of the city’s fortifications was led by A.V. Suvorov, later the Governor General approved the continuation of the construction of the fortifications according to the project of I.M. Deribas (who was appointed commander of the Kherson airborne troops).
   In early March 1917, news came to Kherson about the overthrow of the autocracy in the Russian Empire. An interim working committee was created in the city, which in its appeal wrote that “it sets as its task to guard the political and economic demands of the proletariat”
   In the period from March 1917 to April 1920, power in the city changed several times - after the power of representatives of the Provisional Government, Soviet power was established in the city on January 17 (30), 1918, in March 1918 the city was occupied by Austro-German troops [6], Further, the city was under the control of the hetman of the Ukrainian state Pavel Skoropadsky, the UNR Directory, the Entente troops, from August 1919 - the army of A.I. Denikin, and on February 4, 1920, Soviet power was established in it.
   After the outbreak of World War II in mid-July 1941, deployment of second-tier troops began in the Kherson region, at the beginning of August 1941 the Headquarters ordered the preparation of a rear defense line along the Dnieper River and then through Kherson to the Black Sea coast.
   The defense of the city lasted from August 15 to August 18, 1941. Kherson defended parts of the 51st Infantry Division and sailors of the Danube military flotilla. On August 19, 1941, the Nazi invaders occupied Kherson.
   March 13, 1944 during the Bereznegovatno-Snigiryov operation (March 6-18, 1944) Kherson was liberated from Nazi invaders by the Red Army: the 49th Guards Rifle Division under the command of Colonel V.F. Margelov and the 295th Rifle Division under the command of Colonel A.P. Dorofeev of the 28th Army of the 3rd Ukrainian Front.
  In the postwar years, Kherson turned into a large industrial, agricultural and cultural center in the south of the Ukrainian SSR. The branch formation of the city’s industry as a whole ended in the 1950s.
   In 2006, Kherson Airport, having received international status, became the Kherson International Airport.
    Near the town of Alyoshka is one of the largest sand massifs in Europe - Aleshkovsky Sands.

Link: https://ru.wikipedia.org/wiki//Херсон
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(Otto Bismark)


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ついにうまくいきました!
だから、海でリラックスしていた街についてのビデオ!
居心地の良い美しい町!
そして、アラバツキーの矢の近くに!
古い建物があります。
問題なく賃貸住宅。
オデッサやザトカよりも安い。
フメリニツキーから車で900km。
Genichesk(ウクライナ語:Genіchesk)は、Genic地区の行政の中心地であるウクライナのKherson地域にある地域的に重要な都市です。
アゾフ海の海岸に位置し、アラバトスピットのスピットの端の反対側にあり、細い海峡を渡る道路橋で接続されています。
ゲニチェスクの歴史は、集落の塩水(塩水)の名前にまで遡ります。湾とその上にあるゲニチェスクの都市と港は、チュルク語の「dzhenice」からその名前を受け取りました-薄い。当初、村はエニチ、ジェニツェ、ゲニチと呼ばれ、最終的にゲニチェスクに変わりました。名前はジェノバの東クリミアの支配期間に関連しているという別の意見があります。その時代の最も有名なモニュメントの1つは、スダク市のジェノバ要塞です。これは中世ヨーロッパの要塞の1つで、優れた状態で私たちにもたらされました。この要塞の初期建設期間はビザンチン時代に行われ、後期の主要建設期間はジェノバ時代(XIV-XV世紀)にさかのぼるため、通常はジェノバと呼ばれています。 XIII-XV世紀にクリミアの力を実際にクリミアのタタール人と共有したジェノヴァ商人は、航海でポルトランと呼ばれる地図を使用しました。 1474年のポルトランでは、ほぼジェニチェスクの地域を含む、アゾフ海の北海岸に沿って3回、特定のベニカーゼが定住したサリネ(塩水)をマークしました。
ジェニチェスクは、アラバト海峡の北端とトンキー海峡との合流点にあるアゾフ海沿岸の北西部にあり、ウトリュク河口とシヴァシュを結ぶ。この地域には古代から人が住んでいます。北アゾフ海の植民地都市は、紀元前1千年紀の半ばにすでに全血の生活を送っていました。 「プトレマイオスに沿った黒海沿岸の地図」に示されているアゾフ海、アクラ、レヤンの北西海岸のギリシャ人居留地は、現代のゲニチェスキーの隣に位置しているようで、新しい要塞はその領土にあります。これは、1562年にイギリス人のアンソニージェンキンソンによって編集され、フランダースの地理学者および地図製作者のアブラハムオルテリウスによる最初の地理的地図「地球の世界のスペクタクル」に含まれる「クリミアとそれを洗う海の地図」によって確認されています(ベルギー、1590年)。アラバツキーの矢印の端の反対側にある集落ネオティチョス(ネオンティコス)は、現在のゲニチェスクの場所に正確にマークされています。
19世紀から20世紀の変わり目に、国有の村、町、町(1837年以降)、都市(1903年以降)タウリデ州メリトポル地区のゲニチェスクは、魚、塩、穀物の取引で有名でした。主にチョンガル半島の周辺では、有名なArnautka小麦が栽培されていました。穀物が輸出されました。イングランド、フランス、その他の国からの船が港に停泊しました。
リンク:ウィキペディア
https://ru.wikipedia.org/wiki/Геническ
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(Otto Bismark)

