●David Grusch, The “UFO Whistleblower”, Full NewsNation Interview & Full Transcript

BY JOHN GREENEWALD

 

 

 

エリザベス・ヴァーガス 00:03

今夜、初めて元軍事情報部幹部が名乗りを上げ、私たちが想像していたことが真実であると語る。

ロス・クルサルト 00:12

あなたは初めて人類にこう言っているのです。我々は孤独ではないと。

デイヴィッド・グラッシュ 00:19

私たちは間違いなく一人じゃない

エリザベス・ヴァーガス 00:21

私たちの政府が異星人の証拠を持っていると主張する。

ロス・クルサルト 00:25

私たちは別の種族の宇宙船を持っている。

デイヴィッド・グラッシュ 00:28

あるんだ。ええ、何機?かなりの数だ いくつかは着陸し、いくつかは墜落している。

エリザベス・ヴァーガス 00:33

政府の秘密プログラムの疑惑は、その技術の真実を世界から隠している。

デヴィッド・グラッシュ 00:41

米国国民をターゲットにした高度な偽情報キャンペーンがあり、これは極めて非倫理的かつ非道徳的なものです。そして、それは全くもって恐ろしいことなのだ。

エリザベス・ヴァーガス 00:45

ロズウェルから現在に至るまで:

ギンバル・パイロット 00:46

彼らは皆、風に逆らっている、風は西に120ノットだ。

デイヴィッド・グラッシュ 00:47

平凡でないケースもある。100%説明のつかないミスは、有形技術飛行船が見ているようなものです。

エリザベス・ヴァーガス 01:01

この勲章を受けた将校は嘘つきなのか?

ロス・クルサルト 01:04

なぜ、あなたを信じなければならないのですか?

エリザベス・ヴァーガス 01:05

馬鹿か?

ロス・クルサルト 01:06

自分を騙している可能性はないだろうか?

エリザベス・ヴァーガス 01:08

それとも英雄か?

デヴィッド・グラッシュ 01:09

私は愛国者だ、そして私はこの中の真実の力を信じている。

ロス・クルサルト 01:13

私たちは人類史上最大の秘密について話しているんだ。

エリザベス・ヴァーガス 01:19

私たちは一人じゃない。UFOの内部告発者が語る。

エリザベス・ヴァーガス 01:23

今晩は。私はエリザベス・ヴァーガスです。UFOの内部告発者と呼ばれる人物のインタビューをニュースステーション独占でお届けします。
デービッド・グラッシュは諜報部員で、今週、米国政府は1世紀近くも前から隠蔽工作を行っていたという爆弾発言をし、「我々は孤独なのか」という本質的な問いに光を当てているという。
News nationはデイヴィッド・グラッシュ氏の資格と履歴書を確認しましたが、彼が捜査当局に提出したという証拠とされるものを見たり検証したりした訳ではありません。
グラッシュ氏は、news nationの取材に応じた調査ジャーナリスト、ロス・クルサルト氏と対談した。クルサルト氏は、オーストラリア版「60ミニッツ」や自国の他のニュース番組で報道している、受賞歴のあるジャーナリストであり作家でもあります。

ロス・クルサルト 02:40

何十年もの間、UFOの問題は推測の域を出ませんでしたが、近年、真面目な人々がこのテーマを真剣に考え始めています。

ショーン・カークパトリック博士 02:51

画面上部から見えてくる...あれだ。

ロス・クルサルト 02:54

米国海軍の飛行士と国防総省がUAP未確認航空現象または異常現象と呼んでいるものとの遭遇を示すとされるこれらのビデオの公開によって、一部では促進された。議会は、これらのUAPが何であり、どのような脅威をもたらすかを判断するために公聴会を開催しました。

スコット・ブレイ(海軍情報局次長) 03:16

もしUAPが本当に私たちの安全保障に潜在的な脅威をもたらすのであれば、これらの現象を観察、記録、研究、分析するために使用する能力システム、プロセス、情報源を適切なレベルで機密化する必要があるのです。

ロス・クルサルト 03:28

国防総省は、以前はUAPタスクフォースとして知られていた特別チームを、最近は全領域異常解決局(AARO)と改名して、現在報告されている数百件の目撃情報を調査・特定するために設立しました。これまでのところ、エイリアンの存在を証明するようなものは確認されていない。
公式には、政府は私たちは本当に孤独であると言い続けている。しかし、今初めて、その公式調査チームの元メンバーが、この地球上の全ての人に影響を与える驚くべき話を語っています。この独占インタビューで、あなたはその人物に初めて会うことになります。

ロス・クルサルト 04:19

ようこそ。座ってください。

ロス・クルサルト 04:25

まず、あなたの名前と、あなたが誰なのかを教えてください。

デイヴィッド・グラッシュ 04:29

私の名前はDavid Gruschです。私はピッツバーグのブルーカラーの家庭に生まれ、大学に行くお金もなかったんだ。私はいつも制服を着た人に憧れていました。そして、自分よりも大きなものの一部になりたいと、いつも思っていた。18年前、私は空軍の奨学金を得て、物理学を学びました。その後、空軍に入隊し、14年間勤めました。

ロス・クルサルト 04:52

この写真を見ると......デイブ そして、とても誇らしい将校の姿を見ることができる。

デイヴィッド・グラッシュ 04:57

配属されたとき、私は大尉に昇進していたんだ。

ロス・クルサルト 05:00

今でも自分の国を愛しているのか?

