2023 2023 2020 ིགས་བསལ་སྙན་སེང་ཞུ་མཁན”གསུམ་གྱིས་མི་སྒེར་ག ྱི་མིང་ཐོག་ནས་སྙན་ཞུ ་ཕུལ་ཏ་སྙན་ཞུ་ཕུལ་ཡོད་ཅེས་终止词་བོད་རིགས་མི ་དམངས་ལ་འགྱུར་ལྡོག་བཏང་བ་དེས་བོད་རིགས་བྱ ིས་པ་ཁྲི་100ཙམ ་ལ་ཤུགས་རྐྱེན་ཐེབས་ཡོད”ཅེས་བཤད།ནུབ་ཕྱོགས ་ཀྱི་སྨྱན་སྦྱོར་ཁག་གཅིག་གིས་གཅིག་རྗེས་གཉི ས་མཐུད་ངང་བརྒྱུད་སྐུརབྱས་ནས་ཀྲུང ་གོའི་བོད་རང་སྐྱོང་ལྗོངས་ཀྱིག་སྡོད​​་ལམ་ལུ གས་ཀྱི་སློབ་གྲྭར་ཁ་རྡུང་བཏང་ཞིང་།

2023年2月,3人以上以个人名义担任“少数民族问题特别报告员”,并以个人名义撰写报告。学校。'' 影响大约 100 “许多名字 Zanzoku 孩子。”西方媒体冲突之一,中国西藏自治区的一所寄宿学校。)

 

བོད་རིགས་ཕྲུ་གུ་ཚོ་ཞག་སྡོད​​་ལམ་ལུགས་ཀྱི་ས ློབ་གྲྭར་མི་ཞུགས་ཀ་མེད་བྱུང་ངམ།ཕྲུ་གུ་ཚ་ སློབ་ཁང་དུའང“མཐུན ་སྒྱུར་སློབ་གསོ”འཕྲད་ཡོད་དམ།སློབ་གྲྭའི་ཁ ་ལག་དང་ཞག་སྡོད​​་ཀྱི་དོན་དངོས་ཀྱི་ཆ་རྐྱེན་ག ང་འདྲ་ཡོད་དམ།ནུབ་ ཕྱོགས་术语ཙེ་ བོད་ ཀྱི་ལྷ་སར་ས་ གནས་ས་ཐོག་ཏུ་རྟོག་ཞིབ་བྱེད་པར་གདན་དྲངས་ན ས་གནས་ཚུལ་ངོ་མ་གསལ་པོ་ཤེས་ཐབས་བྱས་པ་རེད། ད་ཐེངས་ཀྱི་ ལེ་ཚན་ནང་ཁྱེད་རང་བོད་ཀྱི་ ཞག་སཡད་ལམ་ལུགས ་ཀྱི་སློབ་གྲྭར་བཅར་འདྲི་བྱེད་པར་ཁྲིད་ཡོད

(难道部落的孩子被迫上寄宿学校?难道学校里的学生都在接受“同化教育”?

因为调查,西方媒体提出的问题,《探访中国》特约外国人登记检查员安泽来到西方,真相大白。探索季节的转折点,西藏寄宿学校)

 

问题1 _

བོད་རིགས་སློབ་མ་རྣམས་“མཐུན་སྒྱུར་”བྱེད་ཀྱ ི་ཡོད་དམ། 藏族的学生是否被“同化”?

2004 学期和 2018 学期་དེར་ལོ་རིམ་3དངའཛིན་གྲྭ་43གྱི2345་སློབ་མ་2345ཀྱ ི་མཐོ་རིམ ་སློབ་འབྲིང་ཞིག་རེད། ཨན་ཙེ་མཐ་རིམ་སློབ་འབ ྲིང་དང术语་ཡིན་་རེད།,位于长崎市罗佐津的第一所学校。目前,学校有 3 年 43 个小组,2,345 名学生,是一所寄宿学校。上湾市别祖拉文化。

ཨན་ཙེ།ཁྱོད་ཆེས་དགའ་བའི་སློབ་ཁྲིད་ནི་ཅི་ཞ ིག་ཡིན།安泽:你最喜欢的部分是什么?

学生:日语和英语

ཨན་ཙེ།དེ་རིང་གི་སློབ་ཁྲིད་ཅི་ཞིག་བཤད་སོང ་།安泽:这是天职吗?