Finally it worked!
So, a video about the city where I was relaxing on the sea!
Cozy and beautiful town!
And near the Arabatsky arrow!
There are old buildings.
No problem rented housing.
Cheaper than in Odessa and Zatoka.
900 km from Khmelnitsky by car.
Genichesk (Ukrainian: Genіchesk) is a city of regional significance in the Kherson region of Ukraine, the administrative center of the Genic district.
It is located on the shore of the Sea of ​​Azov opposite the end of the Spit of the Arabat Spit, with which it is connected by a road bridge across the Thin Strait.
The history of Genichesk goes back to the name of the settlement Saline (Saline). The bay and the city and port of Genichesk located on it received their name from the Turkic "dzhenice" - thin. Initially, the village was called Enichi, Dzhenice, Genichi, until finally transformed into Genichesk. There is another opinion that the name is associated with the period of dominance in the Eastern Crimea of ​​the Genoese. One of the most famous monuments of that era is the Genoese fortress in the city of Sudak. This is one of the fortifications of medieval Europe, which has come down to us in excellent condition. The early period of construction of this fortress took place in Byzantine time, the late, main period of construction dates back to Genoese time (XIV-XV centuries), which is why it is usually called Genoese. Genoese merchants, who in the 13th-15th centuries actually shared power in the Crimea with the Crimean Tatars, used maps called portolans in their sea voyages. On the portolan of 1474, a certain Benicase three times along the northern coast of the Sea of ​​Azov, including almost in the area of ​​Genichesk, the settlement Saline (Saline) is designated - this is what great-Genichesk was called.
Genichesk is located in the northwestern part of the coast of the Sea of ​​Azov at the confluence of the northern end of the Arabat spit with the Tonky Strait, which connects the Utlyuk estuary with Sivash. This area has been inhabited since ancient times. The colony cities of the North Azov Sea lived a full-blooded life already in the middle of the 1st millennium BC. The Greek settlements of the northwestern coast of the Sea of ​​Azov, Akra and Leyan, indicated on the "Map of the Black Sea coast along Ptolemy", seem to be located next to the modern Genichesky, and the New Fortress is located on its territory. This is confirmed by the “Map of Crimea and the seas washing it”, compiled in 1562 by the Englishman Anthony Jenkinson and included in the first geographical atlas “Spectacle of the world of the earth” by the Flemish geographer and cartographer Abraham Ortelius (Belgium, 1590). Opposite the end of the Arabatsky arrow, the settlement Neontichos (Neontichos) is indicated exactly on the site of the present Genichesk, and just to the east - the cities of Leanum (Leanum) and Acra (Acra)
