https://t.me/SpecialQForces/30809?single









DUMBS UNDERGROUND WAR
のテレグラムより、6/26:
『
BIOWEAPONLABSが公開されました
14.04.22❗️🇷🇺☣️ウクライナでの
米軍および生物活動に関連する文書の分析に
ついての簡単な説明
📑全文
( 下の機械翻訳をご覧下さい。)
🗂ドキュメント
🗓スライド
メレファの研究所の米国の科学者
— >>
https://t.me/DUMBSandUnderground/25719
関係者の名前
— >>>
https://t.me/DUMBSandUnderground/25718
#ロシア#NBPC
出典:MoD
🇷🇺防衛省🇷🇺
より多くのLABSと情報が公開されました
— >>>
https://t.me/DUMBSandUnderground/25494
このチャネルでBiolabs、
BioweaponLabsなどを検索してください
☣️ウクライナの生物兵器ラボ
->>>
https://t.me/SpecialQForces/15231
☣️生物兵器エンジニア
⚔️実行済み
->>>>
https://t.me/SpecialQForces/16718
注:キャバルナチスと軍事目標のみ、
民間人は不可!!!
プレシジョンストライキ
->>>
https://t.me/SpecialQForces/16401
->>>
https://t.me/SpecialQForces/14476?single
マリウポリのための人道援助
->>>
https://t.me/SpecialQForces/16839
特殊部隊Z
->>>
https://t.me/SpecialQForces/16325
#EarthAlliance
⚔🇷🇺WWG1WGA🇷🇺⚔
@SpecialQForces
@DUMBSandUNDERGROUND
』






『
軍事生物学的プログラムに関与した役人の名前
▫️STCUの常務取締役は、米国市民のBjelajacCurtisMichaelが務めています。
▫️1968年8月27日、カリフォルニア州
ハンティントンビーチで生まれ、
カリフォルニア州のアンダーソン経営大学で
学びました。 彼は国際金融の修士号を
取得しており、1994年からウクライナで
働いています。
▫️STCU理事会の欧州連合議長はMaierEddieArthurです。 米国の議長は、
国務省の国際安全保障および
大量破壊兵器不拡散プログラムの
次官補代理であるフィル・ドリフです。
▫️ロシア国防省が受け取った文書は、
STCUと米軍部門との関係を裏付けています。
▫️SLIDESは、国防総省の
主要な請負業者であるBlack&Veachとの
STCUの協力を承認する米国国務省からの
勧告を示しています。 この通信は、
同社の副社長であるマシュー・ウェバーが、
ウクライナで進行中の軍事生物学的研究についてSTCUと協力する意欲を表しています。
📑全文
🗂ドキュメント
https://t.me/DUMBSandUnderground/25717
出典:MoD
🇷🇺防衛省🇷🇺
BIOWEAPON LABS
人類に対する犯罪
ナチスNATOハザールシオニストマフィア
#EarthAlliance
⚔🇷🇺WWG1WGA🇷🇺⚔
@SpecialQForces
@DUMBSandUNDERGROUND
』

テレグラムより、
『
14.04.22❗️ウクライナでの特別手術中に、
メレファ(ハルキウ地域)の研究所の
米国の科学者が、2019年から2021年の
間にハルキウの地域臨床精神病院No.3の
患者に対して潜在的に危険な
生物学的薬剤をテストしていた
ことが確立されました。
▫️精神障害のある人は、
年齢、国籍、免疫状態に基づいて
実験に選ばれました。
特別なフォームを使用して、
24時間の患者モニタリングの結果を
記録しました。
情報は病院のデータベースに入力されておらず、医療機関のスタッフは秘密保持契約に
署名しました。
▫️2022年1月、メレファの研究所は閉鎖され、
すべての機器と薬はウクライナ西部に
移されました。
▫️これらの非人道的な実験には
多くの目撃者がいますが、その名前は
安全のために開示することはできません。
📑全文
🗂ドキュメント
☣️BIOWEAPONLABS
— >>>
https://t.me/DUMBSandUnderground/25708
#EarthAlliance
⚔🇷🇺WWG1WGA🇷🇺⚔
@SpecialQForces
@DUMBSandUNDERGROUND
』
報告書 機械翻訳
Linked text A
------>>>
「
ウクライナ領土における
米国の軍事生物活性に関連する文書の
分析結果に関するブリーフィング
(2022年4月14日)
国際法の既存のギャップと
明確な検証メカニズムの欠如を利用して、
米国政府は世界のさまざまな地域で一貫してその軍事生物学的能力を構築してきました。
ロシア連邦はBTWC検証メカニズムを
確立するために継続的な努力をしてきましたが、
このイニシアチブは2001年以来、
米国が主導する集団的西側によって
一貫して阻止されてきました。
生物兵器および毒素兵器の使用の疑いを
調査するための既存の国連事務総長の
メカニズム、ならびに窒息性、有毒または
その他のガスの使用を禁止するための
