I got sick yesterday.
I went to work yesterday morning, but I got sick.
So I came back to home in three hours.
I have backache, headache, and stomackache.
I can't eat still.
So I was absent part-time job.
I got sick yesterday.
I went to work yesterday morning, but I got sick.
So I came back to home in three hours.
I have backache, headache, and stomackache.
I can't eat still.
So I was absent part-time job.
I went to the English conversation school today.
I learned present perfect.![]()
By the way the reasons why I study English are some.![]()
I like English. Besides, I would like to use English with work from next year.
Now I don't have skill to speak English with business,
so I practice it.
I went to Canada last summer in class of English class of university,
and I enjoyed staying there very much.![]()
I learned a lot of things, and it was very nice experience for me.![]()
And this June, I was a hostfamily of Canadian student.
I stayed with her for about two weeks, and I enjoyed with her very much.![]()
I would like to invite her this blog,
so I will write diary in English.![]()
Maybe there are many mistakes...![]()
So if you find mistakes, please tell me.![]()
今日は、朝7時からバイトでしたヽ(*'0'*)ツ
私は今ケーキ屋でバイトしています![]()
開店までにその日の作りたてケーキを出すために
7時出勤なのです![]()
いまだに朝は眠いですが・・・
でも、夏休み中ずっと早番だったので
結構生活のリズムができてきて
早寝早起きの習慣が身についてきましたо(ж>▽<)y ☆
私は主にチーズケーキ(スフレタイプ)のを焼いているんですが
この夏の暑さには参りました・・・(@Д@;
まず、店が地下にあるので
冬でも朝、店に行ったときには暑いんです・・・
たぶん熱がこもってるんでしょうね・・・
それなのにこの夏ときたら。(;°皿°)
私が住んでいるのは、北のほうですが
それでも34度とかになりました![]()
![]()
![]()
冬でさえ暑いところで 夏のあの暑さ。
そして、チーズケーキとアップルパイを焼くオーブンの前を
行ったり来たり・・・
そりゃあ暑いですよヾ(。`Д´。)ノ
最近は結構気温も下がってきて
だいぶ作業もしやすくなりましたが
お願いだからクーラー入れてほしいです・・・![]()
![]()
今は週4日くらいのペースで働いてますが
きっと学校始まったら全然働けなくなるんだろうなぁ・・・![]()
お金が貯まらないです・・・![]()
結構働いてると思ったんですが
時給が低いからあんまり稼げてません![]()
今は時給750円Σ(・ω・ノ)ノ!
つい2ヶ月前までは時給700円でした・・・ヽ(`Д´)ノ
もう1年半も働いてたのに、700円でした・・・
前の店長が全然時給あげてくれなかったんですが
今の店長になってあげてくれましたヽ(゜▽、゜)ノ
前の店長は自分が製造できないから
製造のつらさをわかってない・・・
休憩なしで8時間、9時間働くことだってざらにあったのに・・・
ま、もういいんですけどね![]()
ケーキ屋って一見華やかそうに見えますが
かなり体力のいるお仕事でした![]()
10㌔以上のモノを持ち上げることなんてしょっちゅうあるし
女しかいない仕事場なので
自分でやるしかない!!
腱鞘炎になった人もいるし
勤務中倒れる人もいるし(救急車呼んだことあります
)
私は肩こりと、腰と背中が痛くなります![]()
それでもみんなこの仕事が好きだから続けてるんでしょうね(*^ー^)ノ
私は面倒くさがりなので、もういまさら新しいバイト始めて
また一から仕事覚えるのが嫌なのと
今のメンバーがすごくいいんです![]()
女しかいないけど、本当に仲がよくて
居心地のいいバイトです![]()
そんな感じで、私の自己紹介をしつつ
バイト日記を書いてみました~![]()
ヾ(@°▽°@)ノ