یک تخفیف گذاری اصولی اثر بسزایی در فروش شما داراست؛ شما بایستی با اصول درست تخفیف دادن به مشتری و راه‌های صحیح تخفیف گذاری آشنا گردید تا با توجه به آن‌ها بتوانید رضایت مشتریان را جلب کرده و به یک فروش فوق العاده برسید.

این نوشته‌ی‌علمی یک یادگرفتن تخفیف گذاری اصولی برای شماست و به شما امداد میکنیم تا با به کار گیری از طریق های گوناگون تخفیف دادن، یک تخفیف صحیح به مشتریان‌تان ارائه دهید و آنان‌را دارای مسئولیت نمائید.
برای شناخت با استراتژی تخفیف گذاری آغاز می بایست با تعریف و تمجید تخفیف آشنا گردید.

معنی تخفیف دادن چیست؟!
تعریف و تمجید تخفیف چیست!؟در حین‌های قبل برای جلب رضایت مشتری پولی را از بها رقم خورده جنس نادر می‌کردند و به تدریج تخفیف دادن به یک عرف اساسی در کل دستیابی‌و‌امور تبدیل شد.

مشتریان شما مدام در هنگام خرید از شما توقع تخفیف دارا‌هستند و کلمه تخفیف آنقدر برای مشتری‌تان عنایت داراست که گزاره‌های «طعم خرید به تخفیفش میباشد» و «خرید فارغ از تخفیف حرومه» تبدیل به نوعی ضرب المثل گردیده که مطلقا از مشتریان‌تان شنیده‌اید.
شما می بایست به مشتریان‌تان تخفیف بدهید! البته آیا با کیفیت تخفیف دادن به مشتری آشنا میباشید؟
در حالتی که از طریق دیرین تخفیف گذاری به کار گیری می کنید بایستی بدانید این نوع تخفیف دادن ابدا نوع خیر از تخفیف گذاری وجود ندارد و دیگر می بایست آن را فراموش نمائید.
برای اینکه تخفیف گذاری شما سبب ساز ارتقا فروش و جلب رضایت مشتریان شما بشود می بایست آغاز مقصود از تخفیف دادن را بدانید.
مقصود از تخفیف دادن چیست؟
تخفیف هدفمند چیست؟!تخفیف می بایست هدفمند باشد؛ هدفی که سبب ساز به ارتقاء فروش و توسعه استخراج‌و‌فعالیت شما گردد.

تخفیف نقدی یک طریق دیرین میباشد و در زمان بر مقطع سبب ساز تضعیف و هلاکت حصول و کارتان می‌گردد. برای کاهش درخواست‌های تخفیف نقدی، شما بایستی نسبت به متاع و سرویس ها تان و قیمت آن ها داده ها کافی دستیابی نمائید و با جابجایی این قیمت‌ها به مشتری‌تان، درخواست تخفیف را به دست‌کم برسانید.
فرض فرمایید شما یک دکان اسباب خانگی دارید و مشتری برای خرید یک دستگاه مایکروویو تقاضای تخفیف می‌نماید یا این که می گوید «دو عدد دکان ذیل‌خیس 200 تومن ارزون‌خیس می‌ده!!» واکنش شما چیست؟
از حیث اینجانب می بایست به وی بگویید «آری درسته! مثال‌های شبیه این دستگاه زیاده، البته تفاوت‌های مهمی دارا هستند. این مایکروویو ضمن اینکه از ورود اشعه‌های مضر به مواد غذایی دوری می‌کنه، سیستم صرفه جویی در مصرف برق داره که مبالغ قبوض برق رو کاهش میده و در وقت گیر دوران مبلغ قابل توجهی صرفه جویی می کنید و این سیستم منجر ارتقا ارتفاع قدمت خویش دستگاه هم میشه!»

