食べ放題! | Saki's Scrapbook

Saki's Scrapbook

行った、見た、観た、読んだ、食べた記録とダイアリー

先週、1年半振りくらいに会った女の子に、’’Sakiさん、丸くなりましたね’’って言われたのに・・・去年かった洋服のジッパーがあがらなかったのに・・・ (体重はそれほど変わっていないはずなんですけど・・・)、再び足を運んでしまいました、食べ放題。


本日はKちゃんと豪華にホテル・ニューオータニでのガーデンラウンジでサンドウィッチ&スイーツビュッフェ

日本庭園を見下ろす素敵なラウンジです。

数ヶ月前に買ったバイキングの本に載っていて、気になっていた場所。


して、正解でした。


こんなに多くの種類のサンドイッチは食べたことがありません。

ベーグルのサーモンサンド、ラップサンドは鴨、カツサンドに・・・・・とにかくとにかくたくさん。 20種類くらいあったのではないでしょうか?  サラダで野菜補給、そしてバランスよくスープもね。

そのほか、パスタ、グラタン、温野菜、フレンチフライ・・・・。

写真には載っていませんが、もちろん全部食べました!


食べたサンドイッチは全部美味しかったけど、お気に入りは、ブルーチーズとフルーツの入ったサンドイッチ。 すっごく美味しかった。 覚えておかなくっちゃ。

そしてスイーツ。

スイーツはそれほど種類はありませんでした。


ほとんどが、今の私に必要な(笑)、ふわふわ系のデザートでした。  味は極めて普通でした。 可もなく、不可もなくって感じかな。 何しろデザートにはうるさいもので・・・。


これでお値段3300円。 クーポン利用で3000円。 ランチ&スイーツバイキングとしてはちょっぴりお高めだと思いますが、場所、雰囲気に食べ物を加味して、サービスを加味したら(お水、お茶はなくなると直ぐ、注ぎ足してくれました)とってもリーズナブルだったんだと思います。 私のバイキングランキングTop5に入りますね! 


半端なく食べた後はお庭をお散歩。


こんな感じに、滝があり(マイナスイオンは感じなかった・・・)、池があり、底には鯉が泳いでいたりします。

ススキが秋を感じさせてくれました。


その後、赤坂をふわふわクッション求めて散策。 見つからなかったけど楽しかった。


しかし・・・・よく食べました。 このわたしが、デザートを食べ切れなかったくらい・・・。

だから明日からダイエット!って思ったんだけど、今週末もディナーの約束が・・・。 来週からダイエット!かな?


Despite the fact that the girl, whom I have not seen for 18 months, said to me ''Saki-san, you do look 'well-rounded''' and also the fact that I could not zip up all the way with the dress I had bought last year, I again went to ''All-You-Can-Eat''.


Today, My friend, K-chan and I went to Hotel New Otani's Garden Lounge, where you can overlook the Japanese garden. I have read about the place on the magazine I have bought several months ago. The magazine only has the ''all-you-can-eat'' restaurant information!


It was the right choice. It is called ''Sandwitch and Sweets Buffet''. There were more than 20 different kind of sandwitches, and all of them are good!! (I do not know how many I had.. ). There were other dishes like pasta, steamed vegetables, along with salad bar.


The sweets. It was OK, not the greatest. I can be very picky about desserts.


I ate soooooo much. We stayed there for 3 hours..


After that, we walked across the Japanese Garden. There were water falls, ponds with carps, and bridges. It was quiet. Could hardly believe that we are in the middle of Tokyo.


K-chan and I had good time talking. We always have many things to talk to each other. We again had fun time together.


I was thinking to be on diet, starting tomorrow.... but already have a dinner with my friend planned this weekend... maybe, maybe, starting next week...