デイヴィッド・グラッシュ 05:02

勿論だ。

ロス・クルサルト 05:03

情報将校のキャリアを持つグラッシュは、アフガニスタンや他の言及できない場所で過ごし、ワシントンに戻るまでローテーションしていた。

デイヴィッド・グラッシュ 05:13

私は14年間、米国の情報将校でした。2023年4月に辞めた私の最後の役職。私は国家地理空間情報局のUAPポートフォリオを共同リードし、国防総省の情報コミュニティーの高官たちは、国が持つ最も困難なターゲット・セットについて助言するために私に電話をかけてきたものだ。

ロス・クルサルト 05:36

あなたは、米国の国防と情報機関の中で最も信頼されている元諜報部員の一人です。

デイヴィッド・グラッシュ 05:44

はい、そうです。

ロス・クルサルト 05:45

あなたは最も親密な秘密を任されていた。

デイヴィッド・グラッシュ 05:48

そうですね。

ロス・クルサルト  05:50

そして、その秘密の中で最も地球を揺るがすものが、2019年以降、UAPタスクフォースに招待された時に明らかになったと言います。

ロス・クルサルト 06:00

どこにでも行けて、誰にでも、何でも聞けるセキュリティのクラスがあったんですね。

デイヴィッド・グラッシュ 06:05

私は正式なセキュリティクリアランスと複数のポリグラフに基づき、持っていました。必要なプログラムを読み込ませる能力もありました。ある時期、私は非常に高度な許可を得ていた。

ロス・クルサルト 06:19

UAPタスクフォースでの活動を終えて、どのような結論に達したのでしょうか。

デイヴィッド・グラッシュ 06:25

UAPタスクフォースは、広範なクラッシュ回収プログラムへのアクセスを拒否された。

ロス・クルサルト 06:31

クラッシュ・リトリーバルというと、どういう意味ですか?

デイヴィッド・グラッシュ 06:34

これらは、人間由来でないものを回収しているのか?技術的な乗り物、ほら、宇宙船とでも言うのでしょうか、着陸したり墜落したりした人間以外の異国由来の乗り物を回収しています。

ロス・クルサルト 06:46

私たちは他の種族の宇宙船を持っている?

デイヴィッド・グラッシュ 06:49

私達が?そうだ。

ロス・クルサルト 06:50

幾つあるんだ?

デイヴィッド・グラッシュ 06:52

結構な数だ。

ロス・クルサルト 06:53

冗談だろう。

デイヴィッド・グラッシュ 06:54

いや、全くもっておかしいと思ったんだ。最初は騙されてると思ったしね。策略だったんだ。私の元には、私のキャリアの殆ど全てを知っている、現役の元高級情報将校がたくさん来て、あるプログラムの一部であることを教えてくれたんだ。私は聞いたことがありません。
そして、彼らは口頭での証言に基づき、私に文書やその他の証拠を提供してくれました。彼らは、実際に、UAPタスクフォースが読み取れなかったプログラムがあったことを教えてくれました。

ロス・クルサルト 07:29

あなたは、米国政府はこの惑星に異星人が存在することを隠してきたと主張しているのですね。

デイヴィッド・グラッシュ 07:39

私はそれを非人間的な知性、ほら、NHI、私たちの言葉で言うなら...と表現したい。

ロス・クルサルト 07:45

なんでそんなこと言うんだ?なぜNHIと言うんだ?

デイヴィッド・グラッシュ 07:47

私は必ずしも起源を示したい訳ではありません。ある特定の場所から来たと言えるようなデータが全て揃っているとは思えません。私は、物理学を学んだ者として、量子力学で説明されるように、彼らは異なる物理的次元から来たのだろうと考えています。高エネルギー粒子の衝突などによって、余分な次元が存在することは分かっています。それを説明する理論的な枠組みがあるんです。ええ、ただ。

ロス・クルサルト 08:10

あなたの言っていることを端折ります。この惑星と関わっている知的種族がいるのだ。

デイヴィッド・グラッシュ 08:17

そう、それは地球外生命体である可能性がある。そうだ、そうだ。

ロス・クルサルト 08:20

家に座っている皆のために言うよ。それはショックだ。

デイヴィッド・グラッシュ 08:24

私にとってはそうで、眠れない夜が続いたよ。

ロス・クルサルト 08:29

グラッシュは、人間以外の知性を個人的に見たことはないという。しかし、彼が「プログラム」と呼ぶものに直接関与している人たちとは十分に話をした。しかし、彼はそれが本物であると確信している。

