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日本の食品、外食産業は、今どんどん海外進出を目指していて、
なかでもニューヨークという市場は、ひとつの登竜門でもある。
だからこそ、ニューヨーク在住者の意見を聞くことが最重要で、
日本式のセールスをそのまま持ってきても、なかなかうまくいかない。

限られた予算のなかで、何ができるか。
最初は、末端消費者の声を聞くために、足を使ってマーケティング。
たくさんの友人知人にサンプルを届けて、声を集める。

次に、ディストリビューターへの影響力のあるプロの方への営業強化。
料理研究家や和食シェフに、レシピ開発も兼ねてアイディアを募った。
また、サンプルと共に、ケータリングイベントにも参戦。

極めつけに、ニューヨークで活躍中のセレブシェフをお呼びして、
お酢をふんだんに使った料理をニューヨーカーにお披露目。
疲労回復と健康に有効なお酢料理の多様性を、そこにいる皆が学んだ。

日本古来の万能調味料。
ヘルシー志向の強いニューヨークで、お酢の可能性を追求する。
引き続き、日系企業の邁進にエールを送りたい。

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Japanese food and catering industry are now aiming for steady expansion overseas,
Especially the market called New York is also a gateway to the world.
That is why it is most important to hear the opinions of New York residents,
Even if you bring Japanese style sales as it is, it does not go well.

What can we do in the limited budget?
At first, marketing with feet to listen to end consumers' voices.
We sent samples to many friends and acquaintances, collect their voices.

Next, we were to strengthen sales to influential professionals to distributors.
Cooking researchers and Japanese chefs also invited ideas as a recipe
development.
Also, we participated in catering events with samples.

To the last, calling a celebrity chef who was active in New York,
we presented dishes using abundant vinegar to New Yorkers.
Everyone there has learned the diversity of vinegar dishes, fatigue recovery
and effective for health.

Vinegar is Japanese ancient seasoning.
To pursue the possibilities of vinegar within healthy-oriented New Yorkers.
As Japanese, we would like to continue to support Japanese companies in New York.

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