【ビジネス戦略に満ちた子供】 | 自分が変わる&年収も上がる・リーダーシップ戦略
母の日のプレゼントをもらいました。
キャンペーンと称したマッサージ券セット。




定期券」だそうで、期間内は使い放題、

期限が切れると「更新」出来るそうです。

更新にはお金がかかるそうです。

しかも、
なくすと再発行手数料がかかるそうです。


プレゼントなのに、そのあとはお金を発生させる商品としてつくられているという。


さらに、

最近マッサージをしてもらっていたので、

これは

「ママが必ず欲しいもの」

であることをわかって作られているため、

ほぼリピートが確定しています。


これまで「無料サービス」を行い、
ここぞというイベントでキャンペーンを打ち、
その後のリピートを確保するという、


なんと戦略に満ちたプレゼントでしょう。



もはやこうなると、
お金を払わないわけにはいきません。


マッサージしてと言うと、
チケット使ってと言われて、
期限が切れていたら更新するしかないのです。


ただ、お小遣いをくれと言うのはダメだ、と教えていると

こんな知恵をまわすようになりました。

それでOK。


というわけで、
期限が切れたら更新しようと思います。



こういう子に育てたい!という理想があるなら
まず親がそういう思考になる必要があります。




-The Kid Full of Business Strategy

My daughter gave me a present for mother's day.
A set of " Massage Pass ". I see ' campaign ' is written.

I can use it as much as I want within the period, it's renewable.

It costs money to renew. Also, it costs money to reissue when I lost those tickets.

She created the present as it makes some money even though it's a gift. 
Besides, she knows well that's what her mom wants, as she's been giving massage for a week. 

It's pretty obvious her mom is gonna use it repeatedly.

She gives her mom massage service for free, second, do a campaign on the specific event, secure repeat order, 

How strategic present is!

I think I don't have a choice that I don't pay. If I said give me massage, then she would say use the tickets. If it's expired, I must renew it.

I keep telling her to use her head instead of just asking money.

Finally, she used her head. Way to go my lil girl.
So, I will pay money when the pass is expired.