デイヴィッド・グラッシュ 08:42

私は最初、非信者でした。私は筋金入りの物理学者で、情報将校としてこの問題に取り組みました。だから私には、失礼ながら誇大広告的な要素があるのです。私はとても理路整然としていて、お互いを知らない人たちにインタビューし、これが他のプログラムの隠蔽工作でないことを確認しました。

ロス・クルサルト 08:59

彼はこのプログラムに直接アクセスするよう迫ったそうだが、そこからトラブルが始まった。グラッシュは、彼の調査は妨害され、アクセスするための要求も拒否されたと主張している。

デイヴィッド・グラッシュ 09:11

彼らは私の目の前でドアを閉めたんだ。彼らは私がこれらのプログラムにアクセスすることを拒否した

ロス・クルサルト 09:15

その直後、彼は上層部からの報復や仕返しに耐えたという。そして、その情報を情報機関の監察官に報告し、それが今回の内部告発の理由です。その経験があったからこそ、ここで公表することを決めたと言います。レスリー・キーンが書いた最近の記事『The Debrief』では、このインタビューに対して報酬は支払われていないそうです。

デイヴィッド・グラッシュ 09:41

いいえ、そんなことはありません。

ロス・クルサルト 09:42

なぜこんなことをするんだ?

デイヴィッド・グラッシュ 09:44

奉仕の精神です。ボーイスカウトとでもいいましょうか......ただ、自分がやった不正行為を見たとき、将来60、70歳になって、「できた、できた」と思うようなことはしたくありません。後悔するような人生を送りたくないのです。

ロス・クルサルト 10:04

あなたは人類に対して、初めて米国政府の高いレベルの公式な情報機関の代表者が、「私たちは一人ではない」と公言したと言っているのです。

デイヴィッド・グラッシュ 10:19

私たちは間違いなく孤独ではありません。絶対にそうだ。データは経験的に、私たちは一人ではないと言っているのです。そうだ。

ロス・クルサルト 10:24

あなたは、私たちは米国が宇宙船を持っていると述べた。私たちには体があるのでしょうか?私たちは種を持っているのでしょうか?

デヴィッド・グラッシュ 10:37

まあ、当然のことながら、着陸したり墜落したりしたものを回収するときには パイロットに遭遇することもありますし、信じられないかもしれませんが、そのように聞こえるほど空想的な速さで。本当なんだ。

ロス・クルサルト 10:52

宇宙船を見たことがありますか?

デイヴィッド・グラッシュ 10:54

面白い写真をいくつか見たことがある。それに、とても興味深い報告書も読んだ事がある。

ロス・クルサルト 10:58

しかし彼は、自分の主張を証明するような具体的な文書や写真はまだ機密扱いであり、ここで公開することはできないという。あなたの信頼性の問題に対処しましょう。なぜあなたを信じなければならないのでしょうか?あなたはどこからともなく現れて、私たちが本当に、最終的に証明することができない主張をしているだけの人なのですか?

デヴィッド・グラッシュ 11:21

そうですね。我々は内部で証拠を提供したんだ 検査官とヒルのスタッフに 全ての詳細を説明した つまり、私にはその資格があるのです。私はUAPタスクフォースで情報将校をしていました。

ロス・クルサルト 11:35

しかし、それに直面しましょう、彼らの宇宙船にエイリアンの疑惑は、たとえあなたがチャイとUAPでそれらを呼び出す場合でも、尊敬される内部関係者から来ることを受け入れることは困難です。
どのようにそのようなNHIは、最初の場所で価値に移動し、一般市民によって検出されないことができます グラッシュは、クラフトは、我々がそれを理解するように、宇宙を旅していないかもしれないと言います、それはある。

デイヴィッド・グラッシュ 12:00

少なくとも数学的には確立された事実であり、経験的な観察と分析に基づくと、物理的な追加空間次元が存在する可能性が高いです。想像してみてください。4次元や5次元の空間では、私たちが直線的な時間として経験していたものが、高次元空間では物理的な次元になり、そこに住んでいれば、私たちが直線的な流れとして認識しているものを越えて翻訳することができます。
だから、この説はあり得るのです。100%そうだとは言いませんが、これは必ずしも地球外から来たものではなく、実は高次元の物理空間から来たもので、共同して存在している可能性があるのです。ほら、ここだよ。

ロス・クルサルト 12:49

これらの工芸品これらの技術について教えてください。なぜ知っているのか、それはエキゾチックなものだからだ、

デイヴィッド-グラッシュ12:55

私が説明を受けた非常に具体的な特性に基づいています 同位体比は、そのレベルになるように設計する必要があります 。また、非常に奇妙な、重い、原子金属、周期表の高い位置にあります 私たちが理解していない手配、つまり、出現する特性は何ですか しかし、非常に奇妙な元素の混合があります。

ロス・クルサルト 13:25

では、これらの飛行船が作られている材料は、明らかにこの地球上のものではないと確信しているのですね?

