風のストレンジャー | 風のストレンジャー

風のストレンジャー

100%趣味のブログです。関心ごとやDIY工作をまとめた記事が中心です。



スーツケースいっぱいに夢を込めて
街の生活に向かって旅立つ僕
ほど遠い願いを果たせなかった
そんな過去を思い出そうとしても
彼女の言葉は思い出せない
でも僕の答えはいつも一緒だった
そしてそんな彼女を
僕は前にも見ていた
でも今度だけは何もかも違って見えたのさ

一度だって僕のものじゃなかった
友達にさよなら
まだ僕をおぼえてるかい?
自分を大切にしろよ
捨てばちにならないで

夢も約束も破れてしまった君は
果たして僕のことを知っているのかな?
僕らも今は大人になったけど
君はちっとも変わらないね

本当に必要な人のために祈るんだ
土曜日にはたくさんの連中が帰ってくるから
気にかけるんじゃないよ
いうことは山ほどあるけれど
決して変わらないものもあるさ

たくさんの顔が僕のそばをとおり過ぎていく
僕の役割ももう終わったよ
金がものをいうと人はいう
僕はただ混乱しながらも
君に向かって笑うだけ
古いアパートだったところを
彼らは極彩色の空に浮かぶ
ジグソーに変えたっけ
子供たちの遊び場にね
でも子供たちはもういないよ
ドアにナンバーのついた
素敵な部屋があるのに

彼女の瞳の中には僕の安らぎがあるのさ
オープンなハートの中に
隠れることもできるんだよ
変化を悔やんでもしょうがないよ
人生は日々新しくなっていくのさ

彼女は待っててくれるかな?
全てが終わった後も
彼女はまだ自由にしてるかな
それともチャンスを失ってしまうのかな?
愛を得るのは難しいよ
夢が夜の闇を吹き荒れる中で

彼女の手には一冊の本が開かれていて
彼女は合図してそれからページをめくった
彼女は微笑みの中に
物語の終わりを知ってたのさ
でも僕の眼に写る彼女は見てるのさ
僕らは風の中の見知らぬ同士

(訳:武内邦愛)

Strangers In The Wind/Bay City Rollers

Headin' out of the city life
Suitcase full of dreams
Trying to find some kind of memories
That didn't hold a distant scheme
Something she said I can't remember
Bet I answered her style
Well I'd seen it before
But somehow it looked quite different this time

Goodbye to all the friends I never had
Do you still remember me
Takin' care of all your business
You give it all away

And I wonder with all your broken dreams and promises
If you ever knew me at all
For we are older now
But somehow you still look the same

Stay a prayer for the one you need
Too many here come back Saturday
Don't be concerned
There's too many words to say
Some things will never change

So many faces seemed to pass me by
I've had may share yes it's been used
Money talks that's what they'd day to me
I'd only laugh at you,confused
What used to be on old apartment
They've built a multicolored Jig-Saw in the sky
And where the children would play
Well, they're not there anyone
But the rooms are nice with numbers on the door

But in her eyes there's a place for me
An open heart where I can hide away
Forget the changes
As life rearranges to something new

And will she wait for me
When all is said and done will she still e free
Or will the chance be lost
For love is hard to take
When dreams in the night are blown away

In her hand lies on open books
She gives a sign then she turns the page
And in her smile she knows how it all will end
But in my eyes she sees
We're strangers in the wind

(Faulkner / Woods)