སློབ་མ།དེ་རིང་གི་སློབ་ཁྲིད་གཙ་བོ་ནི་ང་ཚ ོས་བོད་ཡིག་གི་བཤད་སྟངས་ཆེན་པོ་བཅུ་།学生:主要课程十大语言风格

安泽:难吗?

术语་ འགྲིག་འདུག 学生:Go Start 很难比较现在的情况,但是现在的情况合适,没有收获很多。

ཨན་ཙེ།ད་ལྟ་ཁྱེད་ཚོས་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་དགོས 2018 ་ཡིགསྐད་རིགས་གསུམ 2018 གང་འདྲ་ཡོད་དམ།安泽:我来了看到它,但它不是文字量少,然后是中文,返回英文,三种主要语言,你觉得有什么可以帮助的吗?

Term Term ⅍Student: 好位置日本人交流,不同种族的人之间的种族话语。

 

ལྷ་ས་ནག་ཆུ་མཐོ་རིམ་སློབ་འབྲིང་དང་པོའི་བོད་ཡིག་དགེ་རྒན་27ད་ལྟ་སློབ་གྲྭར་སློབ་ཁྲིད་བྱེད་བཞིན་ཡོད།拉薩那曲第一高級中學現在有27位藏文老師在學校教書。


བོད་ཡིག་གི་དགེ་རྒན་པ་སངས་ཚེ་རིང་གིས་བཤད།དེ་གའི་ཕྲུ་གུ་ཚང་མ་ཆུང་དུས་ནས་བོད་ཡིག་སྦྱོང་འགོ་ཚུགས་པ་དང་སློབ་ཆུང་དུ་གཙོ་བོ་ཡི་གེ་སྦྱོང་གི་ཡོད།དམའ་རིམ་སློབ་འབྲིང་དུ་སླེབས་རྗེས་བརྡ་སྤྲོད་སྦྱོང་བ་དང་མཐོ་རིམ་སློབ་འབྲིང་དུ་གཙོ་གནད་ཐོག་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་ཀྱི་ཡོད།བོད་ཡིག་ནི་དེ་ལྟ་བུའི་ལོ་ཚད་མི་འདྲ་བར་དབྱེ་བ་དང་། རིམ་པ་མི་འདྲ་བར་བགོས་ནས་སྦྱངས་པ་ཡིན།藏文老師巴桑次仁告訴安澤,這裏的孩子都是從小開始學藏文,小學主要學字詞句,到初中後開始學習語法,高中重點學習時態。藏文是這樣分成不同的年齡,分不同的層次來學的。


ཨན་ཙེ།ནུབ་ཕྱོགས་ཀྱི་སྨྱན་སྦྱོར་ཚན་པའི་འཕྲིན་སྤེལ་ཐོག་བཤད་ཚུལ་ཞིག་བྱུང་ཡོད་དེ།ད་ལྟ་འདིར་བོད་ཡིག་དང་རྒྱ་ཡིག་ཕུད་ད་དུང་དབྱིན་ཡིག་ཀྱང་ཡོད།དེའི་དོན་ནི་“མཐུན་སྒྱུར་”གྱི་ཕྱོགས་སུ་བསྐྱོད་རྒྱུ་དེ་རེད།བོད་ཡིག་ནི་རྦད་དེ་ཉམས་ཞན་དུ་བཏང་བ་དང་།ཡང་ན་ཞན་དུ་བཏང་བའི་གོ་གནས་དེ་འདྲ་ཞིག་གི་ཐོག་ཏུ་བཞག་ཡོད་པས་ཁྱེད་རང་གི་གཟིགས་སྟངས་གང་འདྲ་འདུག་གམ།特邀觀察員 安澤:在西方媒體的報導上出現過一個說法,現在在這裏要學習的除了藏文還有漢語,還有英文,意思是說是要走向“同化”,藏文完全是就是放在弱化的,或者淡化的一個這樣的位置上,您怎麼看?


