ねこ めい・むぎ

昨日は朝から晴れて暑い一日になりました。

こんな日のわが家では…

 

ジーッと むぎの様子を見つめる めい

 

お外を眺める むぎ

 

数日前 遊びに来てくれた セミさん

今年は セミさんがたくさん遊びに来てくれます。ガラス戸に止まったり、床に止まったりするたびに興味津々な むぎです。

むぎは、ベランダを眺めらがら、セミさんを待つのがこの頃のルーティンになってます。

 

 

トランペット Dance The Night トランペット

    (ダンス ザ ナイト

 

Dua Lipa(デュア リパ)


Jonas Dua Lipa(デュア リパ)は、2023年5月26日に"Dance The Night"(ダンス ザ ナイト)をシングル デジタル配信でリリースしました。この曲は、映画"Barbie"(バービー)の劇中歌として使われていて、サウンドトラック"Barbie: The Album"(バービー: ザ アルバム)に収録されています。

 

ザッと和訳をしてみました

Dance The Night (ダンス ザ ナイト)

 

[Verse 1]

Baby, you can find me under the lights

(ベイビー あなたは ライトの下で 私を見つけることができるわ)

 

Diamonds under my eyes

(私の目の下には ダイヤモンドが輝いて)

 

Turn the rhythm up, don't you wanna just come along for ride?

(リズムを上げて とりあえずは 一緒についてくる?)

 

Ooh, my outfit so tight

(あぁ 私の洋服が とってもフィットしてて)

 

You can see my heartbeat tonight

(あなたは 今夜 私の鼓動を確かめることができるわ)

 

I can take the heat, baby, best believe

(私は この熱に耐えられるわ 本当よ)

 

That's the moment I shine

(それが 私の輝(かがや)く時)

 

[Refrain]

'Cause every romance shakes and it bends

(だって すべてのロマンスが  揺(ゆ)らいで 心が傾(かたむ)くから)

 

Don't give a damn

(気にしないで)

 

When the night's here, I don't do tears

(夜が明けたら 泣くのはやめるわ)

 

Baby, no chance

(ベイビー チャンスはないわ)

 

[Pre-Chorus]

I could dance, I could dance, I could dance

(私は 踊れたわ 私は 踊れた 私は 踊れたわ)

 

[Chorus]
Watch me dance, dance the night away

(私が踊るのを見て  一晩中踊り明かすから)

 

My heart could be burnin', but you won't see it on my face

(私の心は燃えているけど あなたは 私の顔を見ようとしない)

 

Watch me dance, dance the night away(Uh-uhh)

(私が踊るのを見て 一晩中踊り明かすから)

 

I'll still keep the party runnin', not one hair out of place

(私は パーティーを続けてる 身だしなみは くずさずにね)

 

[Verse 2]

Lately, I been movin' close to the edge

(最近 私は 限界を感じてるの)

 

Still be lookin' my best

(最高な私を見ていてよ)

 

I stay on the beat, you can count on me

(私は ビートの調子に乗ってるから あなたは 私を頼(たよ)って)

 

I ain't missin' no steps

(私は ステップをはずしてないわ)
 

[Refrain]

'Cause every romance shakes and it bends

(だって すべてのロマンスに 揺(ゆ)らいで 心が傾(かたむ)くから)

 

Don't give a damn

(気にしないで)

 

When the night's here, I don't do tears

(夜が明けたら 泣くのはやめるわ)

 

Baby, no chance

(ベイビー チャンスはないわ)

 

[Pre-Chorus]
I could dance, I could dance, I could dance

(私は 踊れたわ 私は 踊れた 私は 踊れたわ)

 

[Chorus

Watch me dance, dance the night away

(私が踊るのを見て  一晩中踊り明かすから)

 

My heart could be burnin', but you won't see it on my face

(私の心は燃えているけど あなたは 私の顔を見ようとしない)

 

Watch me dance, dance the night away(Uh-uhh)

(私が踊るのを見て 一晩中踊り明かすから)

 

I'll still keep the party runnin', not one hair out of place

(私は パーティーを続けてる 身だしなみは くずさずにね)

 

[Post-Chorus]

When my heart breaks(They never see it, never see it)

(私が 失恋したとしても (誰も気づかない 気づかないのよ)

 

When my world shakes(I feel alive, I feel alive)

(私の世界を揺(ゆ)るがしたとしても (生きてるってことを実感するわ)

 

I don't play it safe(Ooh), don't you know about me? (Uh-huh)

(危険はおかすわ あなたは 私のことがわからない?)

 

I could dance, I could dance, I could dance

(私は 踊れたわ 私は 踊れた 私は 踊れたわ)

 

[Bridge]

Even when the tears are flowin', they're diamonds on my face

(涙があふれたとしても 私の顔にはダイヤモンドが輝いてる)

 

I'll still keep the party goin', not one hair out of place(Yes, I can)

(私は パーティーを続けてる 身だしなみは くずさずにね)

 

Even when the tears are flowin', they're diamonds on my face

(涙があふれたとしても 私の顔にはダイヤモンドが輝いてる)

 

(Yes, I can yes, I can)

(ええ できるわ)

 

I'll still keep the party goin', not one hair out of place

(私は パーティーを続けてる 身だしなみは くずさずにね)

 

[Chorus]

Watch me dance, dance the night away

(私が踊るのを見て  一晩中踊り明かすから)

 

My heart could be burnin', but you won't see it on my face

(私の心は燃えているけど あなたは 私の顔を見ようとしない)

 

Watch me dance, dance the night away(Uh-uhh)

(私が踊るのを見て 一晩中踊り明かすから)

 

I'll still keep the party runnin', not one hair out of place

(私は パーティーを続けてる 身だしなみは くずさずにね)

 

[Post-Chours]

When my heart breaks(They never see it, never see it)

(私が 失恋したとしても (誰も気づかない 気づかないのよ)

 

When my world shakes(I feel alive, I feel alive)

(私の世界を揺るがしたとしても (生きてるってことを実感するわ)

 

I don't play it safe(Ooh), don't you know about me? (Uh-huh)

(危険はおかすわ あなたは 私のことがわからない?)

 

I could dance, I could dance, I could dance

(私は 踊れたわ 私は 踊れた 私は 踊れたわ)

 

[Outro]

Dnace the night

(夜は踊ろうよ)

 

 

(仕事場でよく聴く曲)

♪+゜ J-POP

蝉ダンスフロア

 

マハラージャン

 

最初 この動画に出会ったとき、てっきり洋楽だと思って聴いていました。

実は マハラージャンさん、日本のシンガーソングライターとの事。

ターバンにスーツ姿という独特のビジュアルが、またサマになっていて驚きです。

music videoも 彼独特の世界観をもっていて 観ていて楽しめました。