1925年のジュネーブ議定書および戦争
および軍事紛争の細菌学的方法は
カバーしていません
締約国の生物学的活動の検証。
ハーグに本拠を置く化学兵器禁止機関にも
そのような権限はありません。
私たちは以前、ウクライナの生物学研究所と
研究機関の米国の調整のための
スキームを提供しました。
その法的地位は、ウクライナ、カナダ、
米国、スウェーデンの政府間の
1993年10月25日の合意と、
1997年7月7日の改正議定書によって
定義されています。
STCUはキーウに本社を置き、
バクー、キシナウ、トビリシ、ハルキウ、
リボフに支社を置いています。
しかし、ロシア国防省の化学的および
生物学的脅威専門家センターは、
STCUの主な活動は、生物兵器研究を含む
国防総省の関心のある研究のための
助成金の配布センターとして機能する
ことであると判断しました。
近年だけでも、ワシントンは
STCUプロジェクトに
3億5000万ドル以上を費やしてきました。
STCUの米国の顧客とスポンサーは、
国務省と国防総省です。
資金は、環境保護庁、米国農務省、健康エネルギー省を通じても提供されています。
さらに、2022年3月11日付けの
STCUキュレーターによって作成された、
この組織の本質を強調する文書に注意してください。 それは次のように述べています。「...ウクライナの機関で働いてきた配達手段と高度な兵器の開発における科学専門家、ならびに生物、放射線、化学、核兵器の開発の専門家の流出がありました。
二重用途の材料と技術(1,000から4,000の間)
での作業経験を持つ最高の訓練を受けた専門家は、不利な専門的および財政的状況に陥っています。これにより、
WMDを開発するプログラムに参加する他の州への亡命に対して脆弱になります。 デリバリーシステムと他の武器...」
これが軍事生物学的プログラムに
関与した役人の名前です。
ロシア国防省が受け取った文書は、
STCUと米軍部門との関係を裏付けています。
スライドは、国防総省の主要な請負業者であるBlack&VeachとのSTCUの協力を承認する米国国務省からの正式な勧告を示しています。
この通信は、同社の副社長である
マシュー・ウェバーが、ウクライナで
進行中の軍事生物学的研究について
STCUと協力する意欲を表しています。
米国の監督者は主に、
プロジェクト6166、
大量破壊兵器の拡散の衝突と
脅威の影響のモデリング、評価、
予測のための技術の開発、
プロジェクト9601、
複合施設の生産のためのウクライナの
技術の移転などのデュアルユース研究
に関心を持っていました。
欧州連合へのデュアルユース材料。
昆虫媒介生物、野鳥、
コウモリを介した
危険な病原体の拡散を
研究することを目的とした
プロジェクトP-364、444、
および781は、
軍事部門の利益のために
センターから
直接資金提供を受けました。
作業中、アメリカの科学者の監督下にある
ウクライナの専門家は、ドネプル、ドナウ川、
ドニエスターを含む多くの主要な
ウクライナの河川、
および北クリミア運河で
水サンプルを体系的に収集し、
特に危険な病原体の存在を
確認しました。
コレラ、腸チフス、A型および
E型肝炎の病原体を含み、それらの水系
感染の可能性について結論を導き出します。
プロジェクトは、選択されたサンプルの
損傷特性を評価し、コレクションに菌株を
保管し、その後、それらを米国に輸出しました。
これはウクライナの水資源の地図です。
その分析は、この作業の結果が、
ロシア連邦だけでなく、黒海とアゾフ海、
そして東ヨーロッパ(ベラルーシ、モルドバ、ポーランド)でも不利な生物学的状況を作り出すために使用できることを示しています。
ウクライナでのワシントンの活動に対する
私たちの懸念は、その国際的な義務に反して、
米国が生物兵器の分野での作業を許可する
国内法の規範を保持しているという事実から
生じています。
米国による1925年のジュネーブ議定書の批准には多くの留保が伴い、そのうちの1つは化学兵器と毒素兵器の報復的使用を認めています。
米国連邦統一およびテロに対する結束法の下で、生物兵器の研究は米国政府の承認を得て許可されています。 そのような研究の参加者は、
そのような兵器を開発することに対して
刑事責任を負いません。
したがって、米国政府は、
この分野では国内法が国際法よりも
優先されるという原則を実施しています。
最も倫理的に物議を醸す研究は、
国の管轄外で行われています。
したがって、ウクライナでの特別手術中に、
メレファ(ハルキウ地域)の研究所の
米国の科学者が、2019年から2021年の間に
ハルキウの地域臨床精神病院No.3の患者に対して潜在的に
危険な生物学的薬剤を
テストしていたことが
確立されました。
精神障害のある人は、年齢、国籍、免疫状態に基づいて実験のために選ばれました。 特別なフォームを使用して、24時間の患者モニタリングの結果を記録しました。 情報は病院のデータベースに入力されず、医療機関のスタッフは秘密保持契約に署名しました。
2022年1月、メレファの研究所は閉鎖され、
すべての設備と準備はウクライナ西部に移されました。
これらの非人道的な実験には多くの目撃者がいますが、その名前は安全のために開示することはできません。
最後に、前回のブリーフィングで、米国で特許を取得した生物学的製剤の送達と適用のための技術的装置について説明しました。
同時に、ウクライナは
