私達はラッキーなことにほとんど国際結婚という感覚がないくらい、ギャップを感じた事がありません。

多分旦那が日本人よりの性格で
私が若干外人体質なのかもしれないです。。

ですが、周りにはそのような悩みをかかえてるカップルはたくさんいます!

食事に関してしかり

私達に関しては、私のほうが好き嫌いが激しいです😥 旦那の方が何でも食べます🤤 納豆も食べます。笑
昔シェフになりたかったらしいです🍽

NYのいいところは色んな国の料理を近くて食べれるという便利さ!!
もちろん日本食、中華、イタリア、タイ、フィリピン、ギリシャ、フレンチ、韓国、メキシコ、インドなどなど…

まーふつうにご飯食べに行ったらちゃんとした金額を取られますが💸 気をつけないと、お金なんてすぅんぐ飛んでいきますin NYC.

また、話は戻って旦那はほぼ全てのジャンルの食事を制覇してきた彼ですが、

そんな彼が唯一絶対口にしない日本食がありました🗾

それは、





卵かけご飯🍚🐤


気持ち悪い滝汗と素直に言われました。。


あんなに安くて、美味しいのに。


日本人以外?韓国、中国人以外の人から多分考えられない、シロモンなのかもしれないです。


美味しいのになー卵かけご飯ドキドキ


instagram:)


写真は私のだーい好きなmincaのつけ麺 $16.00



Are we having a food problem as an international couple ?照れ



We never had a food problem in our life. Basically my husband cooks french and I cook Japanese. We are kind of exchanging dishes.


He loves eating and can almost eat anything ( He can eat Natto too). I am more picky than him.


nonetheless there is only one japanese dish he does not eat. It is Tamago kake gohan!


He says it looks like vomit ..  TAKAGO KAKE GOHAN is supper delicious for me


He immediately made a face when he saw rice and  raw eggs together.


It is the only time He did’t even tried it.

 

One of the best thing about living  in NY is that I can eat any kind of good foods nearby me, although it is expensive…


Thank you for reading.