At the turn of the XIX-XX centuries, the state-owned village, town, town (since 1837) and the city (since 1903) Genichesk of the Melitopol district of the Tauride province was famous for fish, salt and grain trading. In its environs, mainly on the Chongar Peninsula, the famous Arnautka wheat was grown. The grain was exported. Ships from England, France and other countries moored at the port.
Link: Wikipedia
https://ru.wikipedia.org/wiki/Genichesk
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そして今、私たちはKhmelnytsky地域の非常に南 - Kamyanets-Podilskyi地区への旅行をします!ここでは、性質がSlavuta地区とは全く異なります。
   Kamenets-Podolsky地区(ウクライナ。Kam'yanets-Podіlsky地域) - ウクライナのKhmelnytsky地域南部の行政単位。行政の中心地はKamenets-Podolskyです。
     ここの自然の主な魅力はドニエスター川です。残念なことに、Dniesterの水質は望ましいことを多く残しています...それはいつもきれいではありません。
  ドニエスターはこの地域の住人のためのレクリエーションや釣りに最も人気のある場所です。さらに、Kamyanets-Podilskyの近くで素晴らしいカルスト洞窟を見つけることができます。最も有名なのはアトランティスの洞窟です。あなたがそれに降りるならば、それから鍾乳石は天井からぶら下がります。
そして、もちろん、Tovtry!地域のもう一つの魅力。私たちの地域では、Tovtryはその美しい名前 - Medobory - を持っています。メドボリー(Tovtry)はポドルスカの風景の中の一種の斑点であるカルパティア山脈の続きであると信じている科学者もいます。
 最も訪問される場所の1つはまたKamyanets-Podilskyの範囲内のSmotrich川の峡谷です。 Kamenetsだけに、私たちの地域の他のどこにもそのような場所はありません!
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And now we will make a trip to the very south of the Khmelnytsky region - to Kamyanets-Podilskyi district! Here the nature is completely different than in the Slavuta district.
   Kamenets-Podolsky district (Ukrainian. Kam'yanets-Podіlsky area) - an administrative unit in the south of the Khmelnytsky region of Ukraine. The administrative center is the city of Kamyanets-Podilsky.
     The main attraction of nature here is the Dniester River. Unfortunately, the quality of Dniester water leaves much to be desired ... It is not always clean.
  The Dniester is the most popular place for recreation and fishing for residents of the region. In addition, in the vicinity of Kamyanets-Podilsky amazing karst caves can be found. The most famous of them is the cave of Atlantis. If you descend into it, then stalactites hang from the ceiling.
And, of course, Tovtry! Another attraction of the area. In our region, Tovtry have their beautiful name - Medobory. Some scientists believe that Medobory (Tovtry) is a continuation of the Carpathian Mountains, a kind of blotch in the Podolsk landscapes.
 One of the most visited places is also a canyon of the Smotrich river within the limits of Kamyanets-Podilsky. There is no such place anywhere else in our area, only in Kamenets!
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親愛なる友人たち! Khmelnytsky地域の本質についての一連のビデオ出版を始めます!各ビデオは、地域の領域の1つの性質について、またはいくつかの素晴らしい自然のアトラクションについて教えてくれます!
     私たちの最初のビデオでは、私たちはスラブータ地区の一番北に行きます!内緒で、私はその地域のすべての地区の中でSlavuta地区の本質が大好きであることをあなたに言うことができます!この地域はPolesie、より正確には南端に位置しています。
   Slavutsky地区(ウクライナ語Slavutsky地区) - ウクライナのKhmelnitsky地域の北にある行政単位。行政の中心地はスラブタ市です。
  Slavuta地区の最も明るい場所は、その地域で最もきれいであると考えられ、Volyn地域の北部でSvityaz湖と競合することができる、ユニークな松林、Strigany村の近くのBlue Lakesです。スラブータ地方では、砂が大量に採掘されています。スラブットの森では琥珀色の堆積物があるかもしれないバージョンがあります。