デイヴィッド・グラッシュ 13:34

ええ、彼らは高度な技術で作られたもので、確かに人間によるものではありません。

ロス・クルサルト 13:39

グラッシュは、アメリカはこれらの材料から軍事利用するためのいくつかの知見を得たと言うが、もっと多くのことができたはずだ。学術界や民間企業がアクセスできれば、もっと多くのことができるはずだ、

デイヴィッド・グラッシュ 13:52

人類全体、特に米国国民全体が、推進力やエネルギー問題、人々の生活の質を向上させる新しい材料科学などを解決するために、このような幅広い研究の恩恵を受けていないなんて、全くもっておかしいです。全くおかしな話です。それがいかに保護され、進歩を阻害してきたか、

ロス・クルサルト 14:16

してくれるのなら、ね。もしあなたが本当のことを言っているのなら、皆、米国国民全体が、何十年も嘘をつかれてきた事になる。

デイヴィッド・グラッシュ 14:26

ああ、米国民をターゲットにした高度な偽情報キャンペーンが行われているんだ、これは極めて非倫理的で非道徳的なことだよ。

ロス・クルサルト 14:34

これからだ。これはいつから続いているんだ?

デイヴィッド・グラッシュ 14:37

私が説明を受けたことの多くは、非常にショッキングなものだった。

ロス・クルサルト 14:52

では、一番最初のところから始めましょう。あなたはそれが90年の隠蔽工作だと言う 。

デイヴィッド・グラッシュ 15:00

そうだね。

ロス・クルサルト 15:01

90年だ。

デイヴィッド・グラッシュ 15:02

1933年はイタリアのマゼンタでヨーロッパ初の回収が行われ、一部無傷の車両を回収したんだ。

ロス・クルサルト 15:11

独裁者ベニート・ムッソリーニの政権が、多数のUAPを記録していたことは以前から知られていることである。この間、イタリアの諜報機関のこの内部メモには、UAPの粗い図面が含まれている。本当のことだ、本当。

デイヴィッド・グラッシュ 15:30

ええ、それは実際にあったことです。イタリア政府はそれをイタリアの安全な空軍基地に移し、1944年1945年までファシスト政権の残りの期間としたんだ。そして、第12代ローマ教皇ピウスが、その裏工作をしたんだ。バチカンが関与していた訳ですね。そして、イタリア人が持っているものを米国人に伝え、我々はそれを手に入れる事ができた。

ロス・クルサルト 15:49

では、この件についてはっきりさせておこう。あなたは、カトリック教会やバチカンが、この惑星に人間以外の知性が存在することを知っていると言っているのですか?

デイヴィッド・グラッシュ 15:58

確かにそうだ。

ロス・クルサルト 16:00

グラッシュは、原子時代の夜明けのすぐ後に、もう一つの大きなクラッシュリカバリーが起こったと言っています。あなたも聞いたことがあるのではないでしょうか。ロズウェル・クラフトについて教えてください。

デイヴィッド・グラッシュ 16:12

幸いなことに、その詳細は、今すぐ話すことは許可されませんでした。

ロス・クルサルト 16:18

これだけはわかっている。1947年、ロズウェルの町の近くのニューメキシコの砂漠に物体が墜落し、空軍は金属とゴムのようなものと説明された材料を回収しました。米国政府は、最初は空飛ぶ円盤と呼び、次に気象観測気球またはスパイ気球と呼び、話を変えたが、米国空軍が話を変えたというのは、私には馬鹿げているとしか思えない。

デヴィッド・グラッシュ 16:44

ええ、そして彼らは時間の経過とともに要素を追加し、幾つかの出来事を説明するために追加のプログラムを混ぜ合わせようとした。

ロス・クルサルト 16:53

なぜこれらがクラッシュするんだ?

デイヴィッド・グラッシュ 16:54

そうですね、あるものは着陸し、あるものは墜落しています。これは興味深い議論だと思います、

ロス・クルサルト 17:24

ロズウェル事件は完全に否定されたと言う人が殆どでしょう。実際、空軍は1994年にこの報告書を発表しています。この問題にきっぱりと決着をつけるために、グラッシュはこの報告書を読みました、

デイヴィッド・グラッシュ 17:39

しなかったその分析は、完全なハックジョブ(雇われ仕事)であり、分析能力のある人ですら 読めばわかるが、クラッシュ・テストダミーと複数の状況を混同してモーグルバルーンにしてるのが推察できる。そして彼らは、個人的に目撃した町民が完全に想像していると言っているだけで、その報告書全体を別の形で作り上げたのです。

ロス・クルサルト 18:02

では、秘密にしている理由は一体何なのでしょうか?

