Q
次の[ ア ]~[ エ ]に当てはまる単語を、下の〔 〕内からそれぞれ選び、書きなさい。また、( ① )、( ② )に当てはまる単語をそれぞれ書きなさい。
Emi and Judy are talking in Emi's house.
Emi: Look [ ア ] this, Judy. It's a Japanese *Kite.
Judy: Wow! Did you make it?
Emi: No. It was [ イ ] by my brother. We can make Japanese kites at the *community center. My brother joined the class last month. Next Sunday I am ( ① ) to make a kite in the class. Do you want to make one, too?
Judy: Yes. What ( ② ) does the class start and finish?
Emi: It starts at ten in the morning and finishes at three in the afternoon. We don't [ ウ ] to bring our lunch. We can eat something there. And the *fee is 500 yen.
Judy: That's good.
Emi: After lunch we will fly our kites in the park.
Judy: I [ エ ] that we will have good *wind that day.
(注) kite 凧 community center 公民館 fee 料金 wind 風
〔 in hope eat making at made hears have 〕
【英-2】
A
ア:at
イ:made
ウ:have
エ:hope
①:going
②:time
<訳>
エミとジュディはエミのおうちでおしゃべりしています。
エミ
「ねえジュディ、これ見て。日本の凧(たこ)だよ。」
ジュディ
「へえ!あなたが作ったの?」
エミ
「ううん。弟が作ったの。公民館で日本の凧を作れるんだよ。先月弟がその教室に参加してね。今度の日曜その教室で凧を作るつもりなの。あなたも作りたい?」
ジュディ
「うん。その教室は何時に始まって何時に終わるの?」
エミ
「午前10時に始まって午後3時に終わるよ。お昼ご飯は持っていかなくていいし。そこで何か食べられるから。そんで料金は500円。」
ジュディ
「いいねえ。」
エミ
「お昼のあと公園で凧あげするの。」
ジュディ
「その日はいい風が吹くといいね。」