1週間に6日間着物を着ている

いっちゃんです。

I wear kimono 6 days a week.

 

”発想の転換”

昨日のお話

おじいちゃまが集中治療室に入りました。

ご家族は面会に行きました。

ただし15歳以下は入室できない規則です。

でも孫二人はどうしても会いたいのです。

お兄ちゃんが言いました。

僕の歳は10歳、弟の歳は5歳。

僕が弟をおんぶしたら、合計で15歳。

この発想はどこからくるのでしよう。

会えたそうです。

あっぱれ!

 

"A change of perspective"

Yesterday's story

Grandpa was in the intensive care unit.

The family went to visit him.

However, the rule is that no one under 15 years old is allowed in.

But his two grandchildren really wanted to meet him.

The older brother said,

I'm 10 years old, and my younger brother is 5 years old.

If I carried my younger brother on my back, we would be 15 years old in total.

I wonder where this idea came from.

It seems they were able to meet.

Good job!

 

2024年6月30日の私です。My Kimono on30/6/2024

ちぢみ結城紬単衣着物に花唐草模様の博多帯   

Yuki tsumugi silk pongee Kimono and Hakata Obi sash

花唐草模様の博多帯に漆螺鈿の帯留 

Urushi lacquer  obi sash clip(mother-of-pearl-work)

 

 

  【 ちぢみ結城単衣着物に花唐草模様の博多帯に

古布絽の帯あげに漆螺鈿の帯留 をして。】

  

よろしかったらウェブショップをご覧下さい。↓

https://shikiantique.theshop.jp/

Please check my web shop site. 

ホームページはこちらです。↓

https://shikiantiques.co.jp/ 

Tel &Fax     03-3505-9979

e-mail  sales@shikiantiques.co.jp