デイヴィッド・グラッシュ  18:08

封建的な支配は非対称的な技術の両方を持つことができ、戦争マシンに燃料を供給しているようにしか見えない。

ロス・クルサルト 18:17

グラッシュによると、50年代から60年代にかけて、NHIとの遭遇は続き、隠蔽も行われました。1967年には、モンタナのマルムストロム空軍基地でUAPが核ミサイルに細工をした事件があり、複数の空軍退役軍人が公表しています。彼らは、知的に制御されていると見られる機体が核兵器のサイロにかかり、10基の核ICBMミサイルを停止させたのを見ました。

デヴィッド・グラッシュ 18:51

確かに彼らは、少なくとも核分裂性技術において、我々がどこまで進歩したかを理解したいようだ。つまり、それは準備的な探査活動のように見える。

ロス・クルサルト 19:08

一方、グラッシュは、墜落物回収プログラムは継続されていると述べている。墜落した機体がどこに保管されているかは明かさないが、その技術に携わる人々は自らを危険にさらしていると言う。

デイヴィッド・グラッシュ 19:24

そして彼らの多くは怪我をしたことを知っている。このようなものを見ていると 未知の未知を見るための核放射性生物学的リスクは想像がつくでしょうし、彼らの多くは文字通り奉仕のために肉体的に苦しんでいるのです。

ロス・クルサルト 19:39

しかし、ご存知のように、これらの事件の背後に非人間的な知性があると主張する人は、妄想や意図的なごまかしとして却下されてきました。もしあなたが正しいのなら。もしあなたが真実を語っているのなら、みんな、米国国民全体が何十年も嘘をつかれてきたことになります。

デイヴィッド・グラッシュ 20:01

そう、米国民をターゲットにした高度な偽情報キャンペーンがあり、それは極めて非倫理的で非道徳的なものだ。

 

その2.へ続く・・・・・・・・・・

 

 

 

 

●The Black Vault has created a transcript of that interview, in full, which is available below.

 

Should the above embedded copy from NewsNation also be taken offline, out of respect for copyright laws, although other what may be considered “pirated” copies of the interview exist on the internet in video format, those links will not be provided here, as they may also be removed in the near future.

Of course, there can always be errors in transcripts, so please CONTACT The Black Vault for any corrections.

This page will be updated once a non-pirated copy of the interview surfaces.

Elizabeth Vargas  00:03

Tonight for the first time a former senior military intelligence officer comes forward to say what we’ve only imagined is true

Ross Coulthart  00:12

You are saying to the human race for the first time. We are not alone.

David Grusch  00:19

We’re definitely not alone

Elizabeth Vargas  00:21

Claims that our government has proof of alien life.

Ross Coulthart  00:25

We have spacecraft from another species.

David Grusch  00:28

We do. Yeah. How many? Quite a number. Some are landed some are crashed

Elizabeth Vargas  00:33

Allegations of a secret government program that is hidden the truth that technology from the world

David Grusch  00:41

there’s a sophisticated disinformation campaign targeting the US populace which is extremely unethical and immoral. And it’s totally totally frightening.

Elizabeth Vargas  00:45

From Roswell to the present day.

Gimbal Pilot  00:46

They are all, going against the wind, the winds 120 knots to the west.

David Grusch  00:47

There are non prosaic cases. 100% unexplainable misses, like tangible technical craft are seeing

Elizabeth Vargas  01:01

Is this decorated officer a liar?

Ross Coulthart  01:04

Why should we believe you?

Elizabeth Vargas  01:05

A fool?

Ross Coulthart  01:06

Is it possible that you’re deluding yourself?

Elizabeth Vargas  01:08

or a hero?

David Grusch  01:09

I’m a patriot, and I believe that truth the power in this.

Ross Coulthart  01:13

We’re talking about the biggest secret in human history.

Elizabeth Vargas  01:19

We are not alone. The UFO whistleblower speaks.

Elizabeth Vargas  01:23

Good evening. I’m Elizabeth Vargas. You’re to bring you a news nation exclusive interview with a man we’re calling the UFO whistleblower. David grush is a career intelligence official who this week is making some bombshell claims of the US government cover up going back nearly a century shedding light he says on that existential question, Are We Alone? News nation has confirmed David Grusch’s credentials and resume we have not seen or verified the alleged proof he says he’s provided to investigators, but we want you to hear his story so you can decide for yourself. Mr. grush sat down with investigative journalist Ross Coulthart who is reporting for news nation. Mr. Coulthart  is an award winning journalist and author who is reported for the Australian version of 60 minutes, as well as other news programs in his home country, what you’re about to see as part of their conversation, touching on Mr. Grusch’s work with the UAP Task Force, his background and his service to this country, and the alleged secret military program about which he says the world needs to know.

