母の日のプレゼントをもらいました。
キャンペーンと称したマッサージ券セット。
「定期券」だそうで、期間内は使い放題、
期限が切れると「更新」出来るそうです。
更新にはお金がかかるそうです。
しかも、
なくすと再発行手数料がかかるそうです。
プレゼントなのに、そのあとはお金を発生させる商品としてつくられているという。
さらに、
最近マッサージをしてもらっていたので、
これは
「ママが必ず欲しいもの」
であることをわかって作られているため、
ほぼリピートが確定しています。
これまで「無料サービス」を行い、
ここぞというイベントでキャンペーンを打ち、
その後のリピートを確保するという、
なんと戦略に満ちたプレゼントでしょう。
もはやこうなると、
お金を払わないわけにはいきません。
マッサージしてと言うと、
チケット使ってと言われて、
期限が切れていたら更新するしかないのです。
ただ、お小遣いをくれと言うのはダメだ、と教えていると
こんな知恵をまわすようになりました。
それでOK。
というわけで、
期限が切れたら更新しようと思います。
こういう子に育てたい!という理想があるなら
まず親がそういう思考になる必要があります。
-The Kid Full of Business Strategy
My daughter gave me a present for mother's day.
A set of " Massage Pass ". I see ' campaign ' is written.
I can use it as much as I want within the period, it's renewable.
It costs money to renew. Also, it costs money to reissue when I lost those tickets.
She created the present as it makes some money even though it's a gift.
Besides, she knows well that's what her mom wants, as she's been giving massage for a week.
It's pretty obvious her mom is gonna use it repeatedly.
She gives her mom massage service for free, second, do a campaign on the specific event, secure repeat order,
How strategic present is!
I think I don't have a choice that I don't pay. If I said give me massage, then she would say use the tickets. If it's expired, I must renew it.
I keep telling her to use her head instead of just asking money.
Finally, she used her head. Way to go my lil girl.
So, I will pay money when the pass is expired.