هنگامی که مشتری متوجه بها مال باشد دیگر مشغول مسائل مالی و تخفیف نمی شود؛ مشتری شما بایستی از مواقعی که به منفعت اوست آگاه خواهد شد. درین نمونه مشتری متوجه مضر نبودن دستگاه، سیستم کاهش مصرف برق و ارتفاع قدمت بالای دستگاه شد.
خلال آگهی می توانید به‌تیتر تخفیف، سرویس ها بدون پول یا این که اشانتیون درنظر بگیرید (کتاب امر پخت غذاهای خوشمزه، اسپری منزه کننده مایکروویو، ارسال و نصب بدون‌پول و...)
به مشتری توصیه بدهید که در‌صورتی‌که کالا دیگری را همپا این محصول بخرد می تواند درصدی تخفیف روی کالای دوم بگیرد.
پیرو به مضرات تخفیف دادن به صورت نقدی که نتیجه ها نامطلوبی به یار داراست میپردازیم.
مضرات تخفیف دادن نقدی
5 ادله‌ اصلی برای خداحافظی با تخفیف دادن به طور نقدی:

1- تخفیف دادن نقدی یعنی ناکامی
خطاها در تخفیف دادن به مشتریشما از فایده خویش تخفیف می‌دهید و این یعنی خسارت. تخفیف نقدی خیلی زود فراموش می‌گردد اما اشانتیون یک خاطره میباشد و تا مقطع‌ها با مشتری خواهد ماند و منجر ماندگاری بیشتر شما در ذهن مشتری می گردد.

2- تشویق مشتریان به تخفیف دریافت کردن
هرچه بیشتر به مشتری تخفیف بدهید ، مشتری مشتاق تخفیف بیشتری می گردد. مشتری شما پس از خریدش همواره فکرمیکند می بایست تخفیف بیشتری از شما میگرفت و در غایت بها محصول یا این که سرویس ها شما در لحاظ مشتری از در میان می‌رود.

3- تخفیف دادن نقدی سود عکس می دهد
شایسته ترین نوع تخفیف دادنکافیست یک توشه به مشتری تخفیف نقدی بدهید تا مشتری این تخفیف را حق مسلم خویش بداند و در خریدهای آتی در صورتی نتوانید به وی تخفیف بدهید منجر نارضایتی مشتری‌ها میشود

4- تخفیف دادن شما‌را دروغگو می‌نماید
چرا نباید تخفیف بدهیدشما هر چقدر هم به مشتری‌تان تخفیف دهید به دیده نمی‌آید؛ چون در غایت مشتری فکرمیکند مبلغ حقیقی آن را پرداخت کرده و تصور می‌نماید تخفیف پولی میباشد که شما به محصول اضاف کرده‌اید تا در طول زنخدان زنی آن را کسر نمائید.

کادو را جایگزین تخفیف نمائید
جایگزین مطلوب برای تخفیف نقدیاین یک تجارب شیرین میباشد که اینجانب زمانی تلفن همراه موبایلم را خریدم آن را تجارب کردم؛ زمانیکه از فروشنده تقاضای تخفیف کردم به اینجانب اعلام‌کرد که نمی‌تواند تخفیف بدهد البته بجایش یک گِلَس و یک بک کاور به بها 100 هزار تومان به اینجانب کادو اعطا کرد! اینجانب هنوز آن بک کاور را دارم و مدام بیاد آن دکان هستم و به طور تقریب اکثر خریدهایم را از آنجا جاری ساختن می ‌دهم!
به لحاظ شما وی چقدر به اینجانب تخفیف اعطا کرد؟! 100 هزار تومان؟!
نه!! وی کمتر از این پول به اینجانب تخفیف داده چون ارزش خرید کادو‌ای که به اینجانب بخشید برایش کمتر از این پول بوده و این یعنی با یک تیر یکسری نماد زد.
برای مشتری یک خاطره تشکیل داد.
مشتری را دارای مسئولیت کرد.
رضایت مشتری را بدست آورد.
60 هزار تومان کادو را تحت عنوان 100 هزار تومان تخفیف به مشتری بخشید.
شماره 5 را شما در قسمت نظرها بگویید!
به این ترتیب شما در ازای دادن تخفیف نقدی، یک کادو به به عبارتی قیمت به مشتری‌تان بدهید.
شاید از خودتان میپرسید بلاخره تخفیف دادن صراحت دارد یا این که برعکس حاصل نامطلوبی دارااست؟ بلاخره تخفیف بدهیم یا این که خیر؟

در حالتی‌که علاقمند به توسعه در کارتان می باشید و نمی‌دانید از کجا بایستی استارت نمائید نگران نباشید! ما در موسسه انرژی ستاره مهر عصر‌هایی نفیس برای شما تنظیم کرده‌ایم و صفر تا صد حصول‌وکار و کسب و کار (مثل تخفیف گذاری، اصول فروش موءثر، آشنایی و جذب مشتری و...) را به شما فراگیری می دهیم و در این‌شیوه هم پا شما هستیم.

