社会人になって20年余り。
ふと昔の恩師の言葉を思い出します。
「10年ごとに研究テーマを変えてきたんだよね。10年ぐらいやると第一人者になれるから、そこで思い切って新しいものに変えるんだよ。」
私は当時、何十年も同じテーマをやり続けることは全く想像できず、なるほどと将来に明るい光を見た気がしました。
そして今、そのことと、自分のキャリアを振り返ります。

最初の10年は基礎づくりでした。
私の基礎は、コンサル能力(ビジネスコアスキルにもなります)、起業家精神、ワーキングマザーである自分です。
次の20年は、金融危機を受け、グローバル会社を学び、デジタル革命を学び、英語で仕事をすることを学びました。
よく考えると、20年学びっぱなし。
学びがなくなったら私は満足が得られなくなるのかも。

次の10年はどうしようかな?
楽しみです。


I have been working for about two decade.
My professor who taught me when I was a university student told me an interesting thing which was that he had changed his research theme by each decade.
I was impressed with it because I couldn’t imagine that I would last only single job or theme for long years.
Now when I look back it and my career.

For the first decade I built my basement which includes my consulting capabilities which is likely to be core skills of business, my entrepreneurship, and my working mother’s identity.
For the second decade I learned a global company, digital revolution, and working globally in English by using my capabilities and experience  got in the first decade.

What am I doing for the next decade?
I am very excited to think about it.