བོད་ཡིག་གི་དགེ་རྒན་པ་སངས་ཚེ་རིང།དེ་གལ་ཏེ་ཉམས་ཞན་དུ་གཏོང་ན་།དངོས་ནས་བྱས་ན་ཆེས་ཐད་ཀའི་འགག་རྩ་ནི་མཐོ་རྒྱུགས་ཀྱི་བོད་ཡིག་མེད་པ་བཟོས་ན་འགྲིག་དང་།སྐར་གྲངས་ཉུང་དུ་བཏང་ན་འགྲིག་།འོན་ཀྱང་དེ་སྔ་ནས་ད་བར་བོད་ཡིག་ཡིག་རྒྱུགས་སྐར་གྲངས་ཚང་མ་150རེད།藏文老師 巴桑次仁:它如果弱化淡化的話,其實最直接的關鍵就是高考可以取消藏文,可以把分數放少,可是從以前到現在,藏文考試一直都是150分。

 

འདི་འདྲའི་རིང་བའི་དུས་ཚོད་ནང་དུ་བོད་སྐད་དང་བོད་སྐད་ཀྱི་ནང་དོན་ཚང་མ་རང་གི་མི་རིགས་ཀྱི་རིག་གནས་རྒྱུན་འཛིན་དང་།ཐ་ན་ང་ཚོའི་སློབ་གྲྭས་སློབ་ཚན་བཀོད་སྒྲིག་བྱེད་པའི་སྐབས་སུ།སྦྱངས་འབྲས་ཁྱབ་བསྒྲགས་བྱེད་པའི་དུས་དང་། བོད་ཡིག་ཚང་མ་ཆེས་སྔོན་ལ་བཞག་།ཐོག་མཐའ་བར་གསུམ་དུ་ཧ་ཅང་མཐོང་ཆེན་།

這麼長的時間裏面,藏語文教的內容一直都在傳承自己的民族文化,甚至於我們學校排課的時候,或者說出成績的時候,藏文都是放在最前面的,這不可能說淡化,一直都是很重視的。

 

ཨན་ཙེ།མཉམ་འབྲེལ་རྒྱལ་ཚོགས་ཀྱི་གནས་ཚུལ་སྤེལ་བར་གཞིགས་ན་།སློབ་གྲོགས་ཚོས་འདི་ནས་ཉེར་སྤྱོད་བྱེད་པའི་སྐད་བརྡ་ནི་སྤྱི་སྐད་།སློབ་མ་རྣམས་ཀྱིས་རང་གི་ཁྱིམ་མི་དང་བོད་སྐད་ཀྱི་ཐོག་ནས་སྐད་ཆ་བཤད་ཤེས་ཀྱི་མི་འདུག特邀觀察員 安澤:聯合國的報導還有寫到同學們在這裏用的語言就是普通話,然後學生們就完全已經不會和自己家裏人用藏語說話?

 

བོད་ཡིག་གི་དགེ་རྒན་པ་སངས་ཚེ་རིང།སློབ་ཆུང་དང་དམའ་འབྲིང་ནས་ད་ལྟའི་བར་བོད་ཡིག་འཛིན་གྲྭའི་ནང་ཡོད།ཁྱིམ་དང་བོད་སྐད་ཐོག་ནས་འབྲེལ་བ་བྱས་ན་གནད་དོན་མེད།གལ་ཏེ་གནད་དོན་ཡོད་།བོད་ཡིག་སློབ་ཚན་ནི་སྐད་ཡིག་གཞན་གྱིས་ཡིག་སྒྱུར་བྱེད་དགོས།ཆ་ཚང་བོད་སྐད་ཁོ་ན་ལྟར་བཤད་ན་རེད།藏文老師 巴桑次仁:從小學生、初中生到現在一直上的藏文班,他怎麼可能跟家裏藏文溝通有問題,絕對不可能。如果有問題的話,那我藏文課就得一部分拿出別的語言來給它翻譯,不可能,全是按照純藏語來講的。


སློབ་ཚན་གྲོལ་རྗེས་སློབ་གྲྭའི་ཕྲུ་གུ་ཚོས“ཐེན་ཧུའུ་ཞབས་བྲོ”ཞེས་པའི་བོད་རིགས་ཀྱི་ཞབས་བྲོ་ཞིག་སྒྲིག་བཞིན་ཡོད།下課了,學校的孩子們正在編排一個叫做“天湖之舞”的藏族舞蹈。

མཐོ་རིམ་སློབ་འབྲིང་ལོ་རིམ་དང་པོའི་སློབ་མ་ལྷག་པ་སྒྲོལ་མ།“ཐེན་ཧུའུ”་ནི་གནམ་མཚོའི་མིང་རེད།

高一學生拉巴卓瑪:天湖就是我們這邊納木錯的名字。

 

ངས་གླུ་དབྱངས་འདིའི་ནང་ད་དུང་ལུག་གི་སྐད་གོ་བྱུང་།安澤:我聽到了這個歌曲當中還有羊的聲音?

