#087 和訳:Hand Habits - Aquamarine

 

【以下、歌詞および和訳】

I remember when they found you
Holding onto the gutter
Soaking wet and white knuckles
Lying through your teeth
Stupid man
You are drunk again
She’s just a child, you know
Wouldn’t understand

いつあなたが彼らに見つかったのか覚えてるわ

雨どいにしがみついたままのあなた

びしょびしよに濡れて、拳を白くさせながら

白々しく嘘をついている

馬鹿な男

あなたはまた酔っぱらってる

彼女はまだ子供ってわかるでしょ

わからないのかもしれないわね


And I didn’t know she played guitar
'Til I turned twenty seven
My distant cousin sent
A box of memory
Certificate of authenticity
They were aquamarine
Aquamarine

彼女がギターを弾くって知らなかったわ
私が27歳になるまで
遠くのいとこが送ってくれた

思い出の箱

品質証明書

それはアクアマリン(緑柱石)

アクアマリン


Why can’t you talk about it?
I got used to being on the other side of truth

それについてどうして話ができないの?

真実の向こう側に立つことにはもう慣れたわ


Now I never ask for details
Who the hell needs details?
When everything is burning
You light a fire on the grave

今さら細かいことを聞くつもりはないわ

詳しい話なんて誰が聞きたいっていうの?
全てが燃えている時に

あなたがその墓に火を灯す

 

Suicide, lost a life
Who am I? Who am I?
In the corners of your mind
In the drawers of your mind
Who am I? Who am I?

自殺、失われた命

私は誰?私は誰?

あなたの心の曲がり角に立っている

あなたの心を引き出しの中に入っている

私は誰?私は誰?


Why can’t you talk about it?
I got used to being on the other side of truth
Maybe it’s too painful and that’s why you’re so unable
A little bit of her inside
Everything I do
Everything I do

それについてどうして話ができないの?

真実の向こう側を見ることには慣れたわ

痛みがひどすぎるから、あなたはそんな無力なのかもしれないわ

内側の彼女がほんの少しだけ見え隠れしてる

私のすること全て

私のすること全て

Now you were so embarrassed
Threw a temper tantrum
I was only trying to help
Took away your keys
She threw me out on the street
A payphone call
Two bloody knees

そんなに恥ずかしかくなって

癇癪なんて起こして

私はただ助けようとしただけ

あなたの鍵を持ち去って

彼女が私を道に放り出した
公衆電話からの電話

血のついた両膝

Why can’t you talk about it?
I got used to being on the other side of truth
On the other side of you

それについてどうして話ができないの?

真実の向こう側を見ることには慣れたわ

あなたの向こう側


Who am I? Who am I?
Who am I? Who am I?
Who am I?

私は誰?私は誰?

私は誰?私は誰?

私は誰?