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Dear friends! We begin a series of video publications about the nature of the Khmelnytsky region! Each video will tell about the nature of one of the areas of the region or about some wonderful natural attractions!
     In our first video, we will go to the very north, to the Slavuta district! In secret, I can tell you that I like the nature of the Slavuta district most of all districts of the region! This area is located in Polesie, more precisely on its southern edge.
   Slavutsky district (Ukrainian Slavutsky district) - the administrative unit in the north of the Khmelnitsky region of Ukraine. The administrative center is the city of Slavuta.
  The brightest sights of the Slavuta district are its unique pine forests, Blue Lakes near the village of Strigany with water, which is considered the cleanest in the region and can compete with the water of Lake Svityaz in the north of Volyn region (much cleaner than water in the Dniester!), The river Goryn. In the Slavuta district, sand is mined in large quantities. There are versions that in Slavut forests there may be deposits of amber.

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私たちのウクライナのカルパチア山脈のもう1つの忘れられないコーナー - ヴォロフタの街とその周辺を散歩することを皆さんにお勧めします。大人気のホリデー先!
  Vorokhta - ウクライナのIvano-Frankivsk地域の都市型集落。それはYablonitsky峠(850m)近くの森林に覆われたカルパティア山脈の北斜面に、Prut川の上流に位置しています。ヴォロフタのリゾートでは、スキージャンプ、バイアスロン、クロスカントリースキーを楽しむウクライナのアスリートのためのトレーニングセンターがあります。
  伝説によれば、村の名前は皇帝軍、Vorokhtaの兵士からの逃亡者が村に定住した18世紀から現れました。村人たちは彼の知恵のために彼を愛していた、そして彼の死後彼らは彼の名誉を彼らの村と名付けた。
  19世紀末からヴォロフタはスポーツと観光の中心地として発展してきました。これは1884年の夏に鉄道でヴォロフタを敷設することによって促進されました。 1930年代には、裕福な観光客のためのいくつかのリゾートがここに建設され、1957年にスキースクールが開かれました。今日Vorokhtaは、夏と冬の両方で、イバノフランクフスク地域の主要な観光の中心地の1つです。スキーファンのためにいくつかのリフトがあります。 Avangard基地の近くには300mの牽引バーと2kmの椅子があります。川の上makovkaは250メートルの長さのリフトです。冬季にはさらに2つの100メートルリフトが設置されます。村からそれほど遠くないところには、スポーツと観光の拠点である「Zaroslyak」があり、そこからウクライナの最高峰 - Hoverlaへの登りルートが始まります。
  ヴォロフタに2つの木造教会が建てられました。最初の教会は17世紀の木造のフツル建築の記念碑(およそ1654-1657) - ピーターとポールにちなんで命名された教会(1780年にYablunitsaの村から移された)第二は、1924年から1925年に建てられました。興味深いものは、ここで19世紀に建てられたアーチ型の鉄道橋(高架橋)です。これらの石橋は最初の鉄道を通過しました。
  1987年に、140か所の幼稚園保育園がここに建設されました(建築家R. Gutsulyak)[
  1989年1月の人口は4,465人で、2013年1月1日の時点では4,180人でした。

リンク:https://ru.wikipedia.org/wiki/Ворохта

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I invite you all to take a walk through one more unforgettable corner of our Ukrainian Carpathians - the city of Vorokhta and its surroundings. Very popular holiday destination!
  Vorokhta - urban-type settlement of Ivano-Frankivsk region of Ukraine. It is located in the upper reaches of the Prut River, on the northern slopes of the forested Carpathians, near the Yablonitsky Pass (850 m). In the resort of Vorokhta there is a training center for Ukrainian athletes in ski jumping, biathlon and cross-country skiing.
  According to the legend, the name of the village appeared from the XVII century, when a fugitive from the tsarist army, a Vorokhta soldier, settled in the village. The villagers loved him for his wisdom, and after his death they named their village in his honor.
  Since the end of the XIX century Vorokhta has been developing as a sports and tourist center. This was facilitated by the laying of Vorokhta in the summer of 1884 by the railway. In the 1930s, several resorts for rich tourists were built here, and in 1957 a ski school was opened. Today Vorokhta is one of the main centers of tourism in Ivano-Frankivsk region, both in summer and in winter. For fans of skiing there are several lifts. Near the Avangard base there is a 300-meter tow bar and a 2-kilometer chair. On the river. The makovka is a 250-meter-long lift. During the winter season two more 100-meter lifts are installed. Not far from the village there is a sports and tourist base “Zaroslyak”, from where the route of ascent to the highest peak of Ukraine - Hoverla begins.
  Two wooden churches were built in Vorokhta. The first is a monument of wooden Hutsul architecture of the 17th century (approximately 1654-1657) - the church named after Peter and Paul (transferred from the village of Yablunitsa in 1780). The second, built in 1924-1925. Church of the Nativity of the Virgin. An interesting object is the arched railway bridges (viaducts), built here in the XIX century. These stone bridges passed the first railway.
  In 1987, a kindergarten-nursery for 140 places was built here (architect R. Gutsulyak) [
  In January 1989, the population was 4,465 people, as of January 1, 2013, 4,180 people.