バイラクタルドローンに
エアロゾル装置を
装備する可能性について
製造会社に要請を送った
ことが指摘されました。
3月9日、ヘルソン地域の
ロシアの偵察部隊によって、
30リットルの容器と製剤を噴霧するための
機器を備えた3台の無人航空機が
検出されたことが懸念されます。
伝えられるところによると、
2022年1月、ウクライナは中間組織を通じて
50を超えるそのようなデバイスを購入しました。
これらのデバイスは、
生物学的製剤や有毒化学物質
の適用に使用できます。
私たちは、米国政府とウクライナの
キーウ政権によって犯された
犯罪の証拠を分析し続けています。
」
Original text in English
[
Briefing on the results of the analysis of documents related to the military biological activities of the United States on the territory of Ukraine (April 14, 2022)
Taking advantage of existing gaps in international law and the lack of a clear verification mechanism, the US administration has consistently built up its military-biological capabilities in various regions of the world.
The Russian Federation has made continuous efforts to establish a BTWC verification mechanism, but this initiative has been consistently blocked by the collective West, led by the US, since 2001.
The existing UN Secretary-General's Mechanism to Investigate the Suspected Use of Biological and Toxin Weapons, as well as the 1925 Geneva Protocol for the Prohibition of the Use of Asphyxiating, Poisonous or Other Gases and Bacteriological Methods of Warfare and Military Conflict, do not cover the verification of States Parties' biological activities. The Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons, based in The Hague, has no such authority either.
We have previously provided a scheme for US coordination of biological laboratories and research institutes in Ukraine.
Its legal status is defined by the Agreement of October 25, 1993 between the governments of Ukraine, Canada, the USA and Sweden and the Protocol of Amendment of July 7, 1997.
STCU is headquartered in Kiev and has regional offices in Baku, Chisinau and Tbilisi, as well as in Kharkov and Lvov.
However, the Russian Ministry of Defence's Chemical and Biological Threat Expertise Centre found that the STCU's main activity is to act as a distribution centre for grants for research of interest to the Pentagon, including biological weapons research.
In recent years alone, Washington has spent more than $350 million on STCU projects.
The U.S. customers and sponsors of STCU are the Department of State and the Department of Defense. Funding is also provided through the Environmental Protection Agency, the US Departments of Agriculture, Health and Energy.