تخفیف دادن اصول خودش را دارااست که در پی شما‌را با 3 روش صحیح تخفیف دادن آشنا می کنم.

برویم سراغ داروهای این بیماری خطرناک!
اصول صحیح تخفیف گذاری
تخفیف دادن راه خودش را داراست که رعایت اصول درست تخفیف دادن به مشتری منجر ارتقا فروش شما گردد.

1- شیوه تخفیف اعتباری
شیوه صحیح تخفیف دادنهنگامی که مشتریان از شما خرید می‌نمایند پولی به‌تیتر تخفیف کسر نکنید بلکه برای خرید آجل، به وی کد تخفیف بدهید.

مزایای تخفیف دادن به‌این شیوه:

متعهد کردن مشتری
تخفیف اعتباری به مشتری، سبب ساز میگردد در ذهن وی به یاد ماندنی گردید و برای خرید آتی به رقبای شما مراجعه نکند؛ چون وی قصد دارااست تخفیف‌اش را از شما بگیرد!

ارتقا منفعت شما
مشتری زمانی که برای اخذ تخفیف‌اش به شما مراجعه می نماید به احتمال توانا از شما کالاهای بیشتر دیگری هم می خرد و این چرخه یعنی ارتقا فروش و در غایت ارتقا فایده شما.

2- تخفیف برای خرید تکراری
خرید تکراری برای تخفیف گذاریبا توجه در معاش‌ روزانه، بخش اعظمی از طرز‌های علمی تخفیف دادن را حافظه میگیرید. از جمله کارواش محله ما با هر 5 توشه کارواش، 1 کارواش بدون پول در لحاظ گرفته میباشد و اینجانب برای آن کارواش بدون پول، به طبع 5 توشه به آنجا مراجعه میکنم!

3- تخفیف پله پله
اصول صحیح تخفیف دادن به مشتری به طور پله‌پله
یک ضابطه دیدنی برای استخراج‌وکارتان صحیح نمائید:
خرید اولیه فارغ از تخفیف
خرید دوم 10 درصد تخفیف
خرید سوم 15 درصد تخفیف
خرید چهارم ...
تا جایی که حتی می گردد به تخفیف صد در صدی (خرید بدون پول) رسید، اما می توانید سقفی برای این درصدهای پله پله در لحاظ بگیرید.

شما آنقدر در‌این تعداد خرید، از مشتری‌تان بهره گرفته‌اید که حتی در‌صورتی‌که یکبار خریدی بدون پول برایش در لحاظ بگیرید، به دیده نخواهد آمد.

