Avril の When you're goneです。
古い曲ですが、歌詞が切なくてもとても良い曲です。
特に2番の
I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
という部分が気に入っています。失ってから気づく大切さ、というものですね。訳す際もう少し綺麗な日本語に訳せればよかったのですが文章力が至らず…。
英語を訳すことって、英語力以上に日本語力が必要なのだと気付きました。






I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie
Is made up on your side

私はいつも1人の時間が欲しかった
泣く時にあなたにそばにいて欲しいと思う日がくるなんて想像もしてなかったわ
1人ぼっちで過ごす時間はとても長く感じる
私のベッドの半分はまだあなたの為に空けてあるの



[Pre-chorus:]
When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

あなたが去っていく後ろ姿を何も言えずに見てた
私が今どれだけあなたを必要としてるか分かって欲しい…



[Chorus:]
When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

あなたがいなくなってから
私の心の欠片があなたを恋しがってるの
あなたがいなくなってから
これまでと同じ顔で笑えないの
あなたの言葉は私の生きる源だったし、いつも私を大丈夫にしてくれた
あなたがいなくなってそれを必要としてるわ
あなたが恋しい



I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you,
I love the things that you do

これまでこんな風に感じたことなんてなかった
何をしてても全てがあなたのことを思い起こさせる
あなたが残していった洋服はまだ床に散らかったまま
その香りで、あなたがそこにいるような気がするから…
あなたのしてくれた全てが恋しい



[Pre-chorus:]
When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

あなたが去っていく後ろ姿を何も言えずに見てた
私が今どれだけあなたを必要としてるか分かって欲しい…



[Chorus:]
When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

あなたがいなくなってから
私の心の欠片があなたを恋しがってるの
あなたがいなくなってから
これまでと同じ顔で笑えないの
あなたの言葉は私の生きる源だったし、いつも私を大丈夫にしてくれた
あなたがいなくなってそれを必要としてるわ
あなたが恋しい



We were made for each other
Out here forever
I know we were, yeah, yeah
All I ever wanted was for you to know
Everything I do, I give my heart and soul
I can hardly breathe, I need to feel you here with me, yeah

私たちはお互いがお互いの為にいるの
今ここに居なくてもそれは永遠
そうだって信じてる
ただ、あなたに知ってほしいの
私がすることすべて、あなたの為に心を尽くしてしてることよ
あなたがいないと苦しい
あなたが今ここに私のそばにいないとダメなの

[Chorus:]
When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day
And make it OK
I miss you

あなたがいなくなってから
私の心の欠片があなたを恋しがってるの
あなたがいなくなってから
これまでと同じ顔で笑えないの
あなたの言葉は私の生きる源だったし、いつも私を大丈夫にしてくれた
あなたがいなくなってそれを必要としてるわ
あなたが恋しい




数年前に一世を風靡したavrilですが、最近はあんまりですね…。
個人的には彼女の元気いっぱいなアップチューンよりもこの曲のように聴かせるバラードがもう一度聞きたいなぁ。