MyUSからpackage arrived with an incomplete or inaccurateとのタイトルのメールが届きました。


商品を購入したイーベイのセラーさんがSuite番号を書いていなかった為に、

$5チャージしますよ。という内容だと思われます。


メールの全文はこんな感じ↓ 英語読めないので完全に翻訳頼みです(苦笑)


Hi,

Today we received a package for you from セラー名 which was incorrectly addressed. In order to avoid delays, your new MyUS.com address and suite number must be shown on all packages and merchandise that you have shipped here. When you place orders with any merchants, please verify and update your shipping address with your complete MyUS.com address and suite number. Please specifically make a note to update your address with the particular retailer noted above. Each package that arrives to our facility with an incomplete, inaccurate or old address requires special handling. This special handling is required to verify the correct recipient, delays your package and results in a $5 per package address correction charge.

Below is how your address should look on all your packages:


私の転送住所&名前


Thank you very much for your help in ensuring all packages arrive correctly and completely addressed in order to avoid delays and additional special handling charges. I am your personal account manager and please do not hesitate to contact me, if you need any further assistance with this or any other matter.


どうしたらいいのかさっぱり分からなかったので、


『私はどうすればいいんでしょう?

5ドル払うんですか?どうやって??

…てか、これって私のMistakeじゃないよね・・・???』


って質問攻めで返信してみました。(嫌な客ですねw)


そしたら、お決まりの型式返信が返ってきました・・・


Hello, Thank you for your email. We have removed the flag from your package and it is now clear to ship. You can verify this from the Inbox of your account page. If you have any other questions, please feel free to contact me.


いやいや、答えになってないし(笑)


でも、オーダーヒストリーを見ると送料が書かれている所にしっかり$5もチャージされ、

いつものチェックボックスが現れて晴れて転送OKとなりました。



・・・が、納得いかないのでイーベイのセラーさんにダメ元でメールしてみました。


『MyUSからこんなメールが届きました。

Suite番号が抜けてた為に5ドル取られたので返金してくれると嬉しいです。』


みたいな感じで送ると、なんとっ15分後に即効返事が返ってきました。


この度は大変申し訳御座いませんでした!!今すぐ返金致します・・・という謝罪メールの後、すぐにペイパルで5ドル振り込まれました♪


5ドルなんて泣き寝入りしても平気な金額ですが、ちゃんとメールすればちゃんとお店も対応してくれます。 今回のセラーさんは本当に素晴らしい対応でしたね~★5つです。




▽アマゾン輸入を始めるならコチラがおすすめ▽


Amazon アービトラージ


初月から30万稼いだ小山さんのオススメ教材です♪
今ならなんとっ!3章まで無料で立ち読みできますよ!