2024年 辰年🐲スタートしました。


2024 Year of the Dragon has started.




三が日も過ぎて、

今年初めてのヨガ🧘クラス。


The first three days of the New Year

passed, and Yoga class has started.


お寺のホールをお借りしているのですが、

庭には、綺麗な睡蓮

花をさかせていました。


We use the temple hall for Yoga Class.

Beautiful lotus flowers were blooming 

in the temple garden.







菩提樹の元には、

お釈迦さまの像が。


There is a statue of Buddha under the Bodhi tree.





ヨガクラスでは、

休日中に硬くなった身体を

ゆっくり、ゆっくりほぐして

いきました。


無理をせず、吸って、吐いての

呼吸を繰り返し、

ストレッチをしました。


お寺の静かな環境で

気持ちのいい

ヨガ🧘‍♀️の時間でした。


We adjusted our breathing and relaxed 

in the quiet environment of the temple.

It was a very comfortable time





ヨガの後、お友達とお家ランチ。


My friend and I had lunch at my friend's house.





大好きな、ウニとイクラのお寿司🍣

ハワイ風昆布巻き(中に豚肉を巻いてます)

お雑煮、黒豆。


My favorite dishes are sea urchin, salmon caviar sushi, 

Kombu roll, traditional New Year’s rice cake soup 

and boiled black beans 



今年は、お節料理省略にしてしまったので、


やっと お正月気分になりました。


The food made me feel like New Year


和風料理をいただくと

気持ちが落ち着きますね。


これで、新年のダラダラから抜けて、

今年もスタートです‼️


I'm going to get out of the lazy New Year 

and start,‼️