Link: https://ru.wikipedia.org/wiki/Ворохта

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Theodosiaは非常に美しい居心地の良い街です。観光客がたくさんいます。多くの美しい古い建物。
 テオドシウスは文字通り他の大規模なヨーロッパの都市と同様にモニュメントやランドマークで溢れています。有名な海洋画家Aivazovskyがこの都市で生まれました。 Feodosiaには博物館があります。
  中世では、テオドシウスはカファという別の名前を付けました。この都市自体は、ギリシャのミレトスの都市であるギリシャ人によって設立されました。この都市は、ボスポラン王国の一部でした。その後、この都市はビザンチンの支配下に落ちた。六世紀には、それはハザールに捕らえられ、ハザール・カガネに組み込まれました。 13世紀には、モンゴル・タタールによって都市が征服され、ゴールデン・ホールドの一部となったことが判明しました。
 カファ・テオドシウス(Kafa Theodosius)という名前は、ジェノバ(ジェノバ共和国の一部である)の統治時に受け取りました。 15世紀の終わりに、カファはトルコ人に捕らえられ、その都市はオスマン帝国の一部でした。
 18世紀の終わりに、オスマン帝国の300年の治世の後、テオドシウスはロシア帝国の一部となった。
 第二次世界大戦中、ドイツはドイツに2度占領された。 1944年4月、ナチスから解放されました。
   フェオドシヤ(ウクライナのフェオドシア、クリエイティブ・タット・ケフェ、ケフェ) - 黒海の南東に位置するクリミアの都市。 Feodosia(Theodosia市議会)の都市部を形成する。軍事栄光の都市(2015年以降)
  この都市は、BC6世紀にミレトスのギリシャ植民地によって創設されました。ええ紀元前355年から。ええテオドシウスはボスポラスの王国の一部でした。 4世紀のADのハン族によって破壊されたええこの期間中、アラン人は都市とその周辺に住み、アラニヤ名アルダブダ(Osd。 "Awd-Ardi")を受け取り、 "7人の神"として翻訳されました。 5世紀には、都市はローマ(ビザンチン)帝国の支配下に置かれ、6世紀にはハザール人に捕らえられ、再びビザンチウムに撤退しました。次の世紀にわたって、それはゴールデン・ホールドの影響を受けて13世紀に落ちた小さな村として存在していました。その後、ジェノバの商人によって購入された。
    ジェノバは、黒海北部のすべてのジェノバ植民地の主要な港湾および管理センターとして機能する、繁栄している商業港湾都市カファを創設しました。この期間中、市は全盛期を経験しました。都市の人口は7万人を超え、セント・バンクの銀行の支店ジョージと劇場。コインがミントされたミントがあった。ジェノバは、公式には植民地領土の最高統治者であり、都市の壁内で自治を完全に与え、カフェの所有地の地方地区を支配するクリミアの住民の特別支部を任命するゴールデン・ホールド・カンとの同盟関係を維持した。
   XV世紀の半ばまでに、カファはコンスタンティノープルを圧倒しました。多国籍人の間では、アルメニア人が勝った。
   1475年、カファはすべてのジェノの遺産とともに、オスマン帝国軍によって征服され、指揮官ゲディック・アーメド・パシャが率いられました。
    Kef(トルコ人はKaffaと呼ばれる)は、黒海沿岸の主要トルコ港のひとつとなりました。ここでは、北部の黒海地域で最大の奴隷市場があり、ポーランドとロシアの都市と村の襲撃でCrimean Tatarsによって捕獲されました。 1616年、ハプトマン・ピーター・サハイダーチニーのリーダーシップを受けて、ザポルツィアン軍団のコサックは、トルコの要塞カファを襲撃し、14,000人の強力なトルコ守備隊を倒し、囚人を解放した。
  1771年、ロシア軍はテオドシウスを攻撃した。 1783年に、彼女の宣言と共に、キャサリン2世はクリミア全体をロシアに入れました。 1784年には、1787年にクロアチアへの有名な旅の間、タウリード地方に組み込まれ、キャサリン皇后両世が訪れました。
  