Ross Coulthart  02:40

For decades the UFO question has been consigned to the realm of speculation, but in recent years, serious people have started taking the subject seriously.

Dr. Sean Kirkpatrick  02:51

You’ll see it come through the top of the screen… there it is.

Ross Coulthart  02:54

Prompted in part by the release of these videos purporting to show encounters between American naval aviators and what the Pentagon has labeled unidentified aerial or anomalous phenomena. Congress has convened hearings to determine what these UAP are, and what threat they might pose.

Scott Bray  03:16

If UAP do indeed represent a potential threat to our security than the capabilities systems, processes and sources we use to observe, record and study or analyze these phenomena need to be classified at appropriate levels.

Ross Coulthart  03:28

The Department of Defense has established a special team formerly known as the UAP Task Force recently renamed the all domain anomaly resolution office or AARO to investigate and identify what are now hundreds of reported sightings. So far, they have not confirmed any of them to constitute proof of alien life. Officially, the government continues to state we are indeed alone. But now for the first time, a former member of that official investigative team is speaking out telling a stunning story that impact every person on this planet. And now you’re about to meet that man for the very first time in this exclusive television interview.

Ross Coulthart  04:19

Welcome. Have a seat.

Ross Coulthart  04:25

Maybe start off telling me your name and who you are.

David Grusch  04:29

My name is David Grusch. You know, I came from a blue collar family in Pittsburgh and didn’t have the money for college. I always admired people in uniform. And I’ve always wanted to be a part of something bigger than myself. You know, 18 years ago, you know, I got an Air Force scholarship for physics. I originally commissioned on active duty in the Air Force, served 14 years in the Air Force.

Ross Coulthart  04:52

I look at this photograph Dave. And I see a very proud officer.

David Grusch  04:57

I was getting promoted to captain when I was deployed.

Ross Coulthart  05:00

Do you still love your country, don’t you?

David Grusch  05:02

Absolutely.

Ross Coulthart  05:03

A career intelligence officer grush spent time on the ground in Afghanistan and other places he can’t mention, before rotating back to Washington.

David Grusch  05:13

I was an Intel officer for the US for 14 years. My last position which I left in April of 2023. I co lead the UAP portfolio for the National Geospatial Intelligence Agency and some of the highest officials within the Department of Defense Intelligence Community used to call on me to advise them on some of the hardest target sets that the country had.

Ross Coulthart  05:36

You are one of the most trusted former intelligence officials in the US defense and intelligence establishment.

David Grusch  05:44

Yes, I was

Ross Coulthart  05:45

You were trusted with the most intimate secrets.

David Grusch  05:48

Yes.

Ross Coulthart  05:50

And he says the most earth shattering of those secrets were revealed after 2019 when he was invited to join the UAP Task Force.

Ross Coulthart  06:00

You had the security classifications to go anywhere and ask anyone, anything.

David Grusch  06:05

I had based on my formal security clearance and multiple polygraphs. I had the ability to be read into any program that I needed. At one point in time, I was extremely highly cleared.

Ross Coulthart  06:19

What conclusion did you come to at the end of your time on the UAP Task Force?

David Grusch  06:25

The UAP task force was refused access to a broad crash retrieval program.

Ross Coulthart  06:31

When you say crash retrieval, what do you mean?

David Grusch  06:34

These are retrieving non human origin? Technical vehicles, you know, call it spacecraft, if you will, non human exotic origin vehicles that have either landed or crashed.

Ross Coulthart  06:46

We have spacecraft from another species?

David Grusch  06:49

We do? Yeah.

Ross Coulthart  06:50

How many?

David Grusch  06:52

Quite a number.

Ross Coulthart  06:53

You’re kidding.

David Grusch  06:54

No. I thought it was totally nuts. And I thought at first I was being deceived. It was a ruse. People started confiding in me, they approached me, I have plenty of current former senior intelligence officers that came to me many which I knew almost my whole career, that can invited me they were a part of a program, they named the program. I’ve never heard of it. And they they told me based on their oral testimony, and they provided me documents and other other proof that there was in fact, a program that the UAP task force was not read into.

Ross Coulthart  07:29

You are alleging that the US government has been concealing the existence on this planet of alien life.

David Grusch  07:39

I would couch it as non human intelligence, you know, NHI, like we like to say in our language…

Ross Coulthart  07:45

Why do you say that? Why do you say NHI?