درپی 10 نکته طلایی در تخفیف دادن به مشتری را برایتان نوشته‌ام.
مشکلات تخفیف گذاری برای مشتری
به افرد خاصی مثل مشتریان اثبات یا این که مشتریان جدیدی که او‌لین خریدشان میباشد، تخفیف دهید و مشتری را از این تخفیف سری با خبر فرمایید.
برای تولید ها خاصی تخفیف بگذارید. (تولید ها تازه یا این که محصولاتی که فصل به کارگیری آنان رو به نقطه پایان میباشد.)
به خریدهای چند تخفیف دهید. (به مشتری بگویید «اگه 3تا بخری، بهت 15 درصد تخفیف میدم»)
به خریدهای پکیجی تخفیف دهید. (بها اتو 2 میلیون تومان و ارزش میز اتو 500 هزار تومان البته هر دو با هم 2 میلیون و 300 هزار تومان)
از طرز تخفیف گذاری با کد معرفی استعمال نمائید. برای مشتریانی که شمارا به دیگر افراد معرفی می‌نمایند، تخفیف در حیث بگیرید و آنان‌را ترغیب فرمائید تا شمارا تبلیغ نمایند؛ برای این عمل کد تخفیفی به آنها بدهید تا به دوستان و آشنایان‌شان بدهند و به آن ها بگویید که با معرفی شما به تعداد بیشتری از اشخاص، می توانند تخفیفات بالاتری از شما بگیرند.
تخفیفات هدفمند بدهید. کالاهای معدود فروش و کهن را با تخفیف ویژه‌ای به یار و همدم کالاهای مالامال فروش و تازه، به فروش برسانید.
تخفیف دهید تا مال یا این که سرویس ها تازه شما شناخته خواهد شد، با این نحوه کالای تازه را تبلیغ نمائید.
با برهان تخفیف بدهید. (تخفیفات فستیوال‌های فصلی، تخفیف دادن به مناسبت ولادت مشتری، تخفیف گذاری برای اعیاد و مناسبت‌ها، تخفیف سالگرد تأسیس)
استراتژی تخفیف گذاری پاداشی را فراموش نکنید. وقتی که مشتریان وفادارتان به واحد سنجش مشخصی از خرید رسیدند پولی تحت عنوان جایزه به آنان بدهید. (به ازای 5 میلیون تومان خرید در سه ماه 500 هزار تومان اعتبار خرید کادو دهید)
امان، سرویس ها، حمل، نصب و فراگیری بدون‌پول می توانند مثال‌هایی از تخفیف‌های عالی و مثبت باشند

حرف اخر
تخفیف دادن یک فرایند اثرگذار در فروش میباشد که نباید محصور به طریق‌های تخفیف گذاری سابق گردد.

در هر تجارتی هر روزه نحوه‌های سابق بیزنس، مکان خویش را به طریق‌های امروزی بیزنس میدهند که طرز صحیح تخفیف دادن از آن جدا نیست!

نحوه‌های تخفیف دادن به مشتری
یکی راهکارهای دکان‌ها برای پیشرفت فروش به کار گیری از استراتژی‌های تخفیف بها است. چنانچه این استراتژی به صحت ایفا نشود به طبع منجر کاهش سودآور فروش و بی اعتباری دکان شود. در‌این نوشته‌علمی در حیث داریم شما‌را با دو استراتژی بسیار کاربردی و امتحان گردیده برای تخفیف دادن به مشتریان آشنا کنیم.
قسمت اولیه : تخفیف را با اعداد فارسی بنویسیم یا این که انگلیسی؟ تخفیف را به طور درصد اعلام کنیم یا این که مبلغ ریالی؟
پوسته تخفیف : اعداد فارسی یا این که انگلیسی؟
ایده اول این تست در فصل‌تابستان دو سال قبلی به ذهنم رسید. اینکه آیا تفاوتی در بین اعداد فارسی و انگلیسی در واحد سنجش فروش ساخت و ساز می نماید یا این که نه؟ برای تحقیق حقیقی و واقعی این ایده آزمایشی حقیقی و واقعی در دکان عرش کوروش جاری ساختن شد.
طراحی صفحه تست به‌این شکل شد. سه هفته پی درپی روزهای دو‌شنبه و سه‌شنبه لیبل‌ها تغییر تحول نماید. هفته نخستین فارسی، هفته دوم انگلیسی و هفته سوم میکس. در از آن داده ها را پژوهش کردیم و متوجه شدیم اختلاف فروش با امتحان‌های آماری معنادار میباشد. شماره 1 فارسی میباشد، شماره 2 انگلیسی و شماره 3 لیبل میکس میباشد.
فیض بدین شکل شد که در لیبل‌های تخفیفی، اعداد فارسی فروش بالاتری داشتند و لیبل‌های میکس ( فارسی و انگلیسی ) فروش تحت‌خیس.


