高野山に行ってきた

大阪から特急で90分

 

I went to Mount Koyasan. 

You can take an express train 

from Osaka Namba. 

It takes about 90 minutes."

 

高野山・世界遺産きっぷ

というサービスもある

高野山・世界遺産きっぷ| 南海電鉄 (nankai.co.jp)

 

 

The English site is here

Koyasan World Heritage Digital Ticket | Find my Osaka-Japan (howto-osaka.com)

Here, the train company offers a discount ticket 

called the Koyasan World Heritage Ticket

 

高野山に行くことは

10年ほど前に亡くなった祖母との

約束のような気持だった

Visiting Koyasan felt like fulfilling a promise
to my late grandmother

 

祖母はいわゆる

霊媒師だった

My grandmother was a medium

 

日本中から多くの方が

祖母に会いに来ていました

Visitors from all over Japan 

came to see her often.

 

その祖母が信心していたのが

空海だった

She believed in Kukai(空海)

 

 

祖母も訪れた場所

The places my grandmother also visited

高野山(Koyasan)

 

 

ワタシも

やっと訪ねることができました

I finally visited Koyasan

 

実際に訪れてみて

高野山は

この世とあの世の中間の場所

だと感じた

I thought 

Koyasan was an intermediate area 

between "this world" and "the next world"

 

実は私たちは

同じ世界を生きている。

ただそれだけのこと

We are living in the same world. 

That's all it is.

 

ワタシはそう思ってるよ