ある地域内のスーパーマーケットやレストラン、フードビジネスなどから発生する食品ロスを減らすために、その周辺半径や地域に住む人々に対して、消費期限が迫った食品を割引価格で提供するなどのキャンペーンを展開することが考えられます。この手法は、地域内で発生する食品ロスの削減とともに、消費者や企業とのつながりを深めることができ、地域のコミュニティーを形成することにもつながります。また、地域の消費者や企業に対して、食品ロス削減の意識を高めることもできるため、地域全体で食品ロス削減に取り組むことができるようになります。半径マーケティングは、地域の特性に合わせたターゲット設定やプロモーションの展開がしやすく、コストパフォーマンスにも優れるため、フードウェイスト削減の取り組みにおいて有効な手法として注目されています。

In order to reduce food loss generated by supermarkets, restaurants, and food businesses within a certain region, a campaign could be developed to offer food products that are about to expire at a discounted price to people living in the surrounding radius or region. Along with reducing the amount of food loss generated within the community, this approach can deepen the connection with consumers and businesses and help build a community. It can also raise awareness of food loss reduction among local consumers and businesses, thus enabling the entire community to work together to reduce food loss. Radius marketing is attracting attention as an effective method for food waste reduction efforts because it is easy to target and promote according to local characteristics and has excellent cost performance.

 

 

 

 

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