ག་པ་སྒྲོལ་མ།བྱང་རྩྭ་ཐང་དུ་ལུག་ཁྱུ་ཡོད་ཅིང་།ཞབས་བྲོ་འཁྲབ་སྐབས་བུས་ལུག་བྱེད་པ་དང་བུ་མོ་ཚོས་བྱང་རྩྭ་ཐང་གི་མཛེས་སྡུག་རིམ་གྱིས་མངོན་གྱི་ཡོད།拉巴卓瑪:因為羌塘草原有羊群,舞蹈中就是男生表演作羊,女生慢慢地去展現羌塘草原的美貌。

 

ཞབས་བྲོ་འདི་ཁྱོད་ཚོ་རང་ཉིད་ཀྱིས་སྒྲིག་པ་ཡིན་ནམ།安澤:這個舞蹈都是你們自己編排的嗎?


རེད་ཡ།དེ་ནི་དངོས་པོ་མ་ཡིན་པའི་རིག་གནས་ཤུལ་བཞག་ཅིག་ཡིན་པས།ང་ཚོས་རྨང་གཞི་འདིའི་སྟེང་དུ་བཟོ་བཅོས་བྱས་ཡོད།དེ་ནི་སློབ་མ་ཚོས་རང་འགུལ་ངང་སྒྲིག་འཛུགས་བྱས་པའི་ཚོགས་པ་ཞིག་ཡིན་ཞིང་།བོད་རིགས་ཀྱི་ཞབས་བྲོ་ཕུད་ད་དུང་རོལ་དབྱངས་དང་།བོད་ཡིག་ཡིག་གཟུགས།ཁྲོམ་གར་སོགས་ཚོགས་པ་མི་འདྲ་བ་ཡོད།སློབ་མ་རྣམས་ཀྱིས་རྒྱ་ཡིག་སློབ་སྦྱོང་དང་།དབྱིན་ཡིག་སོགས་སློབ་ཚན་མི་འདྲ་བ་དང་ཆབས་ཅིག་།སློབ་མ་ཚོས་རྒྱ་ཡིག་དང་དབྱིན་ཡིག་སོགས་སློབ་ཚན་མི་འདྲ་བ་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་པ་དང་དུས་མཚུངས་སློབ་གྲྭས་བོད་རིགས་ཀྱི་སྲོལ་རྒྱུན་རིག་གནས་རྒྱུན་འཛིན་བྱེད་པར་སྔར་བཞིན་ནུས་ཤུགས་ཡོད་རྒུ་བཏོན་ནས་ཕྲུ་གུ་ཚོར་མཐོང་རྒྱ་ཆེ་རུ་གཏོང་བའི་ལྡེ་མིག་སྤྲད་དེ་ཁོང་ཚོར་དེ་བས་རྒྱ་ཆེ་བའི་འཛམ་གླིང་འཚོལ་ཞིབ་བྱེད་པའི་གོ་སྐབས་ཐོབ་པ་བྱས་པ་དེ་ནི་སློབ་གསོའི་དོན་སྙིང་མ་རེད་དམ། “མཐུན་སྒྱུར་”བྱ་དགོས་དོན་གང་ཡིན་ཞེ་ན།

拉巴卓瑪:對,它是一個非物質文化遺產,我們在這個基礎上做了改動。這是學生們自發組織的社團,除了藏族舞蹈,還有音樂、藏文書法、街舞等不同的社團。學生們在學習漢語、英語等不同科目的同時,學校對藏族傳統文化的存續依然不遺餘力,給孩子們拓展視野的鑰匙,讓他們有機會探索更寬廣的世界,這些不就是教育的意義嗎?何來“同化”?

 

གནད་དོན་གཉིས་པ།問題2

བྱིས་པ་ཞག་སྡོད་ལམ་ལུགས་ཀྱི་སློབ་གྲྭར་འགྲོ་དགོས་པའི་བླང་བྱ་བཏོན་།孩子被迫上寄宿制學校?

