こんにちは!
ご無沙汰しておりましたが、本日はTOEFL iBTのReading sectionについて書いていきます。
今日はTOEFL iBTのリーディングセクションについて書いていきます。
Question type:
推論質問では、英文に直接書いていない事や明記されていな事を推測しながら答える必要があります。また推論質問では、「infer」「imply」「suggest」というフレーズが出てきたら当てはまります。
Inference-推測問題の例文
· Which of the following can be inferred from paragraph 1 about X?
· The author of the paragraph implies that X…
· Paragraph X suggests which of the following about Y?
アプローチ
このタイプの質問は、正しい答えがすぐ分からない場合はまず明らかに間違っていると思い物を取り除き、答えの幅を狭めていけば正しい答えが見つかりやすくなります。
早速、サンプル問題を見てみましょう!!
隕石の影響について書かれています。
The body that impacted Earth at the end of the Cretaceous period was a meteorite with a mass of more than a trillion tons and a diameter of at least 10 kilometers. Scientists first identified this impact in 1980 from the worldwide layer of sediment deposited from the dust cloud that enveloped the planet after the impact. This sediment layer is enriched in the rare metal iridium and other elements that are relatively abundant in a meteorite but very rare in the crust of Earth. Even diluted by the terrestrial material excavated from the crater, this component of meteorites is easily identified. By 1990 geologists had located the impact site itself in the Yucatán region of Mexico. The crater, now deeply buried in sediment, was originally about 200 kilometers in diameter.
次にこの文に関する質問例です。
この文の中には"inferred,"の単語が含まれているので、推測質問だと分かりますね!
Which of the following can be inferred from the paragraph about the location of the meteorite impact in Mexico?
a. The location of the impact site in Mexico was kept secret by geologists from 1980 to 1990.
b. It was a well-known fact that the impact had occurred in the Yucatán region.
c. Geologists knew that there had been an impact before they knew where it had occurred.
d. The Yucatán region was chosen by geologists as the most probable impact site because of its climate.
答えはCになります。この文は科学者が1980年に影響が出る事を知っていた事を示しています...
他の選択肢を取り除くことができる理由を見てみましょう。
選択肢Aは、特にImpact site を秘密にしているといった文は書かれていないので、正しくない。
選択肢Bも正しくありません。 それが"well known fact"だとし、、ユカタンの噴火口の発見について話し合っているところと矛盾しています。
選択肢Dはまた、気候については特に言及していないため、正しくない。
ここで、“Rhetorical purpose question”を見てみましょう。別のパラグラフの質問ですが同じ隕石と恐竜についての質問です。これは著者の技巧についての問い、、 著者が読者を説得させる為に言葉を使いこなす技法です。
If an impact is large enough, it can disturb the environment of the entire Earth and cause an ecological catastrophe. The best-documented such impact took place 65 million years ago at the end of the Cretaceous period of geological history. This break in Earth's history is marked by a mass extinction when as many as half the species on the planet became extinct. While there are a dozen or more mass extinctions in the geological record, the Cretaceous mass extinction has always intrigued paleontologists because it marks the end of the age of the dinosaurs. For tens of millions of years, those great creatures had flourished. Then suddenly, they disappeared.
Question In paragraph 2, why does the author include the information that dinosaurs had flourished for tens of millions of years and then suddenly disappeared?
a. To support the claim that the mass extinction at the end of the Cretaceous is the best-documented of the dozen or so mass extinctions in the geological record
b. To explain why as many as half of the species on Earth at the time are believed to have become extinct at the end of the Cretaceous
c. To explain why paleontologists have always been intrigued by the mass extinction at the end of the Cretaceous
d. To provide evidence that an impact can be large enough to disturb the environment of the entire planet and cause an ecological disaster
それぞれの解答を読む時、最も重要になるのがそれぞれの冒頭にある“to clause”です。
次に、作者が何の為にその文や事例を述べたのかを把握することが必要です。
この場合、正解はCです。
なぜ古生物学者が白亜紀の終わりに大量絶滅にいつも興味をそそられてきたのかを説明するためにあなたの読書スキルを磨く1つの方法は、スキミングを練習することです。スキミングは、主要な点を特定するために素早く読むことです。 スキミングする1つの方法は、導入段落を読んだ後、中間段落のそれぞれの最初の文章を読んでから、最後の段落を読んでください。
スキミング:
スキミングは、主要な点を識別するために素早く読むことです
練習する時に最初にスキミングして主要なアイデアを得た後、もう一度それを読んで、本当にアイデアを得たかどうかを確認してください。
修辞目的の質問に役立つ別のヒントは、修辞目的の種類を説明するためによく使われるため、これらの単語の定義を確実に知ることです。
· To illustrate
· To explain
· To contract
· To refute
· To note
· To support
There are lots of ways to improve your English skills. Whatever you do, keep practicing. And good luck on your TOEFL test.