David Grusch  07:47

I don’t want to necessarily denote origin. I don’t think we have all the data to say, Oh, they’re coming from a certain a certain location. And I counted as somebody who studied physics where maybe they’re coming from a different physical dimension, as described in quantum mechanics. We know there’s extra dimensions due to higher high energy particle collisions, etc. And there’s a theoretical framework to explain that. Yeah, just

Ross Coulthart  08:10

Let me cut to the quick that you’re saying. There is an intelligent species engaging with this planet.

David Grusch  08:17

Yes, that’s potentially extraterrestrial. Yeah.

Ross Coulthart  08:20

I speak for everybody sitting at home. That is a shock.

David Grusch  08:24

It was to me and I had a lot of sleepless nights.

Ross Coulthart  08:29

Grusch says he’s never personally seen nonhuman intelligence. But he’s spoken to enough people directly involved in what he calls the program. But he’s convinced it’s real.

David Grusch  08:42

I started out as a non believer, I came to the problem as a hardcore physics guy, Intel officer. So I have a you know, excuse my language hype factor. I was very methodical, interviewing people who didn’t know each other, making sure this wasn’t some kind of cover up of some other program.

Ross Coulthart  08:59

He says he pressed to gain direct access to this program, and that’s when his trouble started. Grusch claims his investigation was stymied his requests for access rebuffed

David Grusch  09:11

They shut the door in my face. They denied me access to these programs

Ross Coulthart  09:15

Sooner after he says he endured reprisals and retaliation from above. He then reported that information to the intelligence community inspector general, that’s why he’s filed this whistleblower complaint. He says that experience is why he decided to go public here, and in a recent article written by Leslie Keane in The Debrief, you’re not being paid for this interview.

David Grusch  09:41

No, I’m not.

Ross Coulthart  09:42

Why are you doing this?

David Grusch  09:44

It’s a sense of service you know, call me a boy scout or whatever it just when I saw the kind of wrongdoing I did, I don’t want to be 6070 years old in the future and have that you know, coulda, shoulda woulda kind of feeling where I could have made a difference. I did not want to live a life of regret.

Ross Coulthart  10:04

You are saying to the human race, for the first time, an official intelligence representative at a high level from the US government is saying publicly, we are not alone.

David Grusch  10:19

We’re definitely not alone. Absolutely. The data points empirically, that we’re not alone. Yeah.

Ross Coulthart  10:24

You’ve said that we have the United States has spacecraft, intact craft we do. Do we have bodies? Do we have species?

David Grusch  10:37

Well, naturally, when you recover something that’s either landed or crashed? Sometimes you encounter that pilots and believe it or not as fast as fantastical as that sounds. It’s true.

Ross Coulthart  10:52

Have you seen spacecraft?

David Grusch  10:54

I’ve seen some interesting photos. And I’ve read some very interesting reports.

Ross Coulthart  10:58

But he says the specific documents and photos that would prove his claims are still classified, and he cannot disclose them here. Let’s deal with the issue of your credibility. Why should we believe you? You’re just somebody coming out of nowhere, making claims that we really, ultimately can’t prove?

David Grusch  11:21

Yeah. Well, we provided the proof internally to the inspector general, and the hill staff with wind all the details. I mean, I have the credentials. I was an intelligence officer on the AP Task Force.

Ross Coulthart  11:35

But let’s face it, allegations of aliens into their spacecraft are hard to accept, even coming from a respected insider, even if you call them in a chai and UAP. How could such NHI travel to worth in the first place and go undetected by the general public grush says the craft may not be traveling through space, as we understand it, it is

David Grusch  12:00

A well established fact at least mathematically and based on empirical observation and analysis that there most likely are physical, additional spatial dimensions. And you can imagine, four and five-D space were what we experienced as linear time ends up being a physical dimension for in higher dimensional space where if you were living there, you could translate across what we perceive as a linear flow. So there is a possibility that n is a theory here. I’m not saying this is 100% the case, but it could be that this is not necessarily extraterrestrial, and that’s actually coming from a higher dimensional physical space that might be co located. You know, right here.

Ross Coulthart  12:49

what can you tell me about these craft these technologies? Why do you know, it’s exotic,

David Grusch  12:55

Based on the very specific properties that I was briefed on, you know, isotopic ratios that would have to be engineered for it to be at those levels, but also just extremely strange, heavy, atomic metal, you know, high up at the periodic table, arrangements that we don’t understand, you know, what the emergent properties are, but there’s just a very strange mix of elements.

Ross Coulthart  13:25

So you’re absolutely sure that the materials that these crafts are made of, clearly not of this earth?

David Grusch  13:34

Yeah, they’re sophisticatedly engineered, certainly not by humans.

Ross Coulthart  13:39

And while Grusch says the US has gleaned some insight from these materials for military use, so much more could be done. If academia and the private sector had access,

David Grusch  13:52

it’s totally nuts that you humanity as a whole, especially, you know, the US citizenry as a whole, they’re not even benefiting from broad research on this to solve, you know, propulsion, energy issues, novel material science that can improve people’s quality of life. It’s just totally nuts. How it’s been protected and inhibits progress,

Ross Coulthart  14:16

If you will, right. If you’re telling us the truth, everyone, the entire American public has been lied to for decades.