In addition, note the document prepared by the STCU curators, dated March 11, 2022, which underlines the true nature of this organisation. It notes, quote: "...there has been an outflow of scientific experts in the development of means of delivery and advanced weaponry who have worked for Ukrainian institutions, as well as experts in the development of biological, radiological, chemical and nuclear weapons. The best-trained professionals with experience of working with dual-use materials and technologies (between 1,000 and 4,000) have found themselves in unfavourable professional and financial circumstances. This makes them vulnerable to defection to other states to participate in programmes to develop WMD, delivery systems and other weapons...".
Here are the names of the officials who were involved in the military-biological programmes.
Documents received by the Russian Ministry of Defence confirm STCU's ties to the US military department. The slide shows a formal recommendation from the US State Department endorsing the STCU's cooperation with the Pentagon's main contractor, Black & Veach. The correspondence expresses the willingness of Matthew Webber, the company's vice president, to work with the STCU on ongoing military-biological research in Ukraine.
US supervisors were primarily interested in dual-use research, such as project 6166, Development of Technologies for Modelling, Evaluation and Prediction of Effects of Conflicts and Threats of Mass Destruction Weapons Spread, and project 9601, Transfer of Ukrainian Technologies for the Production of Complex Dual-Use Materials to the European Union.
Projects P-364, 444, and 781, aimed at studying the spread of dangerous pathogens through insect vectors, wild birds, and bats, were funded by the Centre directly in the interests of the military department.
During the work, Ukrainian specialists, supervised by American scientists, systematically collected water samples in a number of major Ukrainian rivers, including the Dnepr, Danube and Dniester, as well as in the North Crimean Canal, to determine the presence of particularly dangerous pathogens, including cholera, typhoid, hepatitis A and E pathogens, and draw conclusions about their possible waterborne spread.
The project assessed the damage properties of the selected samples and deposited the strains in a collection and subsequently exported them to the USA.
This is a map of Ukraine's water resources. Its analysis shows that the results of this work can be used to create an unfavourable biological situation not only in the Russian Federation, but also in the Black Sea and the Sea of Azov, as well as in Eastern Europe - Belarus, Moldova and Poland.
Our concern about Washington's activities in Ukraine stems from the fact that, contrary to its international obligations, the US has retained norms in its national legislation that allow for work in the field of biological weapons.
The ratification of the 1925 Geneva Protocol by the United States was accompanied by a number of reservations, one of which allows for the retaliatory use of chemical and toxin weapons.
Under the US Federal Unity and Cohesion Against Terrorism Act, research into biological weapons is permitted with the approval of the US government. Participants in such research are not criminally liable for developing such weapons.
Thus, the US administration is implementing the principle that domestic law takes precedence over international law in this area. The most ethically controversial research is conducted outside national jurisdictions.
Thus, during the special operation in Ukraine, it was established that US scientists from a laboratory in Merefa (Kharkov Region) were testing potentially dangerous biological drugs on patients of the regional clinical psychiatric hospital No 3 in Kharkov between 2019 and 2021.
Persons with mental disorders were selected for the experiments on the basis of their age, nationality and immune status. Special forms were used to record the results of 24-hour patient monitoring. The information was not entered into the hospital database and the staff of the medical institution signed a non-disclosure agreement.
In January 2022, the laboratory in Merefa was shut down and all equipment and preparations were moved to western Ukraine.
There are a number of witnesses to these inhuman experiments, whose names we cannot disclose for the sake of their safety.
Finally, in a previous briefing we described a technical device for the delivery and application of biological formulations that has been patented in the US.
At the same time, it was noted that Ukraine had sent a request to the manufacturing company regarding the possibility of equipping the Bayraktar drones with aerosol equipment.
It is a matter of concern that on March9, three unmanned aerial vehicles equipped with 30-litre containers and equipment for spraying formulations were detected by Russian reconnaissance units in Kherson region.
In January 2022, Ukraine reportedly purchased more than 50 such devices through intermediary organisations, which can be used to apply biological formulations and toxic chemicals.
We continue to analyse the evidence of crimes committed by the US administration and the Kiev regime in Ukraine
]