アメリカの人気歌手であるテイラー・スィフトさんは、さる9月11日の自身のインスタグラムでアメリカの大統領選においてカマラ・ハリス氏に投票することを4節に渡る文章で表明しました。

 

この文章には最初の1節と2節において、私達一般に投票権のある者にとって大切な内容を含んでいるのではと思い、ここに取り上げてみました。

 

Like many of you, I watched the debate tonight. If you haven't already , now is the great time to do your research on the issures at hand and the stances these candidates take on the topicks that matter to you the most. As a voter, I make sure to watch and read everything I can about thier proposed politicks and plans for this country.

 

多くのあなた方と同じように、私も今夜の討論会を見ました。もしまだでしたら、身近な問題やあなた方にとって最も関心のる事柄についてこれらの候補者がどんな立場を取っているかについて調べてみる絶好の機会です。投票者として、私は出来る限りこの国に対して提案されている彼らの政策や計画について見つめ読み確かめます。

 

Recentry I was made aware that AI of 'me' falsely endorsing Donald Tramp's presidential run was posed to his site. It realy conjured up my fears around AI, and the dangers of spreading misinformation. It brought me to the conclusion that I need to be very transparent about my actual plans for the election as a voter. The simplest way to combat misinformation is with the truth.

 

最近、私は私の偽のAIがドナルド・トランプの大統領選の出馬を支持していると彼のサイトに投稿されたことを知りました。この事で私はAIに対し恐怖と偽情報が広がる危険を改めて思いました。それはまた私に投票者として選挙に対する私の実際の行動を明確にする必要があるという結論に達しました。偽情報と戦う簡単な方法は真実を隠さず明らかにすることだからです。

 

                      

......................................................................

 

第3節、第4節は省略しました。

因みに第3節はカメラ・ハリス氏に投票する理由を、第4節は初めて投票する人に投票の手順を述べ早めに投票にいくことを薦めています。

 

 

With love and hope,

 

Taylor Swift

Childless Cat Lady

 

                    (日本語はあくまで私訳です)