昨日久しぶりに自撮り


「ほら、

 あの古いピアノをよく聴いてごらん。使い込んで 所々音がずれているね 。そう、人生みたいなものさ。

 だけど確かな音を 探し出して、ちょっとだけ直せば すぐに元に戻るのさ。」


 不器用な男が古い酒場で、 悲しげな女性を口説いているシーン。 その男の姿がいつか自分になって僕はカウンターに座っていました。


 アッキーさんから素晴らしい曲が送られてきました。 さすが神のギタリスト! 僕は仕事中でしたが、すぐに休憩室に飛び込んで、感動のあまりペンを走らせたんです。 


 何とも言えない魅力的な旋律が僕を励ましてくださり、 30分で書き上げたのが SALTY DOG BLUES です。


 港町の古い「安(やす)酒場」


 バイク乗りが出会った 悲しい女性との恋の物語。 あなたもこの音楽と一緒にそんな世界に浸ってみませんか。


 そしてそのバイク乗りの優しさに触れてみてください。 きっとあなたはそこに佇むことができますよ。


 ポエムは少し泥臭いですが、 この素敵な恋物語を愛を込めてクリスマスに。 メリークリスマス😃💕


SALTY DOG BLUES
作詞 松尾多聞
作曲 編集演奏 Masaki Akiyama 

Oh my darling
安酒場で
拾ったお前だけど
寂しいその瞳が
俺を惹きつけた

Oh my darling
息をするのも
苦しいと下を向いて
震える肩に一瞬で
何故か惚れただけさ

Oh my darling
人生なんて
そんなに難しいものじゃない
音がずれたピアノのように
直せば元に戻るさ

SALTY DOG
俺が好きなのは
塩辛く苦いその味が
なぜか人生に似て
飲み干せるからさ

Stay With Me
意味などないさ
バイクを売って手に入れた
このちゃちなプロミスリング
魔除けにでもしてくれ

Stay With Me
この スカジャン だって
脱ぎ捨ててお前のために
のりが効いた白いシャツを
着ても俺は構わない



松尾多聞


"Look, 

"Listen to that old piano." 

The sound is out of place here and there after using it. 

It's like life. But if you find a definite sound and fix it just a little, it will be back to normal in no time. ” 


A scene in which a clumsy man is wooing a sad woman in an old tavern. The figure of that man became me someday and I was sitting at the counter. 


"Akky sent me a wonderful song." God's guitarist!


 I was at work, but I immediately jumped into the break room and was so moved that I ran my pen.

 "SALTY DOG BLUES" was written in 30 minutes with the indescribable charm of the melody encouraging me. 


The old  bar in the port town A love story with a sad woman that a motorcycle rider meets. 


Why don't you immerse yourself in such a world with this music? "And try to feel the kindness of the bike rider." I'm sure you can stay there. The poem is a little unrefined, but this lovely love story will be presented with love for Christmas. Merry Christmas😃


https://youtu.be/vgciPfzugVI