I received a letter yesterday.

It said about the year-end party of this year

and the members’ present situations.

 

I was very happy to know

one of my friends is going to get marred in September.

 

She retired from the company 2 years ago.

I was worried about what she should do after the retirement.

 

The average life expectancy of Japanese people

has extended dramatically.

So they will still enjoy their life together.

 

I will ask her various things at the next meeting.

Congratulations!

 

*****

昨日、手紙を受け取りました。

それには、今年の忘年会と皆さんの近況が書かれていました。

 

友人の一人が、9月に結婚することを聞いて

嬉しくなりました。

 

彼女は、2年前に定年退職しました。

退職後は、どうするのだろうと心配していました。

 

日本人の平均寿命は、劇的に伸びています。

まだ、しばらく二人で生活を楽しめることでしょう。

 

次回会ったら、色々聞いてみようと思います。

おめでとう!

 

*****

The below picture is not related to the above text.

Rambla Street, Spain 2007