לידרס שבבעלות ערן ניזרי היא בעלת הזכויות לשימוש בשם • סוכנות The Leaders של תמיר שוקרן ילניק שהפסידו בערעור החלה לחפש שם חדש

הקרב על השם הוכרע: בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי סוכנות המשפיענים לידרס (LDRS) שבבעלות ערן ניזרי היא בעלת הזכויות לשימוש בשם. בלידרס טוענים שבעקבות הפסיקה שתי סוכנויות המשפיענים האחרות - "הלידרים The Leaders" שבבעלות תמיר וקרן ילינק ו-"Leaders" שבבעלות אפרת סלע-איתמר - לא יוכלו שתי החברות האחרות להשתמש בשמם ldrsgroup.com/he/%d7%9c%d7%99%d7%93%d7%a8%d7%a1-%d7%90%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa/ שלהן באופן בו הוא קיים היום.

תחום משפיעני הרשת הוא חדש יחסית בענף הפרסום, אך בשנים האחרונות הוא ותופס תאוצה כחלק מהניסיון של מותגים לעשות פרסום הנתפס אותנטי. הרעיון בפרסום כזה הוא לזהות ולהשתמש באנשים המשפיעים על קהלים מפולחים בקטגוריות שונות ולהשתמש בפעילות שלהם ברשתות החברתיות לצורך העברת מסרים פרסומיים. למרות שמדובר בענף צעיר, בישראל פועלות כבר כ-14 חברות שונות, מתוכן כאמור שלוש חברות עם שם דומה עד זהה.

 

לידרים של ערן ניזרי נחשבת לחלוצה בתחום. היא החלה את פעילותה בתחילת 2009 כמחלקה מתמחה במשרד הפרסום אלנבי ובהמשך הפכה לחברה-בת נפרדת, עד שב-2017 נפרדו דרכיה של ניזרי ואלנבי, והוא הפך בעלים יחיד.

כבר לפני מספר שנים ביקש ניזרי לרשום את שם החברה כסימן מסחרי אצל רשם הפטנטים וסימני המסחר. חודשיים לאחר שפתח בתהליך, גם חברת הלידרים The Leaders של תמיר וקרן ילינק הגישה בקשה דומה. הבקשות לשימוש בשמות הדומים הביאה לכך שברשם הפטנטים נדרשו להכריע למי יש זכות לשימוש בשם.

במסגרת ההליך שניהלה סגנית הרשם ג'קלין ברכה, נקבע כי בני הזוג ילינק בחרו לעשות שימוש בסימן "הלידרים Leaders" בחוסר תום-לב, מספר שנים לאחר שניזרי החל לעשות שימוש בסימן LEADERS, ורק לאחר שילינק נחשף לשימוש של ניזרי בסימן זה על-ידי היכרות קודמת ביניהם.

עוד נקבע כי גם לאחר בחירתם בסימן "הלידרים The Leaders", בני הזוג ילינק עשו בו שימוש חסר תום-לב, פעלו לאורך השנים כדי להטעות את הציבור וניסו להידמות לסוכנות LDRS של ניזרי ולפעילותה באמצעות חיקוי אלמנטים