リスニングでは、たいていの場合リーディングで紹介されたアイデアに関して追加的な情報が提供されるか、リーディングの内容を否定する形で話が展開します。
メモの取り方として、リーディングで出題された文章内で、書くパラグラフのメイントピックを見つけ、余白とともにメモに書き取っておきます。続くリスニングで、追加された情報、もしくは否定された情報等を書き込んでいけば、自然とアウトライン形式に仕上がり、ライティングにすぐに移れるでしょう。最後にイントロダクションとコンクルーディン
リーディングの内容とリスニングの内容を結合、または比較しながら、全体の要約を行います。
つまりIntegrated taskでは、テストテイカーが自らの意見を述べる必要は全くありません。
R
Main idea;ビデオゲームは、子供の成長にマイナスだ。
Detail;1 習慣化すると異常に活発な状況が続き、親や教師に逆らう。
Detail; 2 中毒性がある。
L
Main idea; ゲームだけを悪ものにできない。
Detail;1子供達は、日々、刺激的な、中毒性のあるものにさらされている。
Example; タバコ、酒、薬物
Are video game really responsible fpr anitisocial behavior?
Yea and no. Yes, because are programmed to stimulate people tp a certain degree,
but no, because there are a bunch of other responsibilities to which children are exposed every day.
They may be smoking without the knowledge of their parents and teachers. they may have started to drink alchol or to even get illegal drugs. In this environment, if you single out video games and blame them for the abonormality of children's behavior. you are so near sighted and need a wider viewpoint.
According to the reading passage, video games have negative impact on children behavior.
Once this habit is formed, video games can keep young people hyper-active, and causing them to act violent toward their parents and teacher. This is because of the addictive nature of video games. However, the lecture argues that video games alone cannnot explain their irrational behavior. Other possibilities are smoking, alchol and ellegal drugs, because children are exposed to them like every day.