  1924年11月、ドイツ軍は初めてフェオドシアを占領した。12月26日から30日にかけて、赤軍の大きな陸軍がフェオドシア港に上陸した。 3週間の間、再びソビエトになった。 1942年1月18日、再びドイツ軍によって占領された。
  テオドシアは、1944年4月13日、赤軍の一般攻撃の間についに解放された。
   占領中に、都市のすべてのユダヤ人(3248人)を含む8,000人以上のテオドシウスが撃たれました。
  1954年に、クリオヤ地域の一部としてのテオドシウスはウクライナのSSRに移管された。 1970年代初め、この都市はリゾート地として受け入れられました。

リンク:https://ru.wikipedia.org/wiki/Феодосия

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Feodosia is a very beautiful cozy city. There are a lot of tourists. Many beautiful old buildings.
 Feodosia literally crammed with monuments and landmarks, like any other large European city. Famous marine painter Aivazovsky was born in the city. In Feodosia there is his museum.
  In the Middle Ages, Feodosia wore another name - Kafa. The city itself was founded by the Greeks from the Greek city of Miletus. The city was part of the Bosporan kingdom. Then the city fell under the rule of the Byzantines. In the sixth century it was captured by the Khazars and incorporated into the Khazar Kaganate. In the thirteenth century, the city was conquered by the Mongol-Tatars and it turned out to be part of the Golden Horde.
 The name Kafa Feodosia received during the rule of the Genoese (the city was part of the Republic of Genoa). At the end of the fifteenth century, Kafa was captured by the Turks, and the city was part of the Ottoman Empire.
 At the end of the eighteenth century, after the three hundred year reign of the Ottomans, Feodosia became part of the Russian Empire.
 During World War II, the city was twice occupied by the Germans. Freed from the Nazis in April 1944.
   Feodosiya (Ukrainian Feodosia, Crimean Tat. Kefe, Kefe) - a city in the Crimea, on the southeast coast of the Black Sea. Forms the urban district of Feodosia (Theodosia City Council). City of Military Glory (since 2015)
  The city was founded by Greek colonists from Miletus in the 6th century BC. er From 355 BC. er Feodosia was part of the Kingdom of the Bosporus. Destroyed by the Huns in the 4th century AD er During this period, the Alans lived in the city and its environs, and the settlement received the Alanian name Ardabda (Osset. “Awd-Ardi”) - translated as “seven-god”. In the 5th century, the city came under the control of the Roman (Byzantine) empire, in the 6th century it was captured by the Khazars, and then again withdrew to Byzantium. Over the following centuries, it existed as a small village that fell in the 13th century under the influence of the Golden Horde. Subsequently bought by Genoese merchants.
    The Genoese created the thriving commercial port city of Kaffa, which served as the main port and control center for all Genoese colonies in the northern Black Sea region. During this period, the city experienced its heyday. The population of the city exceeded 70 thousand people, a branch of the bank of St.. George and theater. There was a mint where coins were minted. The Genoese maintained allied relations with the Golden Horde khans, who formally were the supreme rulers of the territories of the colonies, giving them complete self-government within the walls of the cities, and appointing a special prefect of the natives of Crimea to control the rural district of the Kafin possessions.
   By the middle of the XV century, Kaffa surpassed Constantinople in size; among the multinational population, Armenians prevailed.
   In 1475, Kaffa, along with all the Genoese possessions, was conquered by the Ottoman troops, headed by the commander Gedik Ahmed Pasha.
    Kef (as the Turks called Kaffa) became one of the main Turkish ports on the Black Sea, here was the largest slave market in the Northern Black Sea region, where thousands of slaves were annually sold, captured by the Crimean Tatars during raids on Polish and Russian cities and villages. In 1616, the Cossacks of the Zaporozhian Troops, under the leadership of Hetman Peter Sahaidachny, took the Turkish fortress Kafa by storm, defeated the 14,000-strong Turkish garrison and freed the prisoners.
  In 1771, the Russian troops took Feodosia by attack; in 1783, Catherine II, with her manifesto, included the entire Crimea into Russia; in 1784, the peninsula was incorporated into the Tauride region, in 1787, during its famous trip to the Crimea, it was visited by Empress Catherine II.
  
