中共の悪足掻き | PTD ~ Pilot To Dispatch ~

PTD ~ Pilot To Dispatch ~

ヒコーキオヤジのひとりごと
 空の話、ときどきタイのネタ…

 防空識別圏を設定したものの、国際的にそっぽを向かれ、
設定してすぐに米軍がグアムからB-52を2機放って識別圏を
引っ掻き回し… それに対して迎撃機すら上げられず…
コメントは一丁前に「我々は一部始終を把握し、航空機を
識別していた」って…
 
 腹抱えて笑ったわ。どうやってレーダー上の点だけで
B-52だってわかるのさ? フライトプラン送ってないのに?
日本の管制部にスパイがいて本国様に報告でもしていたのか?

 だいたい「防空識別圏」は識別だけしていればいいものではない。
その辺もわかっていないんだろうな… もしあの時、B-52が
本気で叩きに来ていたのならすくなくとも上海はキノコ雲に
なっていた筈だ。

 一応こんなNOTAMが出ている。発信元はZBBBYNYX

1888/13 - AIRCRAFT THAT DO NOT COOPERATE IN THE IDENTIFICATION OR REFUSE 
TO FOLLOW THE INSTRUCTIONS.
FOURTH, THE MINISTRY OF NATIONAL DEFENSE OF THE PEOPLE'S REPUBLIC 
OF CHINA IS THE ADMINISTRATIVE ORGAN OF THE EAST CHINA SEA AIR 
DEFENSE IDENTIFICATION ZONE.
FIFTH, THE MINISTRY OF NATIONAL DEFENSE OF THE PEOPLE'S REPUBLIC 
OF CHINA IS RESPONSIBLE FOR THE EXPLANATION OF THESE RULES.
SIXTH, THESE RULES WILL COME INTO FORCE AT 02:10 AM NOVEMBER 23, 
2013. 

THE COMPETENT OFFICE OF THE CIVIL AVIATION ADMINISTRATION OF CHINA 
(CAAC) RESPONSIBLE FOR PROCESSING FLIGHT PLANS IS: OPERATION 
MANAGEMENT CENTER OF ATMB. CAAC, FAX:86-10-65135983. AFTN: 
ZBBBZGZX. SITA:BJSZGCA. SFC - UNL) // END PART 03 OF 03 //, 23 NOV 03:06 2013
UNTIL PERM. CREATED: 23 NOV 03:08 2013

A1916/13 - REGULATIONS REGARDING FLIGHT PLAN SUBMISSION IN THE EAST CHINA 
SEA AIR DEFENSE IDENTIFICATION ZONE (ADIZ) OF PEOPLE'S REPUBLIC OF 
CHINA:
1.CIVIL AVIATION SCHEDULED FLIGHTS, AND ANY NON-SCHEDULED FLIGHTS 
INCLUDING EXTRA SCHEDULED FLIGHTS, CHARTERED FLIGHTS, FERRY 
FLIGHTS AND BUSINESS FLIGHTS SHALL SUBMIT FLIGHT PLAN TO AIR 
TRAFFIC CONTROL DEPARTMENT OF CAAC.
STATE FLIGHTS, VIP CHARTERED FLIGHTS, AND THE TRANSPORT FLIGHTS OF 
WEAPON AND AMMUNITION OPERATED BY CIVIL AIRCRAFT SHALL SUBMIT 
FLIGHT PLAN TO THE MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS OF PEOPLE'S 
REPUBLIC OF CHINA.
2.THE FLIGHT PLAN SHALL BE SUBMITTED IN THE FORMAT OF FPL.
3.THE ADDRESS OF AIR TRAFFIC CONTROL DEPARTMENT: ZBBBZGZX, ZSACZQZX. SFC - UNL,
27 NOV 07:00 2013 UNTIL PERM. CREATED: 27 NOV 06:59 2013

 民航機はフライトプラン出す必要ないんじゃなかったの?
慣れないことはするもんじゃないよ。アタマ良くないんだから…
お前ら、英語がわからないヤツらばかりだからついこの間まで
国際線のB767(2人乗務で飛ばせる航空機)に英語の話せる
「通信士」乗せて運航していたくせに!(笑)
 
 といわけで、私の担当する出発機は、今までも、これからも
プランを流す気はこれっぽっちもありません。
 
どこまで笑わせてくれるのかこの行き当たりばったり集団。
これで年末の話題にはこと欠きそうにありません。