仕事の合間に
逃げるようにいつもの公園へ。
今日はとても暖かかったので
梅の花でも咲いてないかなぁ…なんて
春を探してウロウロしましたが
どれもまだまだ蕾。
諦めかけてふと足元を見ると
この暖かさでかわいいてんとう虫たちが
出てきていました。
それもた〜くさん!
僕の目では春を見つけられなかったけど
虫たちはもう体全体で
春の訪れを喜んでいるんだなぁ。
また寒くなるみたいだけど、
てんとう虫ちゃん
風邪引かないでね。

 

(いつもの公園)


I went to the park where I usually go between my works as I flinched from that.
Because it was so warm, I hoped to find a sign of Spring.
However Japanese apricots were still buds.
I had started to give up on that and looked down.
Then I found cute ladybirds not only one, a number of ladybirds.
My eyes couldn't find the sign of Spring.
But bugs enjoyed feeling Spring with whole their body.
It will become cold again.
So,lady bugs,be healthy.