  For the first time, German troops occupied Feodosia in November 194. On December 26-30, a large landing force of the Red Army was landed in the port of Feodosia. For three weeks the city again became Soviet. January 18, 1942 the city was again occupied by German troops.
  Feodosia was finally liberated on April 13, 1944 during the general offensive of the Red Army.
   During the occupation, more than 8,000 Feodosians were shot, including all the Jews of the city (3248 people).
  In 1954, Feodosia as part of the Crimean region was transferred to the Ukrainian SSR. In the early 1970s, the city received resort status.

Link: https://ru.wikipedia.org/wiki/Феодосия

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サイプレスの道はSudakの多数の休暇の夜そして夜の残りの主要な場所である。 ここで1キロメートルのために、数百の異なるカフェ、レストラン、ナイトクラブを満たすことができます! 休暇の季節には、決して空ではありません。 そしていつも楽しい!
   サイプレス路地 - 余分なお金(いつでも)で分かち合い、完璧にリラックスできる素晴らしい場所です。

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The cypress avenue is the main place of evening and night rest of numerous vacationers in Sudak. Here for one kilometer you can meet up to hundreds of different cafes, restaurants, night clubs! It is never empty around the clock in the holiday season. And always fun!
   Cypress alley - a great place where you can always part with excess money (if any) and relax perfectly.

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クリミアで私のお気に入りの街...そこに何度もありました...クリーンシー、面白い建築。

Sudak(ウクライナのSudak、Crimean Tat。Sudaq、Sudak、Old Rus。Surozh)は、伝統的なワイン生産センターである黒海沿岸のクリミア南東部にある共和国の従属都市である[8]。 Sudak(Sudak City Council)の都市部に含まれています。
    レニングラード州立大学のコーカサス考古学民族学博物館を率いた歴史学者A.V. Gadlo博士の著名なソ連人民族学者、Caucasiologist教授は、212年にAlans(イラン語を話す部族)によって設立されたとの見通しを示した。
  中世には、都市はSugdea(ギリシャΣουγδαία)とSoldaya(イタリア語:Soldaia)と呼ばれ、その人口は、ギリシャ人やイタリア人を含む様々な国の商人、商人、職人の到着により増加しました。 6世紀には、ブルガリア・カーンの秩序によって、Sudakに要塞が建てられました。
  この都市はシルクロードの重要な貿易センターと重要な交通機関になり、XII-XIII世紀に最大の繁栄を達成しました。 1206年、コンスタンティノープルの征服とビザンティウムの分断の後、ベネチア貿易共和国の支配下にあったが、実際にはキプチャクによって統治された。 1222年頃、Ala ad-Din Kay-Kubadの命令で、Little-Azian Seljuksが街を襲撃し、Kipchak軍を敗北させました。その襲撃は、商船の頻繁な船の破損に関連する商人の苦情によって引き起こされた。その結果、十字架と鐘の破壊、教会でのミハラとミンバーの教会の設立、シャリアの導入があった。 SugdeyはMarco Polo叔父と家を持っていたことも知られています。
   XIII-XIV世紀には、都市は荒廃し、モンゴルによって破壊されましたが、すぐに復活しました。 1365年、Soldayaはジェノバに征服され、クリミアのジェノの所有物に組み込まれました。この期間中、市は毎年選挙が行われたイタリア人の中の領事によって支配されました。この時代から、「ジェノバの要塞」と呼ばれる塔や都市の壁を残しました。
   1475年、ジェミオのすべての領土とクリミアのテオドーロ正教会と共に、スダクはオスマン帝国によって征服されました。オスマン帝国の統治期間中、軍事的意義を失った都市は、オットマン国家の最小行政単位であるカドリックの中心だったが、崩壊した。
     1783年、スーダクはクリミア全体とともにロシア帝国に撤退しました。 19世紀末、19世紀の終わりには、街はほぼ完全に荒廃し、小さな村に変わった。国勢調査1805年によれば、放棄された都市には33人しか住んでいなかった。 1804年、ロシアの最初のワイン醸造学校がここにオープンしました。 Sudak市は1982年に初めてその地位を回復しました。
   1920年には、ワイン製造企業GP "Sudak"が結成されました。
   1941年11月から1944年4月までの大国主義戦争中、ドイツ - ルーマニア軍隊が占領されました。 1942年1月、Sudakの襲撃隊が街に上陸し、都市を解放し、敵の優勢な軍勢からほぼ2週間拘留した。パラシュートの大部分は死亡した。
リンク:https://ru.wikipedia.org/wiki//Судак_(город)

