一番暗い時間の中で | 空のアトリエ

空のアトリエ

New Zealand在住の空写真家です。
美しい空に魅せられて、心に浮かんだ思いをつぶやいています。
空がくれた癒しのメッセージを、写真と共に綴ります。

{3D83AD52-3AAB-4B2B-949A-ED7DDFC887F8}

The darkest time in a day is just before the sunrise. I heard this fact for the first time, I got very deep learning from it. I guess it gives us the important truth for our life. You know all of us have problems and some of them should be serious which could our life lead to the very severe situation. When we are under such circumstances, our life is getting darker and darker. We lose all lights in it and feel we are in the dark tunnel without any exit. The darkness may grab the motivation to go forward any more and we might gives up even the hope. But when you face these situation, please remember this fact. "The darkest time is just before the sunrise." If you feel to lose all lights and your life is just in the true darkness, you should be just before the sunrise. Your life would turn out fine soon. So let's keep walking to the exit even in the darkenees without any lights. This words are my mile stone and it always lead me to the right direction when I am losing my way. Have a lovely day!


***********************


1日の中で最も暗い時間は、

夜明けの直前である。


初めてこの言葉を聞いた時、

僕はそこに深い教えがある気がしました。


この言葉は僕たちの人生に、

大切な真実を教えてくれている。

そう思ったのです。


誰もが問題を抱えて日々を生き、

そのいくつかの試練は僕たちの人生を、

とても難しいものにしていきます。


そんな時人生は、

どんどん暗くなって行く気がするもの。


まるで全ての光明を失った、

出口のない漆黒の闇のトンネルを、

歩いているように感じるかもしれません。


闇は前に進もうとする意欲を奪い、

希望すら取り上げるかもしれません。


そんな時僕はいつも、

この言葉を思い出すのです。


1日で最も暗い時間は、

夜明けの直前である。


もし全ての光明を失った真の闇の中を、

自分が歩いていると感じるなら、

夜明けはもう目前のところまで来ている。


もう少し歩きさえすれば、

人生は必ず好転するだろう。


だからこそ光明の見えぬ、

深い暗闇の中だとしても、

もう少しだけ歩き続けよう。


この言葉は僕にいつも、

そう語りかけてくる気がします。


いつも道を見失いそうになった時、

この言葉は僕をいつも正しい方向へと、

導いていく道標なのでしょう。


どうぞ今日も、素敵な1日を!


SkyDreamer



空・雲写真ランキングへ

 

 

***********************

 

☆お知らせ☆

 

あなたが今抱えている想い、

自分に届けたい想いを、

美しいフォトレターにして贈ってみませんか?


✔︎ 記念日に大切な人へ贈るレターに

✔︎ 旅立つ友へのエールに

✔︎ 病と闘う人への励ましに

✔︎ 夢に挑戦する人への激励に

✔︎ 未来の自分に想いを贈る

✔︎ 結婚する友人へのお祝いに

 

あなたのイマジネーション次第で、

使い方は無限大です!

 

ご興味のある方は、

下記のリンクから確認してみて下さいね。

 


このサービスは「ココナラさん」を利用するので、

僕に対して個人情報を一切知らせず、

匿名で行うことが出来るので安心です。


 


このフォトレター制作を通して、

少しでもあなたの思いを形に出来たら、

こんなに嬉しいことはありません。

 

SkyDreamer