Sipping my pumpkin spice
with pumpkin pie
All the flavours warm and nice

Caramel cheesecake
stuffed peanut dynamite  Tonight
I’m marching down this crooked street
Searching for you once again
All the cavities over my body
Will you fill them in for me, please?

All you want is for me to let you rest
in peace  Isn’t that easy?

I’ve tried to be more like you
Maybe you should do something too
Given up all my greed and desires
Not that you would care
My apologies are no trick or treat
And I bet you know it’s true
When are we gonna stop this game
and move on?

If I am a dummy
What does that make you?
Tell me please
I just don’t know what to do

RIP
How many pieces of lies
are you going to bake?
Spitting maggots
Not so lovely are you, I’m afraid?
How many cakes
How many cherries of mine
are you going to take?
With this moldy skin
Dislocated legs
And no sympathy thrown my way

All you want is for me to lose my sanity
It is quite easy

I know you want me gone
But heaven nor hell would let me through
Sorry for wasting your oxygen
I will try again
Cut me up with your scissors
And my intestines go loose
When are we gonna start another game  once more?

If I’m still a monster
Then so are you too
A monster who humiliates me for food

Lattatulee paleela
Tuleepalle looleellappapa
Lattupulle toleella
Tuleepalle looleellappapala

All you want is for me to return your sanity
That’s so easy

We’ve stabbed each other enough already
The pain cannot undo
It takes only one of us to quit
But neither of us wants to lose
You’re doing this for my own good
Though your love it leaves me bruised
If you really cannot forgive me
Then I’ll fight too
Can’t you see?
I’m bleeding a maple syrup pool
Candy marshmallow toffee crème brûlée
Keeps me awake
Sweet darling my little dummy
Do you have to be such a fool?
Half eaten berry lollipop pierces through your skull

Maybe I’m really a monster just like you
Craving for your bittersweet pumpkin dummy juice
Maybe I’m responsible for things that I do
But come on
For a dummy that can’t be true


【訳詞】
僕のかぼちゃパイを食べなよ、
ぽかぽかしていい気分になれる

キャラメルチーズケーキもどうだい?
極上のナッツがぎっしりだ

今夜、僕はもう一度君に会うために
街を練り歩くよ

僕の身体は穴だらけなんだ
お願い
その全部を君でいっぱいにさせてよ

君はもう
そっとしておいてほしいんだろう

そんなこと、
簡単に叶うわけないでしょ?

僕は君みたいになろうと
ずっと頑張ってるんだ

君だって何かしてくれたって
いいんじゃない?

僕がしたいことや欲しいものを
全部諦めたって、

君は気にしてもくれないじゃないか

僕の謝罪はトリックもトリートもない

ごめんね、君からはもう欲しいものも、
してやりたいこともないよ

でも君にもわかってるだろう、
それが ほんとう なんだって

こんな遊びは終わりにしてさ、
その先に進もうよ?

いつになったら僕らは
次のゲームに進めるの?

もし僕が偽物なら君は何なの?

僕のほうが偽物だっていうなら、
君はどうしたら負けを認めるんだい?

僕にはさっぱりわからないんだ

教えてよ、ほら、お願い

ただ寛いでいればいいじゃないか
君は一体いくつ嘘を吐くつもりなの?
そんな気持ち悪いことばっかり言ってると
愛してもらえなくなるよ?
僕のほうが心配になる

僕のお菓子をいくつ
取ってくつもりなんだい?

きたない肌と外れた脚で、
僕が押し付けられたような憐れみさえも
持ってないくせに

君は僕にも正気を見失って、
道を踏み外してほしいんでしょう

そうなるのなんかひどく簡単だ

でも僕が居てもいいのは
天国でも地獄でもなく、
君の取り分を使ったのは
申し訳ないけどね、
僕はもう一度試してみるつもりだよ

僕を切り捨てたのは君のほうだよ
それなら僕だって君のことはどうでもいい

もう一度、
今度は別のゲームをはじめようか

もし僕がまだ化物だっていうなら
君だって同じ、僕を食い物にする化け物だ

らったぴゅり  とぅりらちゅりぱれ
るりらっぱっぱ

♪らったぴゅり  とぅりらちゅりぱれ
るりらっぱっぱ

君はただ、
昔に戻してほしいだけなんだよね

それはすっごく簡単なんだよ

僕らはもうどっちも、
取り返しのつかないぐらいずたずただ

僕らの片っぽが(生きるのを)やめればいい
でもお互い負ける気なんて無いだろう?

君は僕をいい子にすることだけを願って
そうしてるんだよね
その"愛情"は僕を
打ちのめすばかりだけれど

もし、君が
僕にほんのちょっとの譲歩すら
できないっていうなら

僕だっておんなじように戦うよ

君なんかに理解ができるかい?
僕はメープルシロップを
抜かれ続けてるんだ、
僕にとっての血をだよ

甘いお菓子たちが
僕を寝かせてくれないんだ

甘くて可愛い大切な人、
僕のちっちゃなダミー
君はどうしてそんなに馬鹿なままなの?

半分しかない飴玉で
君の(愚かな)頭をぶち抜いてやる
もしかしたら僕はまったく、
君とおんなじの化物なのかもね

君の甘くて苦い、
紛い物のかぼちゃのジュースが欲しくて
どうにかなりそうなんだ

"本当"になれなかった"偽物"のために
何かあったら全部
僕のせいにしていいから、おいで


詞・曲:モモカシュー
イラスト:Nai さん
唄:Oliver

ダミーはだーれ?

memo
・英国のショタボカロ、Oliverが歌うハロウィンソング
・歌詞は初音ミクwikiより
・訳詞はコメントより書き起こし
・Pumpkin Spice Dummyの歌詞
・曲名に触れるとリンクします。