David Grusch  14:26

Yeah, there’s a sophisticated disinformation campaign targeting the US populace, which is extremely unethical and immoral.

Ross Coulthart  14:34

Coming up. How long has this been going on?

David Grusch  14:37

A lot of the things I was briefed on were very shocking.

Ross Coulthart  14:52

So let’s just start from the very beginning. You say it’s a 90 year cover up Just about

David Grusch  15:00

Yeah.

Ross Coulthart  15:01

90 years.

David Grusch  15:02

1933 was the first recovery in Europe in Magenta, Italy, they recovered a partially intact vehicle.

Ross Coulthart  15:11

It’s long been known that the regime of dictator Benito Mussolini, documented numerous UAP. During this time, this internal memo from the Italian secret services includes crude drawings of the UA peas. It’s true, it’s real.

David Grusch  15:30

Yeah, that actually happened. The Italian government moved it to a secure airbase in Italy for the rest of kind of the fascist regime until 1944 1945. And you know, the Pope Pius the 12th, back channeled that. So the Vatican was involved. Yeah, and told the Americans what the Italians had, and we ended up scooping it.

Ross Coulthart  15:49

So let’s be very clear about this. You’re saying that the Catholic Church, the Vatican, they know about the existence of nonhuman intelligence on this planet?

David Grusch  15:58

Certainly.

Ross Coulthart  16:00

Grusch says shortly after the dawn of the Atomic Age, another major crash recovery took place. You’ve probably heard of it. What can you tell me about the Roswell craft?

David Grusch  16:12

Fortunately, those details were not approved for me to talk about right now.

Ross Coulthart  16:18

This much we know. In 1947, an object crashed in the New Mexico desert near the town of Roswell, the Air Force recovered material described as metallic and rubbery. Though the government changed its story as to what it was calling it a flying disc at first, then a weather or spy balloon, it just read ridiculous to me that the US Air Force had changed its story.

David Grusch  16:44

Yeah, and they added additional elements over time and and tried to conflate additional programs to explain some of the events.

Ross Coulthart  16:53

Why are these things crashing?

David Grusch  16:54

Yeah, you know, some, some are landed some are crashed and I think that’s an interesting discussion that’s come up, you know, is advanced as you know, we are you know, as humans, right, you know, planes crash cars crash just because you’re some advanced sentience that has advanced technology doesn’t mean some small percentage of your use the airforce term like sorties, you know, meet unfortunate operational conclusion as as, as we might want to say,

Ross Coulthart  17:24

Most people would tell you the Roswell incident has been thoroughly debunked. In fact, the Air Force published this report in 1994. To put the issue to rest once and for all Grusch has read it,

David Grusch  17:39

That analysis that didn’t was a total hack job and even anybody with analytical skills. If you read it, you can, you can deduce that they’re conflating multiple situations with crash test dummies and then mogul balloons. And they’re just saying that the townsfolk who personally witnessed it are totally imagining things, they concocted that whole report just a different form.

Ross Coulthart  18:02

So the reason for the secrecy exactly is what?

David Grusch  18:08

Feudalistic dominance who can have both asymmetric asymmetric technology for seems like just fueling the war machine.

Ross Coulthart  18:17

Grusch says that through the 50s and 60s encounters with the NHI continued, as did the cover up one incident in 1967, about which multiple Air Force veterans have gone public involved UAPs tampering with the nuclear missiles at Malmstrom Air Base in Montana, they saw a craft appearing to be intelligently controlled, hovered over a nuclear weapons silo, and shut down 10 Nuclear ICBM missiles.

David Grusch  18:51

It certainly looks like they want to understand how far we’ve advanced in our nucular fissile kind of technologies at the very least, I mean, it looks like preparatory probing activity, it might be innocent kind of scientific gathering could be ISR probing.

Ross Coulthart  19:08

Meanwhile, Grusch says the crash retrieval program continued. And while he won’t reveal where the downed crafts are stored, he does say that the people working with the technology have been putting themselves at risk.

David Grusch  19:24

And a lot of them know were injured. Looking at some of this stuff. You can imagine the nuclear radiological biological risk to looking at an unknown unknown, and a lot of them have literally suffered physically because of their service.

Ross Coulthart  19:39

But as we know, anyone who’s come forward claiming non human intelligence is behind these incidents has been dismissed as delusional or deliberately deceitful. If you’re right. If you’re telling us the truth, everyone, the entire American public has been lied to for decades.

David Grusch  20:01

Yeah, there’s a sophisticated disinformation campaign targeting the US populace which is extremely unethical and immoral.

 

 

@KzUFO現象調査会