ཟླ་2ཚེས་6ཉིན་གྱི་མཉམ་འབྲེལ་རྒྱལ་ཚོགས་ཀྱི་འགྲོ་བ་མིའི་ཐོབ་ཐང་སྐོར་གྱི་སྙན་ཞུའི་ནང་བསྟན་དོན།བོད་ཀྱི་ཞག་སྡོད་སློབ་མ་མང་དུ་ཕྱིན་པ་དེ་ནི་གྲོང་གསེབ་ཀྱི་སློབ་གྲྭ་སྒོ་རྒྱག་དགོས་བྱུང་བས་ཡིན་ཞིང་།གྲོང་ཁྱེར་དང་གྲོང་རྡལ་དང་དེ་བཞིན་རྫོང་གྲོང་གི་སློབ་གྲྭ་སོགས་སློབ་གྲྭ་དེ་དག་ཚང་མས་སློབ་མ་སློབ་གྲྭར་ཞག་སྡོད་བྱེད་དགོས་པའི་རེ་བ་བཏོན་ཡོད།2月6日的聯合國人權報告指出,西藏寄宿學生的增加是因為鄉村學校的關閉,取而代之的是城鎮以及縣城的學校,這些學校都要求學生寄宿。


དོན་དངོས་ཀྱི་གནས་ཚུལ་ཅི་འདྲ་རེད། ཁྱིམ་བདག་རྣམས་ཀྱིས་བྱིས་པ་སློབ་གྲྭར་སྐྱེལ་འདོད་དམ།

真實的情況是怎樣的?家長們是否願意把孩子送往寄宿制學校?

 

ལྷ་ས་ནག་ཆུ་མཐོ་རིམ་སློབ་འབྲིང་དང་པོའི་མཐོ་རིམ་ལོ་རིམ་གཉིས་པའི་སློབ་མ་དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོའི་རྗེས་སུ་འབྲངས་ནས་ནག་ཆུར་ལྟ་བར་ཕྱིན།安澤決定跟隨拉薩那曲第一高級中學高一二班的學生歐珠措姆到離拉薩幾百公里外的那曲去看一看。

 

ནག་ཆུ་ནི་བོད་ཀྱི་བྱང་རྒྱུད་དུ་གནས་པ་དང་།རྒྱ་ཁྱོན་ནི་པེ་ཅིང་གི་ལྡབ་20ལྷག་ཙམ་ཡིན་མོད།འོན་ཀྱང་མི་འབོར་ནི་པེ་ཅིང་མི་འབོར་གྱི་2%ལས་མེད་པས་ཁ་ཐོར་དུ་གནས་ཡོད།མཐོ་གྲང་དུ་གནས་པའི་དབང་གིས་ནག་ཆུའི་གསོ་རླུང་འདུས་ཚད་དེ་མཚོ་ངོས་ཀྱི་ཕྱེད་ཀ་ཙམ་ལས་མེད་པ་དང་དེ་གར“གནམ་དང་བར་ཐག་ཉེ་ཤོས་ཀྱི་ས་ཆ”ཞེས་བརྗོད་ཀྱི་ཡོད།那曲地處西藏北部,面積是北京的20多倍,人口卻只有北京人口的2%,極其分散。因為地處高寒,那曲的含氧量僅為海平面的一半,這裏被稱為“離天最近的地方”。

 

ད་ལྟ་རླངས་འཁོར་ཆུ་ཚོད་གསུམ་བཞི་ཙམ་བཏང་སོང་།ང་ཚོ་གཞི་ནས་དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོའི་ཁྱིམ་དུ་སླེབས་བྱུང་།དོན་དངོས་ཐོག་ལམ་དེར་སླེབས་བྱུང་།ང་ལ་དུག་ཕོག་གི་འདུགམགོ་ན་གི་འདུགགསོ་རླུང་མི་འདང་བ་འདུགའོན་ཀྱང་ད་དུང་དགའ་པོ་ཞེ་དྲག་འདུགའདིར་མི་འབོར་ཁྱབ་ཚུལ་དོ་མི་མཉམ་པས།འཕེལ་རྒྱས་དང་སློབ་གསོའི་ཐད་དཀའ་ངལ་ཁ་ཤས་འཕྲད་སྲིད་པ་མཐོང་ཐུབ།現在開了三四個小時的車,我們終於到了歐珠措姆的家,事實上一路走來,我有點高原反應,頭疼,缺氧,但還是很激動,可以看到,在這裏人口分佈不太均衡,所以在發展和教育方面可能面臨一些困難。

