Sumac
The Healer
70--84点相当
https://louderthanwar.com/sumac-the-healer-album-review/
A SUMAC Primer
It is 2015. Aaron Turner, ex Isis, Old Man Gloom and numerous other experimental and genre-defining projects, decides his next band needs to be freer, heavier and altogether more adventurous. He recruits Brian Cook from Botch and Russian Circles to play bass. He enlists, at Kurt Ballou’s suggestion, Nick Yacyshyn from Baptists to pound the drums. They produce profoundly excellent and experimental post-metal albums, of which The Healer is their fifth, glorious, endeavour. Add to this scenario a desire to go deeper with collaborations and experimentation, and they team-up with Japanese noise artist Keiji Haino.
Together, they create outstanding improvised work, winning plaudits from critics far more adventurous than I. Three collaboration albums are released between lone SUMAC LPs. I find the Keiji work difficult. I appreciate the intent, but the three albums they have released together are a demanding listen for even the keenest ears.
Structured Improvisation
So here we are, nine years and eight albums into a vibrant career with what seems to be their most articulate and structured release so far, despite being the (pure) SUMAC LP most influenced by the improvisation work of Keiji Haino.
Structured but improvised.
”
SUMAC入門
2015年。元Isis、Old Man Gloom、その他数多くの実験的でジャンルを定義するプロジェクトに携わってきたアーロン・ターナーは、次のバンドはもっと自由で、もっとヘヴィで、全体的にもっと冒険的なものにする必要があると決意。ベースにはBotchとRussian Circlesのブライアン・クックを起用。ドラムにはカート・バルーの提案でバプティストのニック・ヤシシンを起用。彼らは非常に優れた実験的なポストメタルアルバムを制作し、The Healerは彼らの5枚目の輝かしい試みとなる。このシナリオに、コラボレーションと実験をさらに深めたいという願望が加わり、彼らは日本のノイズアーティスト灰野敬二とチームを組むことになった。
二人は一緒に素晴らしい即興作品を作り、私よりはるかに冒険好きな批評家たちから賞賛されています。SUMAC の単独 LP の間に、3 枚のコラボレーション アルバムがリリースされています。Keiji の作品は難しいと思います。意図は理解できますが、二人が一緒にリリースした 3 枚のアルバムは、どんなに耳の鋭い人でも聴き応えのある作品です。
構造化された即興
ということで、9年間で8枚のアルバムをリリースした活気に満ちたキャリアがここにある。灰野敬二の即興演奏に最も影響を受けた(純粋な)SUMAC LPであるにもかかわらず、これはこれまでで最も明確で構造化されたリリースのようだ。
構造化されているが即興的。 ”