本日、3月8日は国際女性デー。

女性の政治的自由と平等のために戦う日」と提唱したムーブメントは、1910年コペンハーゲンで始まりました。

女性たちの勇気を称えられる、この日。


貴方にとって最も影響力のあった女性について振り返ってみるのもいいかもしれませんね。

私の場合は、、、


小さい時は祖母と母の3人暮らし。
家の中には、凛とした、芯の強い女性に囲まれて育ちました。


祖母は、私が18歳の時、
母は、私が25歳の時に他界しましたが、
どんな時にもそばにいてくれて、見守ってくれているな、と感じます。

自分が子供を産み、母親になって思ったことは、
言葉では表せないくらいにたくさんの事を自分の祖母と母から学んだ事です。

Today is International Women’s a Day!
Let’s take a moment to appreciate and to praise the women around us. For me, I thank my grandmother and my mother. Both whom were strong women in their era. 
Becoming a mother myself, I realize all the love they showered me with and how much they cared for me, and how it’s not always easy to be a parent. 
I’m in deep gratitude for all they did for me. 

Let’s take a moment to reflect and if the woman you respect is close, take time out to show it!


敬意を表する方が身近にいたら、
感謝の言葉をかけるにも今日がぴったりの日ですね❤️