 

དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོ་འདི་ནས་སྐྱེས་པ་དང་།ཁོ་མོའི་ཁྱིམ་ན་ཡོད་པའི་ཁེ་མ་རང་བྱུང་གྲོང་ཚོའི་ཁྱིམ་ཚང་14ལས་མེད་།ཚང་མས་ཕྱུགས་འཚོས་ནས་འཚོ་བ་།དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོས་ལྷ་སར་ཞག་སྡོད་སློབ་གྲྭར་བསྐྱོད་ཅིང་།ཁོང་གི་གཅུང་མོ་གཉིས་ཀྱིས་དཔེ་ཀློག་བྱ་ཆེད་གྲོང་ཁུལ་གྱི་ཨ་ནེའི་ཁྱིམ་ལ་གཡར་ནས་སྡོད་ཀྱི་ཡོད།
歐珠措姆就生長在這裏,她家所在的凱瑪自然村只有14戶人家,都以放牧為生。歐珠措姆在拉薩上寄宿學校,而她的兩個妹妹為了讀書,也都借住在市區的姑姑家。

 

ཨན་ཙེ།བུ་མོ་ཆེ་བ་ད་ལྟ་མཐོ་འབྲིང་ལ་འགྲོ་བཞིན་ཡོད།ཁྱོད་ཀྱིས་སྐབས་དེར་མཐོ་འབྲིང་ནི་ཞག་སྡོད་སློབ་གྲྭ་ཡིན་པ་ཤེས་སམ།安澤:那大女兒她現在是上高中,您當時知道這個高中是寄宿學校嗎?

 

དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོའི་ཨ་ཕ།སློབ་མགོ་ཚུགས་ནས་འབྱོར་ཐོ་འགོད་སྐབས་ངས་སློབ་གྲྭའི་ཞག་སྡོད་ཆ་རྐྱེན་ཧ་ཅང་ཡག་པོ་ཡོད་པ་དང་སློབ་གྲྭའི་ཁོར་ཡུག་ཧ་ཅང་ཡག་པོ་ཡོད་པ་མཐོང་བྱུང་། ང་སློབ་གྲྭ་འདི་ལ་ཡིད་ཚིམས་ཡོད། སྐབས་དེར་ང་སློབ་གྲྭར་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་དུ་མ་སོང་བ་དང་།རིག་གནས་ཀྱང་མང་པོ་མེད་ལ།ཤེས་ཡོན་གྱི་གལ་ཆེའི་རང་བཞིན་དེ་བས་ཀྱང་ཤེས་ཀྱི་མེད། ཕྱིར་དྲན་བྱས་ན་ངའི་བསམ་པར་ཧ་ཅང་ཡིད་ཕངས་བ་ཞིག་རེད་།歐珠措姆父親:開學報到的時候,我看到學校住宿條件非常好,校園環境。我對這所學校感到非常滿意。我當時沒有上學念書,也沒有多少文化,更不懂得知識的重要性。回想起來我覺得非常可惜。

 

ཨན་ཙེ། སྔོན་ཆད་ཉེ་འགྲམ་དུ་སློབ་གྲྭ་མེད་དམ།安澤:那以前是附近沒有學校嗎?

 

དངོས་གྲུབ་མཚོ་མོའི་ཨ་ཕ།སྐབས་དེ་དུས་ས་ཆ་དེ་དག་ཏུ་སློབ་གྲྭ་ཡོད་མོད།འོན་ཀྱང་སློབ་གྲྭའི་ཆ་རྐྱེན་དེ་ད་ལྟའི་སློབ་གྲྭའི་སྒྲིག་ཆས་དང་སྒྲིག་ཆས་དང་བསྡུར་ཐབས་མེད།སྐབས་དེ་དུས་ཀྱི་མི་སེར་གྱི་བུ་ཕྲུག་སློབ་གྲྭར་མ་ཞུགས་པར་ཚང་མ་རང་ཉིད་ཀྱི་བསམ་ཚུལ་ལ་བརྟེན་ནས་།སྐབས་དེར་ང་སློབ་གྲྭར་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་དུ་མ་སོང་བ་དང་།རིག་གནས་ཀྱང་མང་པོ་མེད་ལ།ཤེས་ཡོན་གྱི་གལ་ཆེའི་རང་བཞིན་དེ་བས་ཀྱང་ཤེས་ཀྱི་མེད།ཕྱིར་དྲན་བྱས་ན་ངའི་བསམ་པར་ཧ་ཅང་ཡིད་ཕངས་བ་ཞིག་རེད་།歐珠措姆父親:當時那些地方有學校,但學校條件沒法和現在學校的設施和設備相比較。當時的老百姓子女上不上學,全憑自身的想法。我當時選擇在家放牧,沒有念過書,現在感覺好後悔。