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My favorite city in the Crimea ... Been there countless times ... Clean Sea, interesting architecture.
 Sudak (Ukrainian Sudak, Crimean Tat. Sudaq, Sudak, Old Rus. Surozh) is a city of republican subordination [8] in the southeastern Crimea, on the Black Sea coast, a traditional wine production center and resort. Included in the urban district of Sudak (Sudak City Council).
    According to the findings, which made a prominent Soviet ethnographer, Caucasiologist, professor, doctor of historical sciences A.V. Gadlo, who led the Caucasian Archeological and Ethnographic Expedition of Leningrad State University - the city was founded by the Alans (Iranian-speaking tribes), probably in 212.
  In the Middle Ages, the city was called Sugdea (Greek Σουγδαία) and Soldaya (Italian: Soldaia), and its population grew due to the arrival of merchants, merchants, and artisans from various countries, including Greeks and Italians. In the 6th century, by order of the Bulgarian Khan, a fortress was built in Sudak.
  The city became an important trading center and a significant transit point on the Silk Road, reaching its greatest prosperity in the XII-XIII centuries. In 1206, after the conquest of Constantinople and the division of Byzantium, the city passed under the control of the Venetian Trade Republic, however, in fact, it was ruled by the Kipchaks. Around 1222, on the orders of Ala ad-Din Kay-Kubad, the Little-Azian Seljuks raided the city and defeated the Kipchak army, on the side of which Russian troops also performed. The raids were caused by merchants' complaints about the frequent ruin of their ships, and the result was the destruction of crosses and bells and the establishment of mihrab and minbar churches in the churches, as well as the introduction of Sharia. It is also known that Sugdey had a house with Uncle Marco Polo.
   In the XIII-XIV centuries the city was ravaged and destroyed by the Mongols, but quickly restored. In 1365 Soldaya was conquered by the Genoese and incorporated into the Genoese possessions in the Crimea. During this period, the city was ruled by a consul from among the Italians, whose elections were held every year. From this era, preserved towers and city walls, called the "Genoese fortress."
   In 1475, together with all the Genoese territories and the Orthodox principality of Theodoro in Crimea, Sudak was conquered by the Ottoman Empire. During the Ottoman rule, the city which lost its military significance fell into decay, although it was the center of the Kadlyk, the smallest administrative unit of the Ottoman state.
     In 1783, Sudak, along with the entire Crimea, withdrew to the Russian Empire. At the end of the 18th and the beginning of the 19th century, the city was almost completely deserted and turned into a small village; according to the census of 1805, only 33 people lived in the abandoned city. In 1804, the first winemaking school in Russia was opened here. The city of Sudak regained its status only in 1982.
   In 1920, the wine-making enterprise GP "Sudak" was formed.
   During the Great Patriotic War from November 1941 to April 1944, it was occupied by German-Romanian troops. In January 1942, Sudak assault forces landed in the city, which liberated the city and held it for almost two weeks from the superior forces of the enemy. Most of the paratroopers died.
Link: https://ru.wikipedia.org/wiki//Судак_(город)

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