اکنون انگیزه این مورد چیست؟ چرا وقتی که با اعداد فارسی تخفیف داده میگردد فروش فراتر می‌رود. عامل این زمینه ” تاثیر فریمینگ ” میباشد. تاثیر فریمینگ در مغز آدم یک سرمشق صورت می دهد که آدم با رعایت آن سرمشق تصمیم میگیرد. یعنی زمانی تخفیف داریم، یک الگوی تخفیفی در مغز تشکیل میگردد. که بشر ذیل اثر آن سر مشق قرار میگیرد و تصمیم گیری می‌نماید. ولی وقتی که دعوا لهجه دوم مطرح می‌گردد، مطالعات علامت میدهد اثر تاثیر فریمینگ در گویش دوم کاهش پیدا می‌نماید. تاثیر فریمینگ در گویش غیرمحلی کاهش پیدا می‌نماید. یعنی اثر تخفیف در لهجه دوم ( اینجا اعداد لهجه دوم ) کاهش یافته میباشد. در سود در تفحص عرش کوروش، زمانی که اعداد انگلیسی داشتیم، تاثیر تخفیف کاهش پیدا می‌نماید و فروش نسبت به اعداد فارسی در هنگام تخفیف کاهش پیدا می‌نماید.

 درصدی یا این که ریالی
مبتنی بر پژوهش ها مك كچني و همكارانش ( 2012 ) زماني كه تخفيف در پوسته درصدي يا ريالي ( دلاری ) ارائه مي‌گردد، نتايجِ ادراك مصرف كنندگان از بها معامله و قصد خريدشان گوناگون میباشد. تحقيقاتي كه طي ده سال‌هاي اخير در اين زمينه اجرا گرفته، شاهدي بر اين مدعاست. به صورت نمونه چن و همكارانش ( 1998 ) با بررسي كامپيوترهاي خانگي تحت عنوان متاع با ردة قيمتي بالا و فلاپي ديسك‌ها بعنوان جنس با ردة قيمتي پايين، دريافتند كه براي تولید ها با ردة قيمتي بالا، ارائة تخفيف ريالي و براي تولیدها با ردة قيمتي پايين، تخفيف درصدي، بر ارزيابي و ادراك آن ها از صرفه جويي مؤثرتر خواهد بود. در برخي تحقيقات نيز مانند تحقيقي كه جندال و همكارانش ( 2006 ) با بررسي دو مال با ردة قيمتي بالا ( استريو و كامپيوتر ) و دو متاع با ردة قيمتي پايين ( چيپس و كولا ) جاری ساختن دادند و پژوهشي كه كيمزن در سال 2012 با بررسي متاع با ردة قيمتي بالا ( كامپيوتر ) و جنس با ردة قيمتي پايين ( تيشرت ) ایفا اعطا کرد، معین شد كه تأثير تخفيف ريالي براي تولید ها با ردة قيمتي بالا بسيار بيشتر از تخفيف درصدي میباشد، در حالي كه ادعاي تأثير بيشتر تخفيف درصدي براي تولید ها با ردة قيمتي پايين يا ضعيف بود يا رد شد.


نتايج امتحان‌های انجام یافته به وسیله خانم مهسا قزلباش در جامعة آماري مشتمل بر مشتريان مغازه‌هاي زنجيرهاي در بخش ها 4 و 5 شهر طهران براي متاع ماءالشعير و مشتريان مجتمع‌هاي تخصصي فروش گوشی در شهر طهران (بازار موبايل ايران ـ مجتمع ايرانيان) براي مال موبایل حاكي از آن میباشد كه براي جنس بـا ردة قيمـت بـالا ميـزان صـرفه‌جـويي ادراك گردیده در تخفيف ريالي بيشتر از تخفيف درصدي و براي متاع با ردة قيمت پايين ميـزان صرفه جويي ادراكشده در تخفيف درصدي بيشتر از تخفيف ريالي میباشد. اين نتيجه که در کشور ایران به دست آمده میباشد با يافتـه‌هـاي چن و همكاران ( 1998 )و جندال و همكاران (2006) هم خوانی دارااست. بنابراين اسـتفاده از تخفيـف ريالي براي تولیدات با ردة قيمتي بالا و تخفيف درصدي براي تولیدها با ردة قيمتي پـايين مؤثرتر میباشد.

 

بهترین فیلم و سریال های نماوا در 1400

چگونه از دیجی کالا، اسنپ مارکت و دیجی استایل تخفیف بگیریم؟