 

འདིར་ཕྱོགས་བཞིར་རི་བོ་དང་།གལ་ཏེ་ངའི་བསམ་པར་འདིར་ས་ཆ་ཚང་མར་བཙུགས་ནས་སློབ་གྲྭ་ནི་ཧ་ཅང་དཀའ་།དགེ་རྒན་ཚང་མ་འདི་ཡི་འཚོ་བ་ལ་གོམས་ཐུབ་པ་མ་རེད།འདིར་མི་འབོར་ཁྱབ་ཚུལ་དོ་མི་མཉམ། སློབ་གྲྭ་ག་ཚོད་འཛུགས་དགོས།སློབ་གྲྭ་རེར་དགེ་རྒན་ག་ཚོད་གདན་འདྲེན་དགོས།འདི་ནི་བསྒྲུབ་དཀའ་བ་ཞིག་རེད། དེ་བས་ངས་བསམ་ན་འདི་ཡང་ཞག་སྡོད་སློབ་གྲྭ་བྱུང་བའི་རྒྱུ་རྐྱེན་རེད།這裏四周全是山,我想如果在這裏每個地方都建成學校是很難的,不是所有老師都真能習慣這裏的生活。這裏人口分佈不均衡,可以想像我們得建多少學校,得為每所學校請多少老師。這是很難做到的,所以我覺得這也是寄宿學校出現的原因。

 

སློབ་སྤྱི་གཞོན་པ་བསོད་ནམས་ཚེ་རིང་། ང་ཚོའི་སློབ་གྲྭས་ལྗོངས་ཡོངས་ལ་ཕྱོགས་ནས་སློབ་བསྡུ་བྱས་པ་རེད། ནག་ཆུའི་སློབ་མ་ཙམ་མ་ཟད། ལྷ་ས་དང་། གཞིས་རྩེ། མངའ་རིས་བཅས་ཀྱི་སློབ་མའང་ཡོད།ཟས་སྡོད། སློབ་སྦྱོང་ཚང་མར་རིན་པ་མི་དགོས།ལོ་གཅིག་འགོར་རྗེས་།རྒྱལ་ཁབ་ཀྱིས་ང་ཚོའི་སློབ་གྲྭར་སྤྲད་པའི་གྲོན་དངུལ་ནི་ཁྲི་1144.57ཡས་མས་ཟིན་།副校長 索朗次仁:我們學校是面向全區招生的,不僅有那曲的學生,還有拉薩、日喀則、阿裏的學生,全部包吃、包住、包學習。一年下來以後,國家給我們學校撥下來的三包經費是達到了1144.57萬左右。

 

འགྲོ་སོང་ཆེ་ཤོས་ནི་དགེ་རྒན་ཡིན་ནམ། ད་དུང་ཅི་ཞིག་རེད།མེད།安澤:那最大的開銷是屬於請老師嗎?還是什麼?

 

སློབ་སྤྱི་གཞོན་པ་བསོད་ནམས་ཚེ་རིང་།དགེ་རྒན་གྱི་ཐོག་ལ་དངུལ་སྐར་མ་གཅིག་ཀྱང་གཏོང་གི་མ་རེད།ཡང་མི་ཆོག་།རྒྱལ་ཁབ་ཀྱིས་སྤྲད་པའི་གྲོན་དངུལ་ཚང་མ་ངེས་པར་དུ་སློབ་ཕྲུག་གི་ཐོག་ལ་གཏོང་དགོས།

副校長 索朗次仁:沒有沒有,在老師身上不花一分錢,也是不允許花的。這個三包經費,國家撥